Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Vorige week wat het nog discussie over wie nu de sterkste ploeg had... Uae op papier nochtans ook een enorm sterke ploeg. Maar slagen er duidelijk minder in om hun atleten top aan de start te krijgen.

Maar het is nog een paar weken... We zullen nog zien
"Het probleem voor Jumbo-Visma is dat de ploeg rond Pogacar sterker is dan ooit. Als je zijn klimtrein ziet: Adam Yates, Majka, Soler, Grossschartner en Bjerg. Dat is een ongelooflijke ploeg!" :unsure:

Yates had gewoon moeten meegaan met WVA.

En Vingegaard ik blijf dat toch opmerkelijk vinden: bij de jeugd puur peletonvulling en nu alles overklassen. Zijn er zo ooit nog renners geweest? :unsure:
En zou zo'n renner er dan exact hetzelfde uitzien?

Sanctie voor Guerreiro dit lijkt me? Wat een onbezonnen sprint...

Behoorlijk triest wel, hele klim in de wielen en dan ff die 5000 euro wegpikken :laugh:

Yates had gewoon moeten meegaan met WVA.

En Vingegaard ik blijf dat toch opmerkelijk vinden: bij de jeugd puur peletonvulling en nu alles overklassen. Zijn er zo ooit nog renners geweest? :unsure:
Froome? die reeds zelfs bij de profs geen deuk in pakje boter en won dan 4 keer de Tour...

En een klein ventje van 10 december... is dat zo verrassend dan? Als je al van het einde van het jaar bent en dan misschien ook een beetje achter zit op je groeicurve t.o.v. andere leeftijdsgenoten dan is het echt niet moeilijk om in de jeugdcategoriën geen platte prijs te rijden. Je moet maar naar Laurens Sweeck en Van Aert kijken jeugd (zeker lagere jeugdreeksen) VS beloften/profs. Dat het hoogste punt van Denenmarken 150m is oid zal ook niet helpen voor iemand die best een zo lang mogelijk klim voorgeschoteld krijgt.

Wel schitterend hoe men nu zit te jubbelen op Jumbo... der is dus nog niks gebeurd hé. Als Vingegaard sebiet in het mes zou rijden (ik verwacht het niet maar goed) vraagt iedereen zich vanavond af hoe ze zo dom konden zijn :unsure:
Zelfs als Pogacar & Vingegaard hier samen aankomen (en Pogacar wint de sprint en 4 extra boni's) dan sta je daar mooi met je fantastische rit.

Froome? die reeds zelfs bij de profs geen deuk in pakje boter en won dan 4 keer de Tour...

En een klein ventje van 10 december... is dat zo verrassend dan? Als je al van het einde van het jaar bent en dan misschien ook een beetje achter zit op je groeicurve t.o.v. andere leeftijdsgenoten dan is het echt niet moeilijk om in de jeugdcategoriën geen platte prijs te rijden. Je moet maar naar Laurens Sweeck en Van Aert kijken jeugd (zeker lagere jeugdreeksen) VS beloften/profs. Dat het hoogste punt van Denenmarken 150m is oid zal ook niet helpen voor iemand die best een zo lang mogelijk klim voorgeschoteld krijgt.
Maar Froome woonde in Kenia

Vingegaard reed mee in oa ronde van de toekomst en daar kon hij bergop totaal niet volgen (of heb die uitslag toch niet gevonden)

En TT is hij nu ook bij de betere in peloton ...

VA was bij de jeugd ook al goed he

Wel schitterend hoe men nu zit te jubbelen op Jumbo... der is dus nog niks gebeurd hé. Als Vingegaard sebiet in het mes zou rijden (ik verwacht het niet maar goed) vraagt iedereen zich vanavond af hoe ze zo dom konden zijn :unsure:
Zelfs als Pogacar & Vingegaard hier samen aankomen (en Pogacar wint de sprint en 4 extra boni's) dan sta je daar mooi met je fantastische rit.

Maar dat is altijd zo natuurlijk. Ploegen winnen geen wedstrijden renners doen dat. Als je kopman niet de beste is ben je nergens met je beste ploeg.

Kelderman rijdt zichzelf helemaal choco bergop maar rijdt nu rustig mee in de groep Hindley. Snelle recuperatie noemen ze dat zeker

Kelderman rijdt zichzelf helemaal choco bergop maar rijdt nu rustig mee in de groep Hindley. Snelle recuperatie noemen ze dat zeker

Dat is wel een grote groep natuurlijk.

Wel geen Cicone en Skjelmose was gisteren nog zo blij dat ik ze in mijn ploegje had maar nu zakken ze er toch al wat door.

Dat is wel een grote groep natuurlijk.

Wel geen Cicone en Skjelmose was gisteren nog zo blij dat ik ze in mijn ploegje had maar nu zakken ze er toch al wat door.
Tuurlijk maar Kelderman reed zich helemaal leeg op de Tourmalet en de rest kan/moet daar "doseren". Dus gewoon zot dat hij daar terug kan bij aanhaken (vind ik)

Maar dat is altijd zo natuurlijk. Ploegen winnen geen wedstrijden renners doen dat. Als je kopman niet de beste is ben je nergens met je beste ploeg.
True, maar je moet toch eerst die uitslag afwachten voor je die rit gaat evalueren. Enfin, los van wat er zich sebiet afspeelt rijdt Jumbo hier op basis van de info van gisteren de perfecte koers.
De concurentie zou nu toch al mogen weten dat je Van Aert niet mag laten wegrijden in een bergetappe .
Het probleem is dat Van Aert nauwelijks of niet aftakelt in zo'n Tour terwijl daar al nen hoop mannen tussen zitten die wrs al 10% minder zijn dan zaterdag voor de start. Controleer het maar eens... om Van Aert te controleren in zo'n openingsuur moet je als concurrentie wrs al meteen een renner opsouperen die je liever houdt voor later in de rit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan