Tour de France 2025

Ik denk dat op 50km van het einde al een serieuze schifting zal gemaakt zijn. Hopelijk niet teveel knechten meer mee

Stop eens met gewoon allemaal woorden in mijn mond te leggen, over andere dingen te beginnen of vreselijke vergelijkingen te maken. Lachwekkend. Dit is helemaal geen discussie meer waard. Jij hebt iemand die gewoon zijn job deed een idioot genoemd. Respectloos en dan mag je een reactie verwachten.
"Ooit al over UCI-punten gehoord?". Zo begon je deze "discussie". Over lachwekkend en respectloos gesproken... En dan de dooddoener.

Maar hij heeft zijn job goed gedaan ja.

Ik denk dat op 50km van het einde al een serieuze schifting zal gemaakt zijn. Hopelijk niet teveel knechten meer mee
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. De eerste gecategoriseerde klim ligt past op 50km van de meet. Het is geen klassieker, Pogacar gaat hier niet op 70km van de meet al onnozel beginnen doen, daarvoor is de inzet te hoog. Daarnaast hebben teveel renners (in tegenstelling tot in klassiekers) er baat bij van zolang mogelijk mee te proberen gaan, is het niet met klassementsambities op zich dan misschien wel om goed te blijven staan voor geel als er eind deze week/begin volgende week toch eens een groep mag wegblijven.

Dat gezegd zijnde zijn er waarschijnlijk wel een hoop renners die hopen dat de finale vroeg geopend wordt. Hoe sneller het peloton wordt uitgedund, hoe minder gevaarlijk de diepe finale is. Als ze daarentegen met nog 100man naar de voet van die voorlaatste helling (op 12-13km van de streep) stuiven zie ik wel ongelukken gebeuren vandaag.

Stevig kuitenbijtertje die laatste helling, ook nog met zo’n 90 graden bocht. Beetje Monte Sante Marie vibes.

Enigste grote verschil, bij de strade schiet er op dat punt geen 30-40 man meer over, hier zeer wrs wel, positionering gaat weer suuuper belangrijk zijn!

Vauquelin of Loulou die een raketje afvuren lijkt me bijna een zekerheid. Top is wel nog op 5 km, afdaling tot 1km en dan valsplat tot de meet. Lijkt me zaak om eerder mee te gaan in de wielen bij een aanval op de St-Hilaire en nog iets over te houden voor dat valsplat.

Laatst bewerkt:
Die laatste km is ook nog niet van de poes. Zeker omdat het op 350m nog 90° naar rechts draait. Wordt een fijne finish. Ik denk Pogi.

Wat is dat met die focus op dat plassen deze Tour? Gingen de renners voor deze Tour niet naar toilet? :unsure:

Goe dat lenny aan de betere hand is, dag 1 liggen harken dat het niet schoon is en vandaag terug tussen de mensen!

Goe dat lenny aan de betere hand is, dag 1 liggen harken dat het niet schoon is en vandaag terug tussen de mensen!

Snap dat niet hoe die ineens herstelt tijdens de tour. Maar goed voor hem, zie die echt een rit winnen.

Snap dat niet hoe die ineens herstelt tijdens de tour. Maar goed voor hem, zie die echt een rit winnen.

Hij was ziekjes paar dagen voor de Tour, waarschijnlijk ondertussen volledig genezen. Allemaal geen drama voor hem dus aangezien hij hier toch geen interesse had in het klassement.

eerst van Wilder al in de struiken nu Paret Peintre hopelijk allemaal zonder erg

Al die eilandjes en enkel een strobal ipv dat ze daar ook eens een fluiter zetten

EDIT: ook Cattaneo zit op de stoep :s Evenepoel nog enkel Schachman over zeker

Nu benieuwd of Vingegaard gaat meerijden.

edit: als de groep er quasi bij is gaat ie een pseudo-overname doen natuurlijk :laugh:

Terug
Bovenaan