https://sporza.be/nl/2025/07/07/plo...schil-tussen-oorzaak-en-schuld~1751900012313/
Jonas Rickaert
Oh, wat een ironie zeg.
Jonas Rickaert
Oh, wat een ironie zeg.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is de ironie dan? Want ik ben nu geen superfan van Rickaert. Is dat zelf een kamikaze soms?https://sporza.be/nl/2025/07/07/plo...schil-tussen-oorzaak-en-schuld~1751900012313/
Jonas Rickaert![]()
![]()
Oh, wat een ironie zeg.
Dat je dit gaat zeggen over iemand die jouw kopman uitschakelt (onbewust dan nog), terwijl diezelfde kopman zelf niet vies is van wat vuiligheid.Wat is de ironie dan? Want ik ben nu geen superfan van Rickaert. Is dat zelf een kamikaze soms?
UCI"-"punten werden vroeger niet gegeven voor tussensprints voor zover ik weet. Je krijgt die voor het puntenklassement op het einde van de Tour, maar dan moet je toch ten eerste zelf rechtblijven, en ten tweede een beetje realistisch zijn. Op één of ander manier is Coquard erin geslaagd om vorig jaar een groen podium te halen, maar heeft hij zelf eens gekeken naar het parcours van dit jaar? En geloof je dat nu zelf dat hij kans maakt? Dan noteer ik het even en kom ik u op't einde van de Tour wel even uitlachen als blijkt dat hij de top 5 niet haalt. Coquard zijnde heeft hij natuurlijk lagere ambities, maar ga dan gewoon voor kleinere koersen. Of val dan even aan een paar km voor de sprintvoorbereiding? Hij was vorig jaar de ganse Tour onzichtbaar buiten toen hij op dat podium klom in Parijs. Verdien je daar dan punten voor? Misschien toch eens herbekijken.Ooit gehoord van UCI punten?
).UCI"-"punten werden vroeger niet gegeven voor tussensprints voor zover ik weet. Je krijgt die voor het puntenklassement op het einde van de Tour, maar dan moet je toch ten eerste zelf rechtblijven, en ten tweede een beetje realistisch zijn. Op één of ander manier is Coquard erin geslaagd om vorig jaar een groen podium te halen, maar heeft hij zelf eens gekeken naar het parcours van dit jaar? En geloof je dat nu zelf dat hij kans maakt? Dan noteer ik het even en kom ik u op't einde van de Tour wel even uitlachen als blijkt dat hij de top 5 niet haalt. Coquard zijnde heeft hij natuurlijk lagere ambities, maar ga dan gewoon voor kleinere koersen. Of val dan even aan een paar km voor de sprintvoorbereiding? Hij was vorig jaar de ganse Tour onzichtbaar buiten toen hij op dat podium klom in Parijs. Verdien je daar dan punten voor? Misschien toch eens herbekijken.
Maar bon: zoals eerder gezegd is Coquard hier niet diegene die de boel ontketend. Beetje raar inderdaad dat hij een gele kaart krijgt hiervoor (zeker als Fransman zijnde).
Hangt ervan af hoe je valt ook. Als je zoals Coquard valt terwijl je over kop gaat en door rolt ga je misschien net een blauwe plek en wat kneuzingen hebben. Als je zoals Philipsen slecht terecht komt en de impact komt op een slecht punt dan breek je dingen.Ik blijf er mij over verbazen hoe renners na een valpartij aan 50kmph gewoon rechtstaan en niets breken.
Ik ben een keer aan 43 kmph gevallen en had meteen een complexe sleutelbeenbreuk, en ik ben niet zo graatmager als zij.
Gewoon iemand met gezond verstand laat ons zeggen. We hebben nu 2 vd 6 vlakke etappes gehad en hij staat momenteel 30ste met 10 punten. Als het - zoals jij beweert - om de UCI-punten gaat, dan piek je beter op de kleinere koersen. Nu is er traditioneel tijdens de Tour wel weinig te beleven, maar door later te pieken op de mindere koersen haalt hij veel meer UCI-punten, net als in zijn topjaren.Hem een idioot noemen omdat hij meesprint is compleet belachelijk. Wie bent gij om te zeggen waar hij zich wel of niet op moet richten.
Omdat jury hem intussen ook 13 GT punten heeft afgenomen, vind ik pure broodroof tbh, jammer voor jasper maar race incident at most.Gewoon iemand met gezond verstand laat ons zeggen. We hebben nu 2 vd 6 vlakke etappes gehad en hij staat momenteel 30ste met 10 punten.
Gewoon iemand met gezond verstand laat ons zeggen. We hebben nu 2 vd 6 vlakke etappes gehad en hij staat momenteel 30ste met 10 punten. Als het - zoals jij beweert - om de UCI-punten gaat, dan piek je beter op de kleinere koersen. Nu is er traditioneel tijdens de Tour wel weinig te beleven, maar door later te pieken op de mindere koersen haalt hij veel meer UCI-punten, net als in zijn topjaren.
Hem idioot noemen was inderdaad niet nodig - en hij doet ook maar wat hem opgedragen is - maar slim is het niet als UCI-punten halen je doel is. Wie weet dat hij er wel 100 haalt ofzo, maar de teller staat op 0 nu, maar 100 krijg je al bijna door een kleine eendagskoers te podiummen.
Het is nauwelijks extra energie om gewoon telkens mee te doen met die tussensprinten en uiteindelijk haalt hij er kostbare punten uit voor het team. Zo simpel is het.
Ik verwacht meer van iemand die zogezegd gezond verstand heeft.
UCI"-"punten werden vroeger niet gegeven voor tussensprints voor zover ik weet. Je krijgt die voor het puntenklassement op het einde van de Tour, maar dan moet je toch ten eerste zelf rechtblijven, en ten tweede een beetje realistisch zijn. Op één of ander manier is Coquard erin geslaagd om vorig jaar een groen podium te halen, maar heeft hij zelf eens gekeken naar het parcours van dit jaar? En geloof je dat nu zelf dat hij kans maakt? Dan noteer ik het even en kom ik u op't einde van de Tour wel even uitlachen als blijkt dat hij de top 5 niet haalt. Coquard zijnde heeft hij natuurlijk lagere ambities, maar ga dan gewoon voor kleinere koersen. Of val dan even aan een paar km voor de sprintvoorbereiding? Hij was vorig jaar de ganse Tour onzichtbaar buiten toen hij op dat podium klom in Parijs. Verdien je daar dan punten voor? Misschien toch eens herbekijken.
Maar bon: zoals eerder gezegd is Coquard hier niet diegene die de boel ontketend. Beetje raar inderdaad dat hij een gele kaart krijgt hiervoor (zeker als Fransman zijnde).
Dit komt allemaal toch maar redelijk arrogant over hoor. Wie zijn wij om te beslissen wie wel of niet mag meedoen voor het puntenklassement? Iemand die 2 jaar op rij dat podium haalt heeft in elk geval meer recht van spreken dan eender wie van ons, en niemand hoeft zich daar laatdunkend over uit te laten.Dus volgens jou is het verstandig om 21 dagen de Tour te rijden voor die, wat is het, 110 punten die je krijgt als 3de in het puntenklassement? Ter vergelijking: Kielich heeft er net 125 verdient op één dag (de Port Epic). Maar daar stuurt Cofidis Aniolkowski naartoe. Tja...
Nee, het is wel wat complexer dan dat. Coquard zou inderdaad wel eens die ritwinst kunnen halen als alle planeten op één lijn staan. Maar blijf dan weg van die tussensprints. Dit jaar heeft hij er weinig te zoeken, maar misschien analyseer ik het verkeerd. En doe niet alsof die 13 punten verlies iets uitmaken. Laat ons ze erbij tellen en hij is nog kansloos. Dat is ook helemaal mijn punt niet.
Het was gewoon veel te nerveus en te veel volk die meedeed. Vroeger waren dat gewoon een paar treintjes van de kanshebbers (met een ganse straat ertussen) en daar gebeurde afaik nooit iets. En nu komen Janneke en Mieke allemaal meedoen. Maar goed: dat is mijn mening. Als jij van mening bent dat de stijgende frequentie van vallen allemaal fijntjes bij de sport hoort, dan is dat jouw mening.
Jij vindt Merlier dan misschien ook lui omdat hij geen "paar trapjes" meer doet voor de tussensprints om het groen op te pikken? Ik denk het niet, want het kost toch wel wat meer moeite dan dat hoor. Kans dat Coquard dan net die paar %jes tekort komt bij de eindsprint, en daar vallen toch meer UCI-punten te rapen hoor dan die groene punten...
Dus volgens jou is het verstandig om 21 dagen de Tour te rijden voor die, wat is het, 110 punten die je krijgt als 3de in het puntenklassement? Ter vergelijking: Kielich heeft er net 125 verdient op één dag (de Port Epic). Maar daar stuurt Cofidis Aniolkowski naartoe. Tja...
Nee, het is wel wat complexer dan dat. Coquard zou inderdaad wel eens die ritwinst kunnen halen als alle planeten op één lijn staan. Maar blijf dan weg van die tussensprints. Dit jaar heeft hij er weinig te zoeken, maar misschien analyseer ik het verkeerd. En doe niet alsof die 13 punten verlies iets uitmaken. Laat ons ze erbij tellen en hij is nog kansloos. Dat is ook helemaal mijn punt niet.
Het was gewoon veel te nerveus en te veel volk die meedeed. Vroeger waren dat gewoon een paar treintjes van de kanshebbers (met een ganse straat ertussen) en daar gebeurde afaik nooit iets. En nu komen Janneke en Mieke allemaal meedoen. Maar goed: dat is mijn mening. Als jij van mening bent dat de stijgende frequentie van vallen allemaal fijntjes bij de sport hoort, dan is dat jouw mening.
Jij vindt Merlier dan misschien ook lui omdat hij geen "paar trapjes" meer doet voor de tussensprints om het groen op te pikken? Ik denk het niet, want het kost toch wel wat meer moeite dan dat hoor. Kans dat Coquard dan net die paar %jes tekort komt bij de eindsprint, en daar vallen toch meer UCI-punten te rapen hoor dan die groene punten...
Met de derde rit in gedachten en dat hij weer op de jammerlijke plek zat achter de val, mag dat 'inclusief' er zeker bijgerekend wordenInclusief de TT op dag 5? Dan zou dat toch een ontgoocheling zijn in mijn ogen. 100% zeker dat Remco voor de tour enkel maar blij zou zijn met geel na de tijdrit.
.De commentatoren niet vergeten.Niveau van die sporza interviews aan de finish zijn toch echt beneden alle peil..
Met een hongerige Pogacar op de loer en een VDP in vorm gaat het verre van simpel worden voor Kevin.Vauqelin vond ik gisteren gruwelijk sterk , alleen wat teveel gedaan om toch proberen weg te raken en zo wat tekort komen voor de finale sprint