Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Dat is gewoon om te zeveren, hij weet ook genoeg dat van aert dat te zien zal krijgen. Is iedereen irl ook direct zo gekwetst als er eens iemand een steek geeft om te lachen?

Amai zeg, dat is dagelijkse kost bij ons op het werk.

Ik vraag me af hoe jullie zouden reageren moesten jullie eens horen wat ze tijdens een basketwedstrijd allemaal zeggen tegen elkaar om te zeveren.
Al was het "maar" om te lachen.. hij heeft het wel gezegd. Wout zal op die steken onder water wel met de pedalen antwoorden.. en dat heeft hij gisteren al voor een groot stuk gedaan.

Al was het "maar" om te lachen.. hij heeft het wel gezegd. Wout zal op die steken onder water wel met de pedalen antwoorden.. en dat heeft hij gisteren al voor een groot stuk gedaan.
Hanteer jij die redeneringen ook in het echte leven? Ben je ook zo onder collega’s?
Want jezusmina je kan ook voor niks op uw pik getrapt zijn en alles uit de context trekken omdat je graag de Calimero bent.

En hoezo zelfs antwoorden met de pedalen? Wout heet nog geen enkele rit van deze tour niet goed gereden. Presteert gewoon top en rijdt waar hij moet rijden en doet wat hij moet doen.
Dat staat los van of hij wint of niet.

Hanteer jij die redeneringen ook in het echte leven? Ben je ook zo onder collega’s?
Want jezusmina je kan ook voor niks op uw pik getrapt zijn en alles uit de context trekken omdat je graag de Calimero bent.

En hoezo zelfs antwoorden met de pedalen? Wout heet nog geen enkele rit van deze tour niet goed gereden. Presteert gewoon top en rijdt waar hij moet rijden en doet wat hij moet doen.
Dat staat los van of hij wint of niet.
Ik heb al meer dan genoeg meegemaakt ivm pesterijen en dergelijke in verschillende werksituaties met bepaalde collega's die andere collega's erdoor sleuren.. dat ik niet zomaar meer geloof hecht aan "het was maar om te lachen hoor" ... "het was maar een grap".. En neen heeft totaal niets met calimero zijn te maken --> wél met het feit dat de denigrerende opmerkingen gezegd zijn geweest.

Nu ja, ieder zijn eigen mening erover..

Ik ben er zeker van dat kimme 1975 geen competitiesport speelt

In voetbal / tennis / darts zijn zulke opmerkingen schering en inslag (op ieder niveau)

Op het eerste zicht komt dat voor mij toch ook kinderachtig over. Ik ga ook niet overevalueren hoe Pogacar als persoon is, is dat gewoon om te dollen of niet. Ik volg koers ook maar sporadisch.

Grappiger zou ik gevonden hebben dat Vingegaard of Wout een steekske terug zouden geven want Pogacar die zelf gisteren de benen niet had komt ook maar klungelig over na vorige uitspraken :LOL:

Reclame voor de koers? Zou kunnen zijn dat we binnen 20j er helemaal anders over denken..
Misschien... feit blijft wel dat vorig jaar eigenlijk toch wel een spannende Tour was. Ik denk dat de meeste mensen wel nog het gevoel hadden van "hier kan nog iets gebeuren" tot helemaal op het einde.
Als je dat vergelijkt met Armstrong die zijn reeks inzette door Zülle met 8 minuten te vermorzelen... daar zaten wel 5 minuten van die Passage du Gois rit tussen als mijn geheugen mij niet in de steek laat maar dan nog. Die zogezegde 2 strijd Armstrong-Ullrich was eentje die vooral in de imaginaire droomwereld van de meeste mensen bestond. In realiteit was het gewoon Armstrong met daarachter de grote leegte. Zo ver zijn we toch nog niet met Vingegaard & Pogacar, belange niet. Je mag er ook niet zomaar vanuit gaat dan Vingegaard hier de volgende 5 jaar nooit iets gaat tegen komen...

Anyway, ik verwacht vandaag een Jumbo dat de koers gaat controleren om met Vingegaard opnieuw te proberen toeslaan, bij voorkeur met ritwinst en geel. Het zou ook kunnen dat ze opnieuw mannetjes meesturen om te trachten de Tourmalet over te geraken en met Vingegaard daar al te gaan om deze Tour hier al dood te maken, maar dat verwacht ik misschien toch niet.

Ik ben er zeker van dat kimme 1975 geen competitiesport speelt

In voetbal / tennis / darts zijn zulke opmerkingen schering en inslag (op ieder niveau)

Idd, en na de match even goeie vrienden terug. 1x ging het echt wel grof tegen grof op het randje van ontsporen tijdens een basketwedstrijd tussen mij en een andere. Waarop hij na de wedstrijd kwam een hand geven en zeggen "de wedstrijd is gedaan, nu gaan we samen een pint pakken."

Ik snap dan toch niet waarom zo'n MVDP hier dan mee in de aanval gaat.

Winstkansen zijn er niet, hij moet ook geen klassementsman of klimmer in zijn ploeg helpen.

Het moet dan al zijn om groene punten weg te nemen van andere renners in de tussensprint?

In zo'n grote groep verspil je waarschijnlijk niet veel meer krachten dan in het peleton, dat dan ook wel weer...

Ik snap dan toch niet waarom zo'n MVDP hier dan mee in de aanval gaat.

Winstkansen zijn er niet, hij moet ook geen klassementsman of klimmer in zijn ploeg helpen.

Het moet dan al zijn om groene punten weg te nemen van andere renners in de tussensprint?

In zo'n grote groep verspil je waarschijnlijk niet veel meer krachten dan in het peleton, dat dan ook wel weer...
Trainen voor Glasgow, tiens :unsure:

Ik heb al meer dan genoeg meegemaakt ivm pesterijen en dergelijke in verschillende werksituaties met bepaalde collega's die andere collega's erdoor sleuren.. dat ik niet zomaar meer geloof hecht aan "het was maar om te lachen hoor" ... "het was maar een grap".. En neen heeft totaal niets met calimero zijn te maken --> wél met het feit dat de denigrerende opmerkingen gezegd zijn geweest.

Nu ja, ieder zijn eigen mening erover..
en dan zie je Van Aert rustig al lachend keuvelen met Pogacar voor de start en dan weet je dat er gewoon niets aan de hand en dat je geen spijkers op laag water moet blijven zoeken

Rare Jumbo tactiek hier, niet? Laporte draait de gas open en Woutje ook. En het verschil op de top van de Aspin is exact hetzelfde als bij de voet. Om dan in de afdaling 1'30" prijs te geven zodat ze nu met 5' achterstand beginnen.

Ik snap de hetse en haat tegen Pogacar gewoon al niet door die zinnen in de eerste plaats.
Ik zie daar zelf geen haat in tegen WVA

Bij het "incident" he didn't have the legs"
Als hij enkel de gewone versie had gezien zonder vertraagde herhaling etc. (want wij weten niet wat Pogi heeft gezien op die gsm).
Dan is dat gewoon normale reactie , want ik dacht ook op het eerste ogenblik dat Wout zijn benen op waren en dat wout niet de legs had om door te knallen.

Bij het incident "like a child".
Toch ook niks aan, hij legde gewoon uit aan Yates dat Van Aert keihard met zijn drinkbus heeft gesmeten op de grond.
Like a child was dan misschien een foute zinskeuze, maar Engels is pogacar zijn moedertaal niet.
en dat dit in beeld is gekomen kan Pogacar toch niets aan doen.
Hij is bezig aan zijn cooling down achter de coulissen, hij was al bezig aan het vertellen tegen yates over het incident wat toch niet verboden is.
Moet hij dan plots stoppen omdat er een camera in de buurt komt ?

Als Pogacar iedere keer moet wachten om dingen te vertellen tegen andere dat hij heeft gezien tot hij op de bus zit (omdat hij misschien een foute zinskeuze kan gebruiken omdat hij niet spreekt in zijn moedertaal), dan moet de kerel na iedere rit gewoon 1-2 uur zijn mond houden aangezien hij iedere keer op dat podium moet en erna nog waarschijnlijk verschillende collega renners nog lang niet ziet wegens verzorging (rijden naar het hotel,....)

Jumbo nu dus vooraan en achteraan vol gas aan het geven. Jaja duidelijk dat Jumbo verder staat dan de concurrentie, die komen af me geniale plannen. :oi22:

Jumbo nu dus vooraan en achteraan vol gas aan het geven. Jaja duidelijk dat Jumbo verder staat dan de concurrentie, die komen af me geniale plannen. :oi22:
Als Wout de rit zou kunnen winnen is dat toch stom? Of moet zijn dat hij daar niet vooraan zit om de rit te winnen.

Enerzijds is de tactiek duidelijk: ze rijden op kop in het peloton om het daar zo zwaar mogelijk te maken (voor de aanval van Vingegaard) en dan rijdt Van Aert op kop vooraan om hun voorsprong constant te houden op peloton om nog van dienst te kunnen zijn voor Vingegaard, maar anderzijds is het toch echt pijnlijk om te zien hoe Van Aert zelfs niet vraagt om over te nemen. Die andere hebben daar ook alle belang bij om mee te rijden. Echt belachelijk.

Van Hooydonck die langer meegaat dan Soler, ook ne goeie :D

Soler is ook zo'n vreemde vogel.

Was vanmiddag naar Radio 1 Hindley staat bekend als een aardige jongen maar blijkbaar kwam Hindley gisterenavond niet opdagen voor hun tafeltje en dus vond Gramberen hem dus niet zo lief. Echt die mogen blij zijn dat zoveel renners daar voor willen komen opdagen. We hebben het altijd over hoe belangrijk rust is maar dan vinden die mediafiguren dat renners bijna verplicht zijn om hun even te woord te staan.

Wout moet het tempo hoog houden om voor Vingegaard boven te zijn. In het peloton gaat het snel omdat Vingegaard gaat aanvallen.

Doel is dus samen in de vallei te komen waar Wout zich zal leegrijden voor Vingegaard.

Dat lijkt me nu toch wel duidelijk!

Terug
Bovenaan