Sneeuwstorm
Well-known member
Vingegaard maakte geen super indruk aan de meet (hoewel hij wel tweede boven was) en moest 2 seconden laten aan Evenepoel en co.Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het misschien een gemiste kans is geweest om niet geel te pakken, want nu nog pakken lijkt me zeer moeilijk.
Zoals het er nu naar uitziet komt hij gewoon tekort tegenover Pogacar. De tijdrit kan hij winnen, maar daar gaat hij nooit zoveel voorsprong bij elkaar kunnen rijden.
Al bij al wel dik in orde. Laat ons hopen dat hij dit kan volhouden, een tweede plaats is zeker niet ondenkbaar.
Maar het blijft nog maar dag 4 natuurlijk, de weg naar Nice is nog lang.
Al bij al heeft de etappe al een zeer duidelijk beeld gevormd. De eerste plaats lijkt me nu al vrij vast te liggen, als hij geen pech kent zal Pogacar deze tour winnen.
Maar daarachter kan er nog alles. Vingegaard die toonde toch een eerste scheurtje en de andere die net tekort komen. Roglic wel de minste, maar komt toch gelijk met de andere over de meet.
Maar nu komen er 2 vlakke ritten dus relatieve rust voor hem en Vingegaard is zeker ook nog niet afgeschreven stel dat Pogacar wat minder is in die derde week. Maar het is dus niet die Vingegaard van vorig jaar, en Pogacar is iets beter dit jaar omdat hij vorig jaar dan die polsbreuk gehad heeft in Luik.
dat vind ik toch wel een enorme verrassing eigenlijk. Die reed op 4.8km van de top al op 2m30 achter de kopgroep met toen nog Jorgenson etc bij... op ocharme 2-2.5km tijd. Ik dacht die een rekening van 7-8 minuten voorgeschoteld ging krijgen.

.