Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Bwa, ik verwacht toch dat Vingegaard uiteindelijk niet veel werk aan hem zal hebben. Die is normaal gezien toch niet van hetzelfde kaliber.
Idd zag je nu al hoe snel ie tijd verloor bergop toen ze eraan begonnen in het peleton. Hindley is van hetzelfde kaliber als iedereen die bij Pogacar finishte en die kregen vlotjes een minuut aan de broek.

Als Vignegaard wilt, heeft ie morgen al geel

Ma kan de tour enkel tengoede komen, ik denk dat Pogi wel nog gaat groeien/minder rap slecht worden

Bwa morgen, die slotklim trekt toch op niks? Zitten twee vrij steile kilometers in, maar voor de rest is dat toch meer 'valsplat' imo.

Bwa morgen, die slotklim trekt toch op niks? Zitten twee vrij steile kilometers in, maar voor de rest is dat toch meer 'valsplat' imo.

Laatste 5.3km aan 7.5% dacht ik dus meer dan genoeg voor Vingegaard om de rest weer in de vernieling te rijden.

cauterets-les-lys.png

In de laatste 5km heb je meer dan 3km aan gemiddelde 8,3% of meer. Daar kan je echt een verschil maken. En dan heb je nog de Tourmalet ervoor. Eens benden aan die beklimming heb je amper vlak want het gaat dan nog altijd licht naar beneden tot de voet van de slotklim

Het geen ik voorspeld had is uitgekomen. Pogacar nog niet 100% in de eerste week en Vingegaard die daar direct van profiteert. Ideaal zou zijn dat Jonas tegen zondagavond 2min30 voor staat en dat Tadej er van dan in komt en iedere bergrit wat tijd terugpakt en in de Vogezen de rit starten met 10seconden verschil.

De tour is wel nog lang natuurlijk.
Dit is een eerste prik, maar nog lang niet het einde. Er komen nog voldoende ritten, tijdritkilometers en zelfs in de vogezen op de voorlaatste dag kan er nog gestunt worden.

Dit was te verwachten. Ergens had ik nog een beetje hoop maar helaas.

Hop naar de Vuelta;)

Volgens Pogacar was het inderdaad geen hongerklop maar zat hij gewoon op de limiet.
Hij zit nog niet in topvorm maar hij was ook eerlijk om toe te geven dat Vingegaard vandaag gewoon heel goed was.
Deze rit lag Vingegaard ook wel beter.

Hopelijk komt Pogacar nog op topsnelheid en wordt het straks nog spannend.

Vingegaard wint de tour , het zij zo .
Je bent een jaar te laat :unsure:
Wat een move van Hindley vandaag. Ongezien dat een podiumkandidaat zo vroeg in een ronde in het offensief trekt. Heerlijk!
Met dank aan het parcours natuurlijk.
Dit was te verwachten. Ergens had ik nog een beetje hoop maar helaas.

Hop naar de Vuelta;)
Hindley is toch een man van de derde week?
Evengoed is hij plots de gelijke van Jonas over twee weken en wordt Pogacar 3e.

Met vandaag wat er gebeurde, kan je mss zeggen dat Vingegaard dat goed heeft gespeeld.
De eerste twee ritten amper iets doen, terwijl Pogacar meer met zijn krachten woekert.
In feite moest hij wel, want op zo'n korte klimmetjes is Pogacar de betere van Vingegaard.
Alles opgespaard van Jonas om een eerste bom te smijten.
Morgen nog eens voelen of Pogacar hetzelfde niveau is als vandaag en dan kan hij Pogacar met UAE het commando laten overnemen, om in het wiel te zitten.

Als je nu die rit herbekijkt en je ziet die acties van Wout, toch vrij geniale taktiek van Jumbo. Had het niet door op de loment zelf, maar bereidde gewoon de ondergang van Pogacar voor

Pogacar komt toch wel karma tegen vandaag na zijn eerdere lacherige uitspraken...

Parijs is nog ver.. kan nog een mooie Tour worden.

Sterke Wout gezien vandaag en terecht strijdlust gewonnen!

Terug
Bovenaan