Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Wout moet het tempo hoog houden om voor Vingegaard boven te zijn. In het peloton gaat het snel omdat Vingegaard gaat aanvallen.

Doel is dus samen in de vallei te komen waar Wout zich zal leegrijden voor Vingegaard

Ze begonnen met 5 minuten voorsprong. VA komt sowieso voor Vingegaard boven dit is voor niks nodig. Als hij de rit wil winnen maakt hij het zelf ook wel heel erg lastig door een ganse col voor zichzelf te nemen. Powless toch maar niet onderschatten.

Enerzijds is de tactiek duidelijk: ze rijden op kop in het peloton om het daar zo zwaar mogelijk te maken (voor de aanval van Vingegaard) en dan rijdt Van Aert op kop vooraan om hun voorsprong constant te houden op peloton om nog van dienst te kunnen zijn voor Vingegaard, maar uiteindelijk is dit toch echt pijnlijk om te zien hoe Van Aert zelfs niet vraagt om over te nemen. Die andere hebben daar ook alle belang bij. Echt belachelijk.
Zo hypothekeert hij toch ook zijn kansen om de rit te winnen, als hij daar zit te geven en de rest gewoon moet volgen.

Moest hij nu nog voorop blijven en de rit winnen dan zou het een enorm straf nummer zijn.

Natuurlijk 3 minuten met nog 15km klimmen (weliswaar geen steile klim), zal mss niet genoeg zijn

3 min is genoeg boven om nog voorop te blijven volgens mij, hij rijdt ze er wel één voor één af allemaal

Nog 2km tot de top aub Pogacar blijf er aan hangen, hou toch nog een beetje hoop over dat het misschien nog een beetje spannend kan worden.

Al een geluk dat Pogacar er kan blijven aanhangen, zo krijgen we op de slotklim misschien toch nog (even) spanning :tongue:

Kan dat Jumbo is oprotten, alsjeblieft zeg :sarcastic:

Vorige week wat het nog discussie over wie nu de sterkste ploeg had... Uae op papier nochtans ook een enorm sterke ploeg. Maar slagen er duidelijk minder in om hun atleten top aan de start te krijgen.

Maar het is nog een paar weken... We zullen nog zien

Ik heb het denk ik vorig jaar ook gezegd.

Als Sky dat deed (en ze hebben zelf nooit zo zot gedaan als Jumbo nu en vorig jaar) is het doping

Yates had gewoon moeten meegaan met WVA.

En Vingegaard ik blijf dat toch opmerkelijk vinden: bij de jeugd puur peletonvulling en nu alles overklassen. Zijn er zo ooit nog renners geweest? :unsure:

Vorige week wat het nog discussie over wie nu de sterkste ploeg had... Uae op papier nochtans ook een enorm sterke ploeg. Maar slagen er duidelijk minder in om hun atleten top aan de start te krijgen.

Maar het is nog een paar weken... We zullen nog zien

Kuss is Kuss en VA is VA. Dat zijn gewoon 2 unieke profielen in het peloton. UAE heeft met Yates en Maika ook gewoon hele goeie klimmers die ook gewoon in die 2e groep zitten dus gewoon op niveau. Maar een niveau waarbij enkel nog de G2 kunnen volgen dat haalt niemand bij UAE. Buiten vorig jaar McNulty daarom ook dat ik vragen stelde vooraf bij dat idee dat UAE dit jaar beter zou zijn dan vorig jaar.

Terug
Bovenaan