Tour de France 2024

Allé Evenepoel terug. Deze winter toch eens werken aan zijn daling want dit was dramatish.
Verliest uiteindelijk maar ongeveer 20s bergaf tov Pogacar. Als Pogi hier tegen de grond gaat is het gewoon voorbij. Het is niet alsof het helemaal dramatisch was eh.

Verliest uiteindelijk maar ongeveer 20s bergaf tov Pogacar. Als Pogi hier tegen de grond gaat is het gewoon voorbij. Het is niet alsof het helemaal dramatisch was eh.
Nee maar ik snap het gedacht wel.. hij komt dan als 3de boven en verliest dan al dat werk bergaf..

Evenepoel op kop weer die sprint beginnen, maar wel nog winnen. Is dus echt wel goed. Gewoon mindere afdaling.
Hij heeft gewoon slim gereden vind ik (of goed gegokt :)). Pogacar was buiten categorie. Daarna geen onnodige risico's in de afdaling en goed gegokt / gerekend dat hij op dat lange rechte stuk terug kon komen. En dan nog de boni's mee pikken op het einde.

Demonstratie van Pogacar, en bij uitbreiding van UAE.

Vingegaard toch een beetje de verliezer van de dag (al vind ik het nog altijd straf dat hij dit presteert).
Roglic (problemen bergop) en Evenepoel (problemen bergaf) hun situatie toch nog goed rechtgezet.

Sterk gereden van Evenepoel. Het was niet de steilste kant maar toch lang en op serieuze hoogte.

Opsteker voor de rest van de Tour dit.

Mooi van Remco, ik zie hem eerder nog wat beter worden en Jonas verslechteren tbh, Pogi hors categorie natuurlijk

Ayuso zo harken en toch staat die gewoon 4e hé

Pogacar wel gaan vliegen voor de tijdrit. Jammer wordt moeilijk voor Evenepoel om eens geel te dragen deze Tour. Kans gisteren wat gemist al was dat zeer begrijpelijk.

Van UAE zeker, maar ook van Pogacar? Ik weet niet. Heel sterk gereden, maar pakt zijn winst vooral in de afdaling. Dat associeer ik zelden met een "demonstratie". Of ben ik nu te streng?
Niet in de zin van een solo van 60km nee. Hij is er laat aan begonnen (pas in de laatste kilometer), maar pakt dan toch direct wat afstand en lost iedereen, om dan zijn voorsprong bergaf nog gestaag uit te bouwen. Overduidelijk de beste vandaag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan