Tour de France 2024

Waarom gaan mensen er zomaar vanuit dat dit eentje voor de vluchters gaat zijn? Als de laatste jaren (en ook de afgelopen Giro) ons iets geleerd hebben is dat er weinig weggegeven wordt, zeker niet in het begin van de Tour. De jaren dat men iemand zomaar 10 minuten gratis gaf om zeker niet in het geel terecht te komen de eerste 10 dagen liggen toch al wel even achter ons? :unsure:

Volgens mij wil Pogacar vandaag gewoon liefst van al al eens een stevig tikje uitdelen, liefst met ritwinst. Het geel neemt hij er dan wel bij... als hij er niet vanaf geraakt zoals zondag zal hij die gele trui happily weggeven aan Carapaz of Remco maar anders? UAE/Pogacar zijnde wil je Vingegaard hier écht niet de gelegenheid geven van vertrouwen te tanken want hoe langer Vingegaard gewoon mee kan, hoe meer de machtsbalans gaat beginnen kantelen. Pogacar heeft momenteel het momentum, al was het maar mentaal, dat moet hij zo houden.

De Col de Sarenne is de achterkant van Alpe d'Huez, daar komen ze vandaag toch helemaal niet? Ze klimmen vanuit Briançon vandaag, niet vanuit Le Bourg d'Oisans. De Sarenne ligt aan de andere kant van de Col du Lautaret.

Ik heb die afdaling van de top van Galibier naar de Lautaret gereden tijdens de Marmotte, dat was met den daver op het lijf. Die baan lag alles behalve vlak en als er wind staat heeft die vrij spel... het zal vandaag vooral het begin zijn van die laatste afdaling die tricky is met een aantal haarspeldbochten maar de laatste 10km is quasi kluit rechtdoor, je ziet bij wijze van spreken de aankomst al 10 minuten op voorhand liggen. De snelheid zal hoog liggen maar zonder bochten is er in principe weinig gevaar.
Het is de Lautaret ja, mijn verstand haalt de twee door elkaar

Die renners en hun redeneringen..

"afdaling is gevaarlijk eh want je moet het wiel van de voorganger volgen"

Mnee, als je de technische kwaliteiten niet hebt dan kan je dat gewoon niet en neem je als volwassen mens niet dat risico.

Wat is het volgende, cavendish die bergop er uit wil halen want je moet het wiel van de voorganger volgen en dat is moeilijk?

Jammer van die wind dat wordt moeilijk om echt afscheiding te creeeren. Al is Pogacar natuurlijk tot veel in staat.

De vraag is moet Evenepoel hier nu niet gewoon zelf gaan? Zelf een hoog tempo opleggen wat hij best wel kan ipv in de laatste 2-3km van de klim uit het wiel gekletst te worden door pogacar. Gaat hij dat terug pakken in de afdaling?

In de veronderstelling dat hij effectief klassements ambities heeft en niet gewoon wil zien wat gaat gebeuren

De vraag is moet Evenepoel hier nu niet gewoon zelf gaan? Zelf een hoog tempo opleggen wat hij best wel kan ipv in de laatste 2-3km van de klim uit het wiel gekletst te worden door pogacar. Gaat hij dat terug pakken in de afdaling?

Ik post net dat er een ferme wind staat. Wat moet Evenepoel hier nu met zijn neus in de wind gaan rijden. Gewoon volgen. Steil wordt de Galibier nooit hoor. Groot voordeel door in het wiel te zitten.

Ik post net dat er een ferme wind staat. Wat moet Evenepoel hier nu met zijn neus in de wind gaan rijden. Gewoon volgen. Steil wordt de Galibier nooit hoor. Groot voordeel door in het wiel te zitten.
Ik zeg het hangt er volledig vanaf wat zijn doel is en hoe hij zich voelt. Waar gaat hij genoeg tijd pakken op die twee andere?

Laatste kilometer is 10%
En kan zijn dat de wind op einde minder is, je draait tenslotte af

Tempo nu fors de hoogte in. Vluchters gepakt. Groep niet meer zo groot. Landa en Hirt nog in steun.

ai Carapaz er ook al af. Gaan toch een paar ferm tijd verliezen. Yates ook al ferm op achterstaznd.

Wat een tempo nu. Die 3 UAEers maken gewoon een treintje.

ow Yates er af

Landa er ook nog bij dus dat uis goed als Evenepoel ook goed is.

giphy.gif

Terug
Bovenaan