Tour de France 2024

Ik heb die gravel rit eigenlijk nog niet echt in detail bekenen maar gaat dat zo'n verschrikking worden? Gaat dat niet eerder zo'n soort Roubaix-light achtige rit worden? Dat was 2 jaar geleden toch ook vooral much ado about nothing. Enfin, het was entertaining maar de verschillen die het uiteindelijk opleverde waren te verwaarlozen.

Bepaalde websites spreken van een "full-on gravelride after years of dabbling with gravel".

Dus buh... Echt met gravelfietsen dan? Vind dat een beetje raar in een tdf...

Wat is er eigenlijk gebeurd dat Remco ook ineens de voeling verloren had met groep Roglic, reed derde, dat ie Rodriguez niet kon volgen kan ik aannemen, ma is dan ook nog bijgehaald en achter gelaten door de groep Roglic, of wa dat dat smeltwater momentje?

Wat is er eigenlijk gebeurd dat Remco ook ineens de voeling verloren had met groep Roglic, reed derde, dat ie Rodriguez niet kon volgen kan ik aannemen, ma is dan ook nog bijgehaald en achter gelaten door de groep Roglic, of wa dat dat smeltwater momentje?
Rodriguez was de groep Roglic he (samen met Ayuso), die zijn hem samen voorbijgereden

Almeida en Landa waren daar uit gelost trouwens

Smeltwater was enkel bovenaan

Heel sterke prestatie van Remco! Doet veel beloven voor de komende jaren vind ik… als die ooit eens in optimale omstandigheden aan een tour op zijn maat kan beginnen…!

Hoezo altijd weer een uitleg? Hij zegt gewoon eerlijk waar het op staat of mag dat ook al niet meer?

Remco was sterk vandaag en is dik in orde.
Kom kom, ik denk dat ik hier op het forum zeker één van de grootste supporters van QS en meer bepaald Remco ben... Maar ondanks dat ik grote fan ben is het gewoon waar dat Remco voor alles altijd een uitleg heeft :p

En ik zeg ook letterlijk 1 zinnetje eronder dat zijn uitleg natuurlijk heel plausibel klinkt.

Ik ging op zoek naar Tom Pidcock in het klassement, staat daar al op 11 minuten zeg!?

Blijft een vreemde vogel want hij durft zijn GC dromen luid en duidelijk uit te spreken maar in de praktijk zien we daar niet altijd iets van terug. (Wat niet wegneemt dat hij een steengoede renner is natuurlijk).

Evenepoel had die gele trui nooit mogen laten schieten. Als net niet-wereldtopper gaat ie heus niet elk jaar de kans krijgen die trui te pakken.

Wel leuk dat er terug een Belg podiumlkandidaat is. Pogacar en Vingegaard wel duidelijke en maatje sterker.

Evenepoel had die gele trui nooit mogen laten schieten. Als net niet-wereldtopper gaat ie heus niet elk jaar de kans krijgen die trui te pakken.

Wel leuk dat er terug een Belg podiumlkandidaat is. Pogacar en Vingegaard wel duidelijke en maatje sterker.

Evenepoel is misschien wel de op twee na beste ééndagsrenner in de wereld, wat je hier soms toch allemaal leest he

Wat nen bullshit… :sop:
Vrij zeker dat als Remco een vrij normale/gezonde carrière gaat maken er nog een serieus stapelke gele truien in zijn kast gaan komen te liggen… met zijn TT kwaliteiten…

Op dit moment heeft Evenepoel de beste papieren om het podium te halen op Pogacar en Vingegaard na. In feite als hij geen complete offday heeft en geen tegenslagen zou dat moeten lukken. Hij rijdt beter bergop dan al die andere subtoppers. De tour duurt natuurlijk 3 weken. Maar dat geldt voor Pogacar ook, de vraag is in hoeverre die vorm kan houden en in hoeverre Vingegaard kan groeien in de Tour.

Wat betreft de gele trui, die vrijdag pakken gaat zeer moeilijk zijn, hij is normaal gezien de betere tijdrijder dan Pogacar maar ik zie hem op 25km geen 45 seconden terugpakken. Zal al veel zijn als hij 20 seconden terugpakt op Pogacar. Had hij nu binnen 20 seconden van Pogacar gestaan dan was het mogelijk.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het misschien een gemiste kans is geweest om niet geel te pakken, want nu nog pakken lijkt me zeer moeilijk.
Zoals het er nu naar uitziet komt hij gewoon tekort tegenover Pogacar. De tijdrit kan hij winnen, maar daar gaat hij nooit zoveel voorsprong bij elkaar kunnen rijden.
Al bij al wel dik in orde. Laat ons hopen dat hij dit kan volhouden, een tweede plaats is zeker niet ondenkbaar.
Maar het blijft nog maar dag 4 natuurlijk, de weg naar Nice is nog lang.

Al bij al heeft de etappe al een zeer duidelijk beeld gevormd. De eerste plaats lijkt me nu al vrij vast te liggen, als hij geen pech kent zal Pogacar deze tour winnen.
Maar daarachter kan er nog alles. Vingegaard die toonde toch een eerste scheurtje en de andere die net tekort komen. Roglic wel de minste, maar komt toch gelijk met de andere over de meet.

Pogacar blijft toch wel een vreemde vogel, er is bij hem altijd een stemmetje in mijn achterhoofd die zegt dat hij vrijdag ook gewoon wel eens zou kunnen uithalen.

Evenepoel favoriet vrijdag, maar tijdswinst tegenover Po lijkt me allesbehalve een certitude.

Terug
Bovenaan