Tour de France 2025

Na een zware finale, een tijdrit of een cross waar je net een lange periode tegen of door verzuring rijdt ja.
Na een vlakke rit, waar hij gewoon in de buik van het peloton binnenkomt? Ondanks de hectiek in die finale rijdt je daar in het pak geen vreselijke vermogens. Een minuut vroeger of later beginnen zorgt echt niet dat je plots een uur moet losrijden ipv ~10min net na de inspanning.

Hoe sneller je na je inspanning loswerkt hoe beter voor de recuperatie. Het verschil zal idd niet groot zijn als je 10 minuten later begint maar ze is er wel.
(En het is niet omdat het vlak is , dat het een rustige rit was).

Ze zijn bezig aan hun belangrijkste wedstrijd van het jaar. Ze komen net binnen van hun rit, laat die mannen eerst hun ding doen van recuperatie/opfrissen/...

Daarna komen ze wel naar buiten voor handtekeningen en foto's.

Ik ben zeker geen Remco fan.
Hij kon het zeker vriendelijker doen, maar dat er zoveel ophef op komt vind ik onbegrijpelijk.

Als je met 6 overblijft en je bent erbij dan ben je gewoon heel goed.

En wat zou het probleem zijn met geloofwaardig? Als hij hier lost dan spaart ie zichzelf nu al en hoe meer reserve je hebt voor de bergen hoe beter als zijn doel bvb ritten en de bollen zou zijn, maw je theorie slaat op niet veel.

Edit: in de Dauphiné was ie 4des, uit de Ronde van Zwitserland komt er niet echt iemand bij die hem zou kunnen kloppen (Almeida moet werken voor Pogacar). En Lipowitz moet nog bewijzen dat ie 3 weken aan een stuk top kan zijn. Dus hij ligt nog steeds op schema voor het podium.
Lipowitz moet werken voor Roglic

Rijdt Van Aert eigenlijk mee? Waar is de tijd dat dit soort aankomsten quasi een zekerheid op winst waren voor hem?

Heeft gewerkt op de puisten vandaag, en volgens mij na al zijn valpartijen is hij minder explosief geworden. Doet daarom ook niet meer mee in de sprints.

Hoe sneller je na je inspanning loswerkt hoe beter voor de recuperatie. Het verschil zal idd niet groot zijn als je 10 minuten later begint maar ze is er wel.
(En het is niet omdat het vlak is , dat het een rustige rit was).

Ze zijn bezig aan hun belangrijkste wedstrijd van het jaar. Ze komen net binnen van hun rit, laat die mannen eerst hun ding doen van recuperatie/opfrissen/...

Daarna komen ze wel naar buiten voor handtekeningen en foto's.

Ik ben zeker geen Remco fan.
Hij kon het zeker vriendelijker doen, maar dat er zoveel ophef op komt vind ik onbegrijpelijk.
Het gaat gewoon over de manier waarop. "Bol het af onnozele snotaap" of "Sorry, ik heb nu geen tijd voor een handtekening" kost allebei evenveel tijd.

Heeft gewerkt op de puisten vandaag, en volgens mij na al zijn valpartijen is hij minder explosief geworden. Doet daarom ook niet meer mee in de sprints.
In de Giro was hij toch redelijk explosief, verschil met Pedersen was miniem. Een Van Aert in vorm zou ik toch verwachten in de top 10 hier. Volgens Campenaerts was het toch de bedoeling om te sprinten vandaag met VA.

Van Aert duidelijk niet goed genoeg, was op één van de heuveltjes aan het doortrekken totdat Wellens overpakte en zakte er dan direct erdoor. Was dan al duidelijk dat hij hier wel geen rol zou spelen voor de dagzege.

Conclusies na het weekend:
- F* die nieuwe truitjes voor de Tour. Ineens begonnen ze over Lutsenko. Ik zag die toch niet. Ah, die rijdt niet meer bij Astana.
Dan zag ik Visma op links. Bleek de ploeg van Trentin te zijn. Lipowitz aanval. Waar? Gelukkig zijn er nog de helmen van Vinge - Wout en Remco.
- Vingegaard stijgt in mijn achting.
- Alpecin heerst.
- Gregoire en Vauquelin gaan voor een klein Frans feest zorgen binnenkort. Misschien zelfs Alaphilippe in een vlucht?
- Als Remco de eerste week doorkomt met een minuut achterstand en ongeschonden, mag hij zijn twee pollekes kussen. Punished Remco fixt dat wel even in een bergrit om onze monden te snoeren.
- Wat is er gebeurd met Bettiol? Het laatste dat ik ervan hoorde was vorig jaar.

- Als Remco de eerste week doorkomt met een minuut achterstand en ongeschonden, mag hij zijn twee pollekes kussen. Punished Remco fixt dat wel even in een bergrit om onze monden te snoeren.
Inclusief de TT op dag 5? Dan zou dat toch een ontgoocheling zijn in mijn ogen. 100% zeker dat Remco voor de tour enkel maar blij zou zijn met geel na de tijdrit.

Conclusies na het weekend:
- Vingegaard stijgt in mijn achting
Hij zou beter zijn vrouw wat korter houden.

Kerel verdient miljoenen en dan gaat zij klagen dat hij teveel op hoogtestage moet. Kerel is waarschijnlijk meer bij zijn gezin als de gemiddelde vrachtwagenchauffeur internationaal transport.

Van vrouwmensen gesproken, die podium dudes mogen ze ook dringend terug afvoeren, is objectivering nog een issue dan in OF tijden :s :s

Die rookbommen, dat meelopen met de renners en het zwaaien met sjaaltjes tot vlakbij de renners mogen nu wel eens gaan stoppen. Wat is er mis met gewoon normaal naar de koers kijken, waarom moeten mensen daar altijd gaan opvallen op een negatieve manier?

Terug
Bovenaan