Tour de France 2025

Ik krijg zonet de Canyon nieuwsbrief binnen en die eindigt met de woorden "Wat er nu ook gebeurd, de tour is nu al een succes voor het team". :unsure:

Mja, race accident helaas. Het is niet dat Coquard hier veel aan kan doen. Voelt een contact met Rex en maakt dan een ongelukkige zwieper.
Dit toch wel. Ik snap niet heel goed dat mensen dit in de schoenen van Coquard proberen schuiven. Ok, hij gaat even een klein beetje naar rechts maar ook maar omdat Milan ook een klein beetje naar rechts komt in zijn aanzet. Coquard heeft gewoon pech dat Rex blijft zitten, enfin... Philipsen eigenlijk want Coquard blijft op één of andere manier wel gewoon recht.
De rest doet niks die blijven gewoon slenteren. Vreemde move. Of Wellens moet morgen ook weer punten pakken maar vandaag kan hij Pogacar nog niet ontlasten.
Ben je daar zeker van?
Wordt er gekeken naar de punten gesprokkeld op de hoogte cat helling? Dan is het Pogacar... of wordt er gekeken naar 1ste plaatsen? Op 3de cat & dan 4de cat? Want dan is het Wellens (cat 3 is 1-1 & cat 4 is 1-0 voor Wellens)

Volgens Twitter neemt Wellens wel de trui over

The tie breaker for KOM is:
- how many cat HC
- how many cat 1
- how many cat 2
- how many cat 3
- how many cat 4
- gc

Wellens has Cat 3 + Cat 4, Pogačar has Cat 3.

Dus geen podium duties voor Pogi.

Ik dacht dat er enkel werd gekeken naar de hoogste cat waarin ze beiden als eerste boven kwamen wat dus beide eentje van 3e zou zijn. Maar als dat gelijk is gaan ze dus verder kijken naar wie 4e Cat als eerste boven kwam en zo pakt Wellens dus de trui. Klein detailtje over het oog gezien.

Het valt mij nu eigenlijk maar op maar er zijn dus slechts 6 renners in het hele peloton die in de eerste 2 ritten in de eerste groep zaten :crazy:
Toch opvallend, zo klein was die groep nu gisteren toch ook weer niet, maar blijkbaar het overgrote deel daarvan op dag 1 dan wél de slag gemist en ook dat was alles behalve een kleine groep.

Sebiet nog Merlier op zijn gezicht in de sprint en het feestje is compleet. Remco precies ook gevallen :S

dat leek close

wel sterk paar ferme tussensprinten nodig gehad om er te geraken maar goed zijn inspanningen die je moet maken of je komt niet aan sprinten toen

De Lie ook tegen de grond gelukkig dat Merlier won of dit werd een complete baal dag voor de belgen

Alé alle Belgische sprinters (Philipsen, Meeus en ook nog De Lie aan het einde) op hun bakkes buiten ene en die wint

Mannekes toch wat een drol van een etappe. Wie verzint die aankomst ook, compleet overbodig.

Merlier lijkt hem wel te pakken maar dit is eentje om snel te vergeten hoor

Terug
Bovenaan