Tour de France 2025

Weeral een goeie tijdrit van Lipowitz! Lijkt me nu wel duidelijk dat ge voor Lipowitz moet rijden en niet voor Roglic.
Allez, niet dat het uitmaakt want Red Bull trekt momenteel echt op niks.

Morgen een grote ontsnapping met Alaphilippe, Schmid, WvA, Grégoire, Mohoric, Baudin, Garcia Cortina, Teuns, Neilands, Simmons en 12 willekeurige Fransen.
Alaphilippe wint!

Laatst bewerkt:
Matthieu ook voor geel terug over te nemen :unsure:
Je lacht ermee, maar waarom niet?
Wat heeft Mathieu ermee te verliezen om zich nog eens te smijten?
Beetje zoals Van Avermaet in de gele trui en in de vlucht.
Ik zie het peloton een van de komende dagen een extra rustdag nemen, mede door maandag 14/07 en de tiende dag op rij.
Renners maken de koers en ik zou het fantastisch vinden, mochten ze eens keer in een op papier aantrekkelijke etappe, foert zeggen.

Vingegaard hoort hier nu toch wel echt niet tussen hoor met alle respect. Die stond toen 3 maanden later weer 'gewoon' aan de start van de TDF. Zware val absoluut, maar toch lang niet van het kaliber van die van Froome, Bernal en Evenepoel. Die drie mochten überhaupt al blij zijn dat ze nog konden fietsen erna.
Die was toch echt lang out, hij heeft toen lang in het ziekenhuis moeten blijven. Er zal wel een impact geweest zijn op die Tour, het was een half mirakel dat hij er nog stond en nog zo sterk voor de dag kwam.

Het grote verschil tussen een MVDP of Pogacar & WVA, Vingegaard of REV is dat die eerste twee elk jaar kunnen verder trainen. Die laatste drie aan de andere kant moeten elke keer én hun lichaam laten herstellen én opnieuw proberen op te bouwen naar een zo hoog mogelijk niveau op korte termijn.
Ik had het liever anders gezien, namelijk dat de verschillen kleiner zouden zijn, maar ik vrees dat dit gewoon de realiteit is.
Inderdaad. En tegen 'normale' tegenstanders kan je dit ophalen en terug op hun niveau komen, maar tegen deze mannen die geen steek laten vallen. Daarnaast hebben WVA en Vingegaard dan ook nog eens een gezin.

Inderdaad. En tegen 'normale' tegenstanders kan je dit ophalen en terug op hun niveau komen, maar tegen deze mannen die geen steek laten vallen. Daarnaast hebben WVA en Vingegaard dan ook nog eens een gezin.
Ik ben nu geen maar een gewone wielertoerist , maar als je in de winter 2 maanden zou niks doen dan kan je ook niet meer mee met de rappere groepen, want die zitten dan op Zwift te trainen. Zoals alle profs nu ook in Calpe zitten wanneer het hier slecht weer is. Als je 2 maand niks doet, door een val of door slecht weer, dan ga je op 2-3 maand zeker nog niet op hetzelfde niveau staan als ervoor.

Tegen een normale prof kan je het u dan nog veroorloven om als Evenepoel 1-2% minder de zijn maar tegen Pogacar gaat dat niet.

Laatst bewerkt:
Vingegaard hoort hier nu toch wel echt niet tussen hoor met alle respect. Die stond toen 3 maanden later weer 'gewoon' aan de start van de TDF. Zware val absoluut, maar toch lang niet van het kaliber van die van Froome, Bernal en Evenepoel. Die drie mochten überhaupt al blij zijn dat ze nog konden fietsen erna.
Als we dan toch ergens de cut-off maken in de ernst van de blessures (wtf eigenlijk) dan ligt die imo wel tussen Froome, Bernal, Beloki en dan op verre afstand al de rest. Froome & Bernal hebben bijna letterlijk elk bot in hun lijf gebroken en zijn net als Beloki na die bewuste val nooit meer in de buurt gekomen van hun oorspronkelijke niveau.

Evenepoel heeft letterlijk al zijn grootste overwinningen behaald NA zijn zware val. Hoe kan je die zelfs bij in dezelfde categorie willen steken?
Hersteltijd op zich zegt weinig over de ernst van een blessure. Kijk naar Jonas Abrahamsen, voor 99% van het peloton is een sleutelbeenbreuk 2 weken voor de Tour game over. Abrahamsen rijdt hier gewoon vrolijk mee rond en niet eens gewoon als peloton vulling.

Vingegaard heeft vorig jaar 12 dagen in het ziekenhuis gelegen met: sleutelbeenbreuk, ribbreuken, klaplong en longkneuzing. Laat ons aub dus niet belachelijk doen en zeggen dat dat wel meeviel.

Evenepoel was 20 jaar bij die val dus niet onlogisch dat ervoor geen grote overwinningen behaald heeft :D. En wie zegt dat Evenepoel zijn niveau niet nog een stuk hoger zou gelegen hebben indien hij die valt niet had? Bekkenissues is niet te onderschatten (bvb Merckx zegt van zichzelf dat ie nooit meer op het niveau is geraakt van voor zijn val in Blois waarbij zijn bekken is geraakt). Ook niet vergeten dat Evenepoel met een plaatselijke verlamming zit aan zijn schouder sinds zijn botsing deze winter.

De zenuw die de driehoekige spier bedient, hapert. Hij geeft geen signalen meer door zoals vroeger. De medische uitleg is wat ingewikkelder, maar in de praktijk kan je het omschrijven als een plaatselijke verlamming. Daar zal Evenepoel mee moeten leren leven: het kan zijn dat er nog wat meer leven in de zenuw komt, maar hoe meer tijd verstrijkt, hoe kleiner die kans. Helemaal de oude zal hij normaal nooit meer worden.
Omdat een menselijk lichaam flexibel is - gelukkig - blijft het gevolg in het dagelijkse leven vrij beperkt: een deel van de functie wordt overgenomen door spieren die onder de detoid liggen. Als hij niet aan het sporten is, kan Evenepoel ongeveer alles doen wat hij wil. “Maar een proftennisser zal hij nooit meer worden”, zegt dokter Bex.

Maar de andere spieren kunnen niet alles compenseren en dus ondervindt Evenepoel ook als profwielrenner hinder. Als je hem goed bestudeert, kan je zien dat zijn rechterarm een klein beetje naar beneden hangt. Dat heeft gevolgen voor de ‘bike handling’, het sturen, of bij het aannemen van een bidon: dat gaat minder vlot.

Maar even verduidelijken dat Vingegaard zijn val in het Baskenland er ook ene was die een carriere kan beeindigen, laat dit duidelijk zijn ;-)

Evenepoel was 20 jaar bij die val dus niet onlogisch dat ervoor geen grote overwinningen behaald heeft :D. En wie zegt dat Evenepoel zijn niveau niet nog een stuk hoger zou gelegen hebben indien hij die valt niet had? Bekkenissues is niet te onderschatten (bvb Merckx zegt van zichzelf dat ie nooit meer op het niveau is geraakt van voor zijn val in Blois waarbij zijn bekken is geraakt). Ook niet vergeten dat Evenepoel met een plaatselijke verlamming zit aan zijn schouder sinds zijn botsing deze winter.

Maar even verduidelijken dat Vingegaard zijn val in het Baskenland er ook ene was die een carriere kan beeindigen, laat dit duidelijk zijn ;-)
Dat kan wel een verklaring zijn waarom dat Evenepoel zijn bochtenwerk er zeker niet beter op geworden is, en het is nooit echt een held geweest op de fiets qua behendigheid. Het is een voetballer die geswitcht is naar de fiets terwijl Pogacar en andere renners al van in hun kindertijd op de fiets zaten.

Weeral een goeie tijdrit van Lipowitz! Lijkt me nu wel duidelijk dat ge voor Lipowitz moet rijden en niet voor Roglic.
Allez, niet dat het uitmaakt want Red Bull trekt momenteel echt op niks.

Morgen een grote ontsnapping met Alaphilippe, Schmid, WvA, Grégoire, Mohoric, Baudin, Garcia Cortina, Teuns, Neilands, Simmons en 12 willekeurige Fransen.
Alaphilippe wint!
Tronchon, Berthet, Vercher, Gachignard, Barré, Lenny, Pacher en Russo (ter ondersteuning van Gregoire), Le Berre, Thomas.
En Arkea rijdt alles toe omdat Vauqelin in z'n thuisregio wil winnen.

Kans zit erin, maar de vraag is “hoe ver laat je hem wegrijden?”.
Ik hoor Wellens net zeggen dat UAE de vlucht niet gaat terughalen, maar ik zou hem nu niet direct een half uur geven.

Het zal hen worst wezen moest VDP 10 minuten of meer pakken denk ik. Is misschien zelfs ideaal voor UAE want dan hoeven ze die gele trui even niet meer te verdedigen.

Oscar Pereiro was toch nog een ander kaliber qua klimmen dan Mathieu, 10 kilo lichter wrs, VDP kunnen ze makkelijk een half uur geven.

Arkea rijdt op de wielen zonder te willen overnemen. Die willen voor Vauquelin gaan vandaag.
En als dit te lang duurt zal Alpecin ook gaan mee controleren.

Oscar Pereiro was toch nog een ander kaliber qua klimmen dan Mathieu, 10 kilo lichter wrs, VDP kunnen ze makkelijk een half uur geven.
Dat weet ik wel maar hij kreeg uiteindelijk ondanks die 30 minuten in die rit maar 1m30 in GC met nog een week te gaan. Das nog iets anders dan iemand die nu nog op 1m30 staan zomaar een half uur cadeau gaan geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een probleem zou mogen zijn voor Pogacar om dat nog recht te zetten maar veel recenter in 2019 dachten ze het varkentje Alaphilippe ook wel even te gaan wassen eens ze in "de echte bergen" kwamen. Again, ook die weegt een pak minder dan van der Poel maar ook die had "maar" 3 minuten bonus op de uiteindelijk winnaar.

Arkea rijdt op de wielen zonder te willen overnemen. Die willen voor Vauquelin gaan vandaag.
En als dit te lang duurt zal Alpecin ook gaan mee controleren.
We zijn nog maar juist vertrokken. Er zijn de laatste jaren ritten geweest waar ze 2+uur aan een stuk oorlog maken voor de vlucht echt weg geraakt waarna de ploegen die willen controleren zo gekookt zijn dat er evengoed geen controleren meer aan is.

Terug
Bovenaan