Tour de France 2025

Die rookbommen, dat meelopen met de renners en het zwaaien met sjaaltjes tot vlakbij de renners mogen nu wel eens gaan stoppen. Wat is er mis met gewoon normaal naar de koers kijken, waarom moeten mensen daar altijd gaan opvallen op een negatieve manier?

Zeker op die smalle baantjes in Boulogne, op één van de beelden zag je daar een genster afspringen richting de renners. Om maar te zwijgen van de rook ontwikkeling.

Het voetbal seizoen is gedaan en de marginalen zoeken andere oorden op zeker. :unsure:

Inclusief de TT op dag 5? Dan zou dat toch een ontgoocheling zijn in mijn ogen. 100% zeker dat Remco voor de tour enkel maar blij zou zijn met geel na de tijdrit.
Ik zie hem, zoals het nu is, toch geen 45 seconden pakken op Pogi/Vingegaard om eerlijk te zijn. Dat zal oorspronkelijk wel het doel zijn geweest, maar op dag één ook al snel terug opgeborgen.

Inclusief de TT op dag 5? Dan zou dat toch een ontgoocheling zijn in mijn ogen. 100% zeker dat Remco voor de tour enkel maar blij zou zijn met geel na de tijdrit.
Heb je hem gisteren weeral zien opdraaien op die eerste helling waar Visma met Van Aert de gas open draaide? Dra-ma-tisch weeral.
Ik denk dat ik zijn gouden helm ergens halfweg het pak zag, 50ste? 60ste? Misschien nog verder... moet daar dan weeral een pak sneller die klim oprijden dan de concurrentie gewoon om nipt mee te zijn met die groep van 30-40 die daar over blijft...

Hij zou beter zijn vrouw wat korter houden.

Kerel verdient miljoenen en dan gaat zij klagen dat hij teveel op hoogtestage moet. Kerel is waarschijnlijk meer bij zijn gezin als de gemiddelde vrachtwagenchauffeur internationaal transport.
Another day another story... ik lees ook maar enkel de interpretatie die men er hier in België weeral aan geeft maar 9/10 is dit weeral uit proportie geblazen tot en met. Net zoals Remco op dag 1...

Wie klaagt er trouwens over die hoogtestages? Vingegaard zelf? Of is het misschien zijn vrouw die hem liever wat vaker thuis heeft? Zoals zo vaak gaat ook hier waarschijnlijk weer veel nuance verloren bij elk station waar de communicatie door moet...

Weeral storm in een glas water. Om weer maar eens een Tour te hebben waar we kunnen klagen over het feit dat Wout teveel voor een ander moet rijden, terwijl de realiteit gewoon duidelijk is dat Van Aert momenteel niet goed genoeg is om zelf iets uit te richten, anders is het niet Van Aert die daar gisteren zo vroeg lanceert maar Campenaerts of Benoot ofzo. Het grote voordeel dat Van Aert wel heeft in deze situatie is dat we intussen weten dat hij één van de weinige renners is die kan groeien in zo'n grote ronde.

Het grote voordeel dat Van Aert wel heeft in deze situatie is dat we intussen weten dat hij één van de weinige renners is die kan groeien in zo'n grote ronde.
Ja maar zoals in de Giro liggen de meeste kansen wel in de eerste week voor hem. Daarna moet hij bijna wachten tot laatste etappe.
Bergritten gaat hij moeten knechten dus ik zie hem niet eentje meepikken zoals in 2021.

Ge zit met nen hoop ploegleiders die waaiershit met de paplepel hebben binnengekregen, en dan zegt Remco eigenlijk doodleuk in zijn interview "ja sorry we lagen te slapen"...

Zit ge daarvoor al die maanden te trainen en als sponsor te investeren?
Ik vind het een gebrek aan professionalisme, leadership, beroepsernst imo..
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Als ge voor klassement wilt rijden moet ge gewoon altijd mee vooraan zitten met de andere grote mannen.

Alé de twee aliens hebben het eindklassement al op dag 1 beslist. :S
Post gij eigenlijk ook ooit eens iets positief of interessants of is dat enkel zagen dat ge doet?

Remco is zwaar gedaald in mijn achting. Ongeacht hoeveel stress of hoe hard je baalt... zoiets zeg je niet tegen je fans. En er stond er maar eentje, het is niet dat je opeens 5u handtekeningen moet gaan uitdelen. Op die manier gaat ie binnen een paar jaar nog blij mogen zijn als hij nog 1 fan overhoudt.
Wat zeg je niet, hij vraagt ffkes ruimte om te passeren, hij was duidelijk gefrustreerd, als ge dat als fan op dat moment niet kunt begrijpen.

Wat zit die daar dan 's avonds ook te posten en te reageren op instagram, moet toch ook vermoeiend zijn. Dat pakt toch ook wel teveel headspace al die social media. Legt uwe gsm op kant en focus u op de koers. Ziet ge Vingegaard al stories posten om zijn vrouw te verdedigen? Entertainend is het wel voor ons.

Edit: Evenepoel toch echt een probleem in de bochten, verliest daar vaak een hoop plaatsen. Mssn nog last van zijn schouder na zijn zware blessure deze winter?
Zeker een probleem in de bochten, zakt 10 plaatsen weg op een bepaald moment in 1 bocht.

Laatst bewerkt:
Vauqelin vond ik gisteren gruwelijk sterk , alleen wat teveel gedaan om toch proberen weg te raken en zo wat tekort komen voor de finale sprint
Vooral benieuwd waar die volgend seizoen gaat rijden. Als je bij Arkea al zo rap met de fiets kan rijden, zet die in een topploeg en er kan nog wel wat bij.

Jenno Berckmoes een 10e plaats tegen de puncheurs, toch ook het vermelden waard, na zijn ziekte en valtpartij toch goed aan het terugkomen.

Jij kan bij hln gaan werken :rolleyes:
Je hebt toch zelf ook gezien wat er gebeurde in de eerste rit van de Dauphiné? Krek dezelfde situatie gisteren...
Alleen had hij hier het geluk dat er niet écht werd doorgetrokken door de toppers. Als één van die mannen daar al onnozel begint te doen en het scheurt op plaats 10-15 ipv net achter hem rond positie 40 dan moet je daar nóg een extra jasje beginnen uitdoen voor niks.

Er komen in rit 4, 6 & 7 nog gelijkaardige finales. Als hij daar elke keer op die positie gaat rijden op het moment dat ze de finale openen dan gaat hij content mogen zijn dat het bij de 40 seconden van de dag 1 gaat blijven. Zeker omdat er op figuren als Vauqelin en Gregoire tussen zitten die geen GC ambities hebben en misschien toch liever niet naar een sprint gaan met vdP en Pogacar waardoor het misschien moeilijker gaat stilvallen.

Ik was gisteren op netflix de TDF van vorig jaar aan het bekijken. Die afdalingen van REV zijn toch echt wel dramatisch slecht. Als je dat telkens terug moet gaan goedmaken dan verspeel je toch ook wel enorm veel krachten die je meer dan nodig hebt om ooit mee te kunnen met Pogacar en Vingegaard.

Ik snap niet als ze als ploeg weten dat hij zoveel schrik heeft om die afdalingen te doen dat ze daar dan eens niet een maand van te voor hem daar vaak die afdalingen laten doen zodat hij ze helemaal vanbuiten kent en die snelheid leert gewoon worden. Dat is toch echt iets dat je kan leren door het wiel te volgen van een goeie daler in de ploeg.

Ik was gisteren op netflix de TDF van vorig jaar aan het bekijken. Die afdalingen van REV zijn toch echt wel dramatisch slecht. Als je dat telkens terug moet gaan goedmaken dan verspeel je toch ook wel enorm veel krachten die je meer dan nodig hebt om ooit mee te kunnen met Pogacar en Vingegaard.

Ik snap niet als ze als ploeg weten dat hij zoveel schrik heeft om die afdalingen te doen dat ze daar dan eens niet een maand van te voor hem daar vaak die afdalingen laten doen zodat hij ze helemaal vanbuiten kent en die snelheid leert gewoon worden. Dat is toch echt iets dat je kan leren door het wiel te volgen van een goeie daler in de ploeg.

Schrik overwinnen in een afdaling is natuurlijk een makkie. Je ziet dat constant dat slechte stuurders die een maandje het handje worden vastgehouden door een ploegmaat plots superdalers worden.

En zo'n maandje vind je natuurlijk heel makkelijk. Het is niet alsof hij deze winter in de lappenmand lag of dat hij daarna moest trainen op klimmen je weet wel dat stuk waar hij vorig jaar bijna 10 minuten op verloor op Pogacar.

Van vorig jaar kan ik me maar 2 afdaling herinneren de eerste na de Galibier waar hij boven in een natte plek bijna weggleed (buiten beeld) en dus de rest een beetje met dikke benen afdaalde. En de andere in de rit die Vingegaard won waar Roglic viel in de laatste dalende meters in het wiel van Evenepoel. De rest was aankomsten boven.

Podium Parijs --> 1. Pogacar 2. Vingegaard 3. Remco , als hem veel beter door de ploeg ondersteund gaat worden want dikwijls alleen gezien de voorbije dagen, aangename verrassing Jorgenson, teleurstelling WVA, betwijfel dat hij nog ooit zijn beste niveau gaat (hoop het van wel het is hem zeker gegund). MVDP tja... als je bergop Pogacar kan kloppen ..... :clap: :clap: :clap:

Podium Parijs --> 1. Pogacar 2. Vingegaard 3. Remco , als hem veel beter door de ploeg ondersteund gaat worden want dikwijls alleen gezien de voorbije dagen, aangename verrassing Jorgenson, teleurstelling WVA, betwijfel dat hij nog ooit zijn beste niveau gaat (hoop het van wel het is hem zeker gegund). MVDP tja... als je bergop Pogacar kan kloppen ..... :clap: :clap: :clap:
"Bergop"

HLN doet ook mee deze keer :biglaugh:
Zelfs als het waar is, wie lekt zo een dingen zeg. Elke keer tijdens de Tour of voor een belangrijk doel. Helpt die jongen toch totaal niet.

Jenno Berckmoes een 10e plaats tegen de puncheurs, toch ook het vermelden waard, na zijn ziekte en valtpartij toch goed aan het terugkomen.

Zat zelfs wat meer in volgens hemzelf. Een 5e of 6e plaats was mogelijk als hij zich niet helemaal kapot had moeten rijden op die eerste zware klim op 10km van de streep door ontzettend slechte positionering. Zat helemaal alleen in een peloton van 100 man. Niet geholpen door Van Eetvelts problemen, maar dat krijg je natuurlijk als je als ploeg ervoor kiest om een nutteloze vriend van De Lie mee te nemen in plaats van bijvoorbeeld Livyns.

Vauquelin zat overigens ook in slechte positie. Die had echt superbenen. Reed die beklimming een 5tal seconden sneller op dan Pogacar en co.

Gisteren zat hij nochtans continu bij zijn ploegmaten (tot de voorlaatste klim) maar als hij zijn ploegmaten in de bochten verliest omdat hij niet durft op volle snelheid de bochten te nemen dan kan zijn ploeg daar niet veel aan doen

Terug
Bovenaan