Tour de France 2025

Deftig van Mathieu, Pogacar toch ook weer bijna al met zijn eerste deze tour :laugh: .

Ik wacht nog op die gevaarlijke afdaling
Of was dat op de plek waar Vingegaard aanviel?
Die lag spekglad deze ochtend.

Edit: Evenepoel toch echt een probleem in de bochten, verliest daar vaak een hoop plaatsen. Mssn nog last van zijn schouder na zijn zware blessure deze winter?

En Vdp met een machtige sprint zeg. En ook een prachtig podium

Evenepoel toch echt een probleem in de bochten, verliest daar vaak een hoop plaatsen. Mssn nog last van zijn schouder na zijn zware blessure deze winter?
Hij zal het zelf niet toegeven maar af en toe ziet hij er naar mening toch nog niet 100% top uit.

Anyways klasse van VDP! :tongue:

Hoe wordt Vingegaard hier trouwens 3de??

Evenepoel geen ambitie voor winst, niet goed genoeg geloof ik niet direct.

Hoe wordt Vingegaard hier trouwens 3de??

Evenepoel geen ambitie voor winst, niet goed genoeg geloof ik niet direct.
Zat op ongeveer 1km van de meet nog in het wiel bij Pogacar en laat zich daar gewoon wegdrummen en verliest dan nog eens een hoop plaatsen in de bochten. Heeft precies echt een probleem met het wringen en sturen. Ook niet vergeten dat hij in een tijdrit zijn schouder nog helemaal moet intapen en dat er ergens ook spieren niet volledig meer werken in zijn schouder.

edit:
"De buitenste en de middelste bundel van de deltoideus (spier in de schouder, red.)is inactief. Een achterwaartse beweging lukt niet meer zonder ondersteuning van tape. Een valies (koffer, red.) moet ik voor mij dragen, niet naast mij. Gelukkig ben ik een wielrenner die gewoon zijn stuur moet vasthouden."

Hij zal het zelf niet toegeven maar af en toe ziet hij er naar mening toch nog niet 100% top uit.

Anyways klasse van VDP! :tongue:

Vorig jaar denk ik toch ook dat hij vinniger was in dit soort sprintjes. Was wel goed mee zelfs toen ze maar met 6 meer waren dus echt slecht is hij niet. Maar als Vingegaard hier 3e kan worden dat moet Evenepoel toch ook kunnen.

Volgens mij zal Evenepoel mikken op een ritzege of misschien zelfs de bollen door de eerste bergrit minuten te verliezen zodat hij nadien een vrijgeleide krijgt.
Waarom zou hij dan hier vollen bak meekoersen? Dan spaart ie zich toch gewoon en lost ie gewoon. Broodje aap verhaal

Volgens mij zal Evenepoel mikken op een ritzege of misschien zelfs de bollen door de eerste bergrit minuten te verliezen zodat hij nadien een vrijgeleide krijgt.
Als hij niet goed genoeg zijn zijn voor een derde plaats dan lijkt mij dat geen slechte strategie, je kan beter enkele ritten winnen dan uw 8ste te worden dan

Maar laat ons eerst de eerste bergrit afwachten

Omdat hier lossen niet echt geloofwaardig zou overkomen.
Als je met 6 overblijft en je bent erbij dan ben je gewoon heel goed.

En wat zou het probleem zijn met geloofwaardig? Als hij hier lost dan spaart ie zichzelf nu al en hoe meer reserve je hebt voor de bergen hoe beter als zijn doel bvb ritten en de bollen zou zijn, maw je theorie slaat op niet veel.

Edit: in de Dauphiné was ie 4des, uit de Ronde van Zwitserland komt er niet echt iemand bij die hem zou kunnen kloppen (Almeida moet werken voor Pogacar). En Lipowitz moet nog bewijzen dat ie 3 weken aan een stuk top kan zijn. Dus hij ligt nog steeds op schema voor het podium.

Het kwam over alsof hij bewust niet wou meesprinten. Leek de intentie te hebben om enkel te rijden voor geen tijdsverlies. Wanneer groepje even stil viel deed hij geen moeite om op te schuiven. Geen idee wat de reden is. Mss groepje te groot nog en wil hij geen risicos nemen.

Hij is hier om in Parijs op het podium te staan.
Niks meer en niks minder. Hij is hier niet voor de bollen en zijn ploeg is hier niet voor de bollen.

Terug
Bovenaan