Tour de France 2024

Van UAE zeker, maar ook van Pogacar? Ik weet niet. Heel sterk gereden, maar pakt zijn winst vooral in de afdaling. Dat associeer ik zelden met een "demonstratie". Of ben ik nu te streng?

De beste renners ter wereld zaten in zijn wiel toen hij aanviel en heeft ze allemaal er uit gekletst dat is toch gewoon heel straf. Dit is de Tour niet de Giro zou maar erg zijn moest hij Giro gewijs hier Vingegaard, Evenepoel en Roglic op minuten zetten in een paar km zoals hij daar in de Giro een keer deed.

Moet goed zijn voor hem om te weten dat hij vingegaard er op dit moment af kan krijgen. Spijtig voor hem dat er nu een serieuze pauze is voor er terug bergen zijn.

edit: en tot nu toe ziet het er naar uit dat er toch 3 zijn die meedoen. En dat kunnen we alleen maar toejuichen ( en mss roglic ook nog)

Al heel wat top 10 pretendenten die serieuze kletsen hebben gekregen.

De lichaamstaal van Vingegaard op de meet is misschien nog belangrijker dan de 50seconden van vandaag.

Ik vermoed dat de lange vlucht zal wegblijven vandaag (afhankelijk wie er in zal zitten):
  • Zowel Pogi, Vingegaard en Remco blijven liever nog even weg van het geel om de ploeg te sparen
  • Carapaz en EF zijn heel blij met het geel als het niet voor de ritoverwinning zal zijn hopen ze misschien dat Vingegaard en Pogi niet te zot gaan doen.
  • Paar goeie klimmers: Onley - Poels - FDJ - herrada... staan ver genoeg in het klassement
  • Ik zie zelf WVA meegaan in de aanval (eventueel voor etappe of voor Vingegaard te helpen op het laatste).
:D :D of hoe je alles fout kan hebben. Behalve Groupama dan, die waren met hun beste mannen mee!!

De beste renners ter wereld zaten in zijn wiel toen hij aanviel en heeft ze allemaal er uit gekletst dat is toch gewoon heel straf. Dit is de Tour niet de Giro zou maar erg zijn moest hij Giro gewijs hier Vingegaard, Evenepoel en Roglic op minuten zetten in een paar km zoals hij daar in de Giro een keer deed.
Vingegaard zat op de top op een seconde of 2? R.EV op 5-6? Dat valt echt nog wel mee qua "allemaal uit het wiel gekletst". Was ook maar op een "korte" afstand waardoor hij zijn explosiviteit ten volle kan exploiteren.

Sterk gereden, daar niet van. 30sec krijg je niet cadeau.

:D :D of hoe je alles fout kan hebben. Behalve Groupama dan, die waren met hun beste mannen mee!!

Als ik alles goed kon voorspellen , had ik nog meer geld staan op bingoal 😅
(Twas 50/50 afhankelijk van uae)

Gewoon vreemd dat ze de rit vauquelin dan niet doorrijden , (want die rit konden ze ook winnen)en hij probeert effectief dat geel te vermijden.

Vorig jaar reed Pogacar ook weg van Vingegaard naar Cauterets, Dome en de Colombier. Vingegaard had toen wel al een keer ferm weggereden van Pogacar. Dus dit hoeft niet al te veel te betekenen over wie van de 2 de betere is.

Vingegaard zat op de top op een seconde of 2? R.EV op 5-6? Dat valt echt nog wel mee qua "allemaal uit het wiel gekletst". Was ook maar op een "korte" afstand waardoor hij zijn explosiviteit ten volle kan exploiteren.

Sterk gereden, daar niet van. 30sec krijg je niet cadeau.

11" en 17". En zijn niet de minste natuurlijk. Dit zijn voor mij toch de besten van de wereld die uit het wiel kletsen alleen al is indrukwekkend.

Van UAE zeker, maar ook van Pogacar? Ik weet niet. Heel sterk gereden, maar pakt zijn winst vooral in de afdaling. Dat associeer ik zelden met een "demonstratie". Of ben ik nu te streng?
Hij pakt die tijd eigenlijk puur in die laatste 10km, in het bijtrap stuk. Het stuk waar Evenepoel uiteindelijk ook de meubelen nog weet te redden.

Ik heb voorlopig bergop vooral weer het klassieke beeld van vorig jaar gezien: Pogacar klets er 50m van weg en dan is het weer rubber banding, metertje uitlopen, metertje verliezen, 3 meter uitlopen... Ik had wel de indruk dat Vingegaard echt op breken stond en zich tot boven moest sleuren maar moeilijk te zeggen omdat de versnelling zo laat kwam.

Volgende afspraak voor GC: vrijdag en dan zal het meteen wachten worden tot volgende week... woensdag? Vluchtersrit wel die maar zware finale, ik zie daar Pogacar de hamer nog wel eens boven halen. De gravel rit van zondag verwacht ik eerlijk gezegd niet teveel van op GC vlak.

EDIT: Jorgenson werd hier vorige week nog "de betere versie van Kuss" genoemd. Ik vrees dat Visma Kuss nog gaat missen, de overmacht van UAE was totaal en dan bleef Yates nog onder verwachting vandaag.

Hij pakt die tijd eigenlijk puur in die laatste 10km, in het bijtrap stuk. Het stuk waar Evenepoel uiteindelijk ook de meubelen nog weet te redden.

Ik heb voorlopig bergop vooral weer het klassieke beeld van vorig jaar gezien: Pogacar klets er 50m van weg en dan is het weer rubber banding, metertje uitlopen, metertje verliezen, 3 meter uitlopen... Ik had wel de indruk dat Vingegaard echt op breken stond en zich tot boven moest sleuren maar moeilijk te zeggen omdat de versnelling zo laat kwam.

Volgende afspraak voor GC: vrijdag en dan zal het meteen wachten worden tot volgende week... woensdag? Vluchtersrit wel die maar zware finale, ik zie daar Pogacar de hamer nog wel eens boven halen. De gravel rit van zondag verwacht ik eerlijk gezegd niet teveel van op GC vlak.

Het is Pogacar ik denk wel dat die er in die gravel rit ook een lap gaat opgeven. Voor Vingegaard en Evenepoel zal het inderdaad gewoon overleven zijn en niks speciaals doen.

De tijdrit zal ook veel zeggen, als Pogacar daar verder uitloopt heeft hij de beste papieren om deze Tour te winnen.

Allé hij zou in het begin een beetje geslipt zijn in het smeltwater waardoor hij het vertrouwen wat verloor. Volgende keer beter dus.

Het is Pogacar ik denk wel dat die er in die gravel rit ook een lap gaat opgeven. Voor Vingegaard en Evenepoel zal het inderdaad gewoon overleven zijn en niks speciaals doen.
Tuurlijk. Die gravelrit zou wel eens een onoverbrugbare kloof kunnen slaan. Remco en Vingegaard gaan daar met weinig vertrouwen naartoe. Laat ons hopen vr de spankracht dat er geen verschillen zullen ontstaan.

Terug
Bovenaan