Tour de France 2025

De Belgen toch mooi 3 rit overwinningen op 5 dagen met drie verschillende mannen. Wat een weelde toch de laatste jaren.
Zeer sterk van de Belgen inderdaad, juist spijtig dat Philipsen out is want die zou wellicht wel nog ritten gewonnen hebben. We hebben Merlier ook nog voor de sprint, en mss kan Nys eens uitpakken in een ontsnapping als hij van zijn val hersteld is?

Zelfs zonder het tijdsverlies in etappe 1 had Evenepoel hier vandaag niet eens het geel gepakt.
Als als als hé. :) Het zijn vijgen na pasen want Remco gaf zelf aan geen risico's meer te nemen op het einde waardoor hij mogelijks daar een paar secondjes verloor. Het had sowieso uiterst nipt geweest.

"Daardoor ging ik op het einde toch wat blind de bochten in. Het is geen excuus, maar het kon nog altijd wat sneller. Ik wou ook geen extreme risico's nemen."

Het is wat het is.

Mooie overwinning weer voor Evenepoel. Top 3 is het hoogst haalbare maar dat zou toch gewoon fantastisch zijn als hij dat opnieuw kan klaarspelen.

amai die laatste kms heeft echt nog tijd terug gepakt op Remco.

edit:Hoeveel tijd verlies je weer per km met een minder gestroomlijnd tijdritpak, 3 tienden?
Een paar seconden idd.. Pogacar heeft wat meer riscico gepakt op dat technische laatste stuk in de stad dat Remco niet op voorhand heeft kunnen verkennen. UAE wel blijkbaar heb ik gehoord.

Je moet het toch nog altijd doen als topfavoriet voor een tijdrit in de TDF dat winnen!! Criticasters weeral eens de mond gesnoerd.. (= en dan bedoel ik niet hier opt forum maar wat je soms leest op andere fora 😖 )

Laatst bewerkt:
Het grote verschil tussen een MVDP of Pogacar & WVA, Vingegaard of REV is dat die eerste twee elk jaar kunnen verder trainen. Die laatste drie aan de andere kant moeten elke keer én hun lichaam laten herstellen én opnieuw proberen op te bouwen naar een zo hoog mogelijk niveau op korte termijn.
Ik had het liever anders gezien, namelijk dat de verschillen kleiner zouden zijn, maar ik vrees dat dit gewoon de realiteit is.

Benieuwd wel naar de rit van morgen of de andere ploegen opnieuw gaan rijden naar de slachtbank.
Of ze eens hun verstand gaan gebruiken..

Ineos / Tudor / Intermarche / Tudor / Movistar / Decathlon / Cofidis / Israel / Lotto

Zouden in principe allemaal iemand in de vlucht moeten hebben zitten.

Niet dat ik het hem toewens natuurlijk, maar voor zover ik me kan herinneren heeft Pogacar ook gewoon nog nooit echt een zware blessure gehad dat hij een tijd out is?

Hij is zo goed dat hij zelfs niet kan vallen.

Niet dat ik het hem toewens natuurlijk, maar voor zover ik me kan herinneren heeft Pogacar ook gewoon nog nooit echt een zware blessure gehad dat hij een tijd out is?

Hij is zo goed dat hij zelfs niet kan vallen.

Daar zit toch ook een deel geluk bij. Quasi elke renner valt wel eens of meerdere keren serieus in zijn carrière. Hij is ook zeer behendig maar je kunt ook juist vallen door te veel risico te nemen als je gaat denken dat het jou niet kan overkomen.

Pogacar is ook al gevallen in grote rondes maar zonder erg.

In 2023 was hij toch niet top oa door zijn val in LBL waar hij zijn pols brak. Hij had in de Tour nog altijd last van die breuk (was een scaphoïde fractuur en dat geneest moeilijk). Dus klopt niet helemaal dat hij nog nooit een zware blessure gehad heeft.

Daar zit toch ook een deel geluk bij. Quasi elke renner valt wel eens of meerdere keren serieus in zijn carrière. Hij is ook zeer behendig maar je kunt ook juist vallen door te veel risico te nemen als je gaat denken dat het jou niet kan overkomen.

In 2023 was hij toch niet top oa door zijn val in LBL waar hij zijn pols brak. Hij had in de Tour nog altijd last van die breuk (was een scaphoïde fractuur en dat geneest moeilijk). Dus klopt niet helemaal dat hij nog nooit een zware blessure gehad heeft.
Kijk dat was ik al vergeten, goed dat er hier nog voldoende kennis is om mij steeds te corrigeren.

Het lijkt dus gewoon alsof hij nooit iets ernstig heeft :p

Benieuwd wel naar de rit van morgen of de andere ploegen opnieuw gaan rijden naar de slachtbank.
Of ze eens hun verstand gaan gebruiken..

Ineos / Tudor / Intermarche / Tudor / Movistar / Decathlon / Cofidis / Israel / Lotto

Zouden in principe allemaal iemand in de vlucht moeten hebben zitten.
Matthieu ook voor geel terug over te nemen :unsure:

In 2023 had hij idd een verstoorde voorbereiding en was hij niet tiptop in vorm daardoor.

Maar met alle respect, als nuance telt voor mij wel dat het geen carrièrebedreigende val of blessure was zoals anderen al hebben voorgehad. Genre Froome, Bernal, Vingegaard, Evenepoel, Van Aert, Beloki, etc.

In 2023 had hij idd een verstoorde voorbereiding en was hij niet tiptop in vorm daardoor.

Maar met alle respect, als nuance telt voor mij wel dat het geen carrièrebedreigende val of blessure was zoals anderen al hebben voorgehad. Genre Froome, Bernal, Vingegaard, Evenepoel, Van Aert, Beloki, etc.
Vingegaard hoort hier nu toch wel echt niet tussen hoor met alle respect. Die stond toen 3 maanden later weer 'gewoon' aan de start van de TDF. Zware val absoluut, maar toch lang niet van het kaliber van die van Froome, Bernal en Evenepoel. Die drie mochten überhaupt al blij zijn dat ze nog konden fietsen erna.

Terug
Bovenaan