Tour de France 2024

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het misschien een gemiste kans is geweest om niet geel te pakken, want nu nog pakken lijkt me zeer moeilijk.
Zoals het er nu naar uitziet komt hij gewoon tekort tegenover Pogacar. De tijdrit kan hij winnen, maar daar gaat hij nooit zoveel voorsprong bij elkaar kunnen rijden.
Al bij al wel dik in orde. Laat ons hopen dat hij dit kan volhouden, een tweede plaats is zeker niet ondenkbaar.
Maar het blijft nog maar dag 4 natuurlijk, de weg naar Nice is nog lang.

Al bij al heeft de etappe al een zeer duidelijk beeld gevormd. De eerste plaats lijkt me nu al vrij vast te liggen, als hij geen pech kent zal Pogacar deze tour winnen.
Maar daarachter kan er nog alles. Vingegaard die toonde toch een eerste scheurtje en de andere die net tekort komen. Roglic wel de minste, maar komt toch gelijk met de andere over de meet.
Vingegaard maakte geen super indruk aan de meet (hoewel hij wel tweede boven was) en moest 2 seconden laten aan Evenepoel en co.
Maar nu komen er 2 vlakke ritten dus relatieve rust voor hem en Vingegaard is zeker ook nog niet afgeschreven stel dat Pogacar wat minder is in die derde week. Maar het is dus niet die Vingegaard van vorig jaar, en Pogacar is iets beter dit jaar omdat hij vorig jaar dan die polsbreuk gehad heeft in Luik.

Jep, prima gedaan van de kleine!

Waarom zitten Renaat & José niet in Frankrijk en die clowns van de radio wel?
Dat zijn dan die gasten die zulke dingen zeggen: "Remco zal zeker wat tijd zal terugnemen op Pogacar in de tijdritTEN".

Dat geloof ik dus niet zomaar: die tijdrit van vrijdag gaat hij winnen en misschien zelfs in de buurt van geel komen verwacht ik. Maar die slottijdrit over de Col d'Eze? Dat wil ik dus eerst nog zien. Voor mij zijn Pogacar en Vingegaard daar tot nader orde toch meer favoriet.

Maar die slottijdrit over de Col d'Eze? Dat wil ik dus eerst nog zien. Voor mij zijn Pogacar en Vingegaard daar tot nader orde toch meer favoriet.
Als je Vingegaard vorig jaar in die TT de afdalingen zag nemen, moeder Gods. In vergelijking daarmee daalt Evenepoel als een krent, daar moeten we toch ook eerlijk in zijn.

Die bergrit gisteren was overigens toch niet ZO zwaar, of vergis ik mij? Alleszins geen benchmark voor wat er nog gaat komen.
Ik denk niet dat je nu al kan concluderen dat renner X voor renner Y gaat eindigen want gisteren X sneller boven op de Galibier dan Y. Lijkt me te simpel.

Dat zijn dan die gasten die zulke dingen zeggen: "Remco zal zeker wat tijd zal terugnemen op Pogacar in de tijdritTEN".

Dat geloof ik dus niet zomaar: die tijdrit van vrijdag gaat hij winnen en misschien zelfs in de buurt van geel komen verwacht ik. Maar die slottijdrit over de Col d'Eze? Dat wil ik dus eerst nog zien. Voor mij zijn Pogacar en Vingegaard daar tot nader orde toch meer favoriet.
Ik zou het al mooi vinden als hij een tijdrit wint en derde wordt in de stand, we moeten nu niet teveel verwachten ook. Ik verwacht ook niet dat hij Pogacar gaat wegblazen daar. Ik denk in de slottijdrit dat het ook wel eens de meest frisse man zou kunnen zijn die wint.

Die bergrit gisteren was overigens toch niet ZO zwaar, of vergis ik mij? Alleszins geen benchmark voor wat er nog gaat komen.
Ik denk niet dat je nu al kan concluderen dat renner X voor renner Y gaat eindigen want gisteren X sneller boven op de Galibier dan Y. Lijkt me te simpel.
3 bergen op 140km, dat was toch al stevige kost. De hoogte van de Galibier maakt het ook al niet simpel en vooral: het zijn ook vooral lange beklimmingen geweest, ~40km klimmen naar Sestrières. Ok, dat is maar aan 3-4% gemiddeld maar toch. Zeker als ze aan de voet van die beklimming dan ook nog 'onnozel' beginnen doen voor die tussensprint.

Eigenlijk hebben ze gisteren tot de top van de Galibier 100/120km geklommen, het grootste deel is niet echt stijl maar dat is wel gewoon vervelend. Buiten die 2 afdalingen van 10km heb je dus constant spanning op je spieren en kan je weinig freewheelen wat in een groep/peloton meestal wel kan met momenten.

Ik zou hier nu ook niet uit concluderen dat de posities min of meer vastliggen maar ik denk dat je hier al wel meteen hebt gezien hoe de finale top 10 en zeker top 5 zich zal gaan aftekenen. Ik acht de kans vrij groot dat, behoudens ongevallen, de huidige top 6 in Nice uiteindelijk wel de top 5 gaat verdelen (Pogacar, Vingegaard, Remco, Roglic, Rodriguez, Ayuso, niet per sé in die volgorde). Plaats 6-10 zit nog meer rek, ik verwacht zeker nog een remonte van onder andere Jorgenson & Adam Yates en de kans dat daar links of rechts een vreemd eend zich komt tussen zetten door 10-15 minuten te pakken in een lange vlucht lijkt ook niet onwaarschijnlijk.

EDIT: Ik zie trouwens net dat Simon Yates máár op 4m40 staat (1m20 van 9de plaats) :eek: dat vind ik toch wel een enorme verrassing eigenlijk. Die reed op 4.8km van de top al op 2m30 achter de kopgroep met toen nog Jorgenson etc bij... op ocharme 2-2.5km tijd. Ik dacht die een rekening van 7-8 minuten voorgeschoteld ging krijgen.

Blijkbaar ligt de finish vandaag net na een bocht, waarom moet dat nu weer.

1bIZAq9.png

Zo'n reporter op de motor in de koers is toch echt 0,0 meerwaarde he. Maarten blijft gewoon aan zijn monoloog verder doen terwijl Renaat hem meermaals probeert te onderbreken omdat er een val is.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens nuttige info vanaf die motor heb gehoord.

Zo'n reporter op de motor in de koers is toch echt 0,0 meerwaarde he. Maarten blijft gewoon aan zijn monoloog verder doen terwijl Renaat hem meermaals probeert te onderbreken omdat er een val is.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens nuttige info vanaf die motor heb gehoord.

Ik krijg er ook het schijt van. Gisteren ook een paar keer zo geweest. Bij de start bv vallen ze meteen aan maar geen commentaar daarover want Bertele zit nog te lullen.

Terug
Bovenaan