Tour de France 2025

Ik zit hier 2 weken nog Nys te verdedigen dat hij niet in Zwitserland koerst en dat het niet uitmaakt want Vauquelin, Gregoire en Onley geen échte referenties zijn... ik geef met veel plezier mijn ongelijk toe. Ze komen nog nét een klein klein beetje tekort maar mooi om te zien dat die mannen zich er hier toch telkens tussen smijten. Wat daar nog achter kwam zat toch direct een héél pak verder...

Vauquelin is einde contract bij Arkea, als die volgend jaar bij een topteam nog een stapje extra kan zetten... ik meen dat er in het verleden toch al interesse was van onder andere Ineos? Een verbreding aan de top kunnen we alleen maar toejuichen denk ik.

Ben ik trouwens de enige die de "demarrages" van Jorgenson een beetje pijnlijk vind om naar te kijken? :unsure: Je ziet hem van ver aanzetten en dan zie je eerst Pogacar & bij de 2de Almeida zo bijna op kop van de groep zitten wachten tot hij er voorbij komt zodat ze in het wiel kunnen kruipen :laugh: Acceleratie nihil.

vauqelin naar ineos fwiw

Ik zie deze Evenepoel toch echt wel geen podium rijden deze Tour.

Hij mag me zeker verbazen, maar ik vermoed dat de eerste zware bergrit hij vroeg zal moeten lossen.

Lijkt me gewoon niet top toch
Op een bepaald moment rijden ze met 7 voorop als ik me niet vergis, de rest kon niet volgen. Lijkt me toch niet dramatisch slecht.

Lipo vandaag toch ook een "klein" oplawaaitje gekregen precies, had ik niet verwacht.

Hoewel mannen als Onley en Gregoire op hun 22 reeds al aan hun 2de TdF toe zijn, hebben die toch nog niet echt richtpunten qua vollenbak voor het klassement meedoen in een ronde van 3 weken, afwachten hoe ze dat gaan verteren, 1 week is zeker geen 3.

Op een bepaald moment rijden ze met 7 voorop als ik me niet vergis, de rest kon niet volgen. Lijkt me toch niet dramatisch slecht.
Neen misschien was ik te streng inderdaad en groeit hij nog.

Ik denk gewoon dat de beste Evenepoel hier vandaag geen 13seconden verliest.

Neen misschien was ik te streng inderdaad en groeit hij nog.

Ik denk gewoon dat de beste Evenepoel hier vandaag geen 13seconden verliest.

Hij verliest maar 3 sec in de rit zelf natuurlijk. De rest zijn boni's die Pogi nam. Nu Pogi en Vingegaard zijn niet de referenties. Almeida en Jorgenson zijn diegene die hij in de gaten moet houden voor plek 3.

Hij verliest maar 3 sec in de rit zelf natuurlijk. De rest zijn boni's die Pogi nam. Nu Pogi en Vingegaard zijn niet de referenties. Almeida en Jorgenson zijn diegene die hij in de gaten moet houden voor plek 3.

Ik weet eigenlijk niet wie ik de voorkeur geef, Almeida of Jorgenson.
Uiteindelijk is dit ook maar spielerei natuurlijk, spelen met seconden. In de bergen gaat het al snel met minuten zijn dat er gegooid wordt.
Kuss staat al op net geen 4 minuten. Maar we zijn ook maar net begonnen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand die heel ver staat ineens heel dicht nadert door een in een goeie vlucht te zitten.

Campenaerts... Wat een streep.

Ik zie nu pas het profiel van de laatste rit. Wist wel dat de Montmartre erin steekt, maar die ligt drie keer in de laatste 40km!
Waaronder in de laatste zeven km. Wil dat dan zeggen dat bij een miniem verschil in de algemene stand, je gefucked bent en nog aan de bak moet of gaan ze lief zijn door het klassement stop te zetten halverwege de rit?
Stel je voor dat je je podiumplek verliest door materiaalpech voor de laatste klim.
Rit lijkt me perfect voor een Pogacar, die een evt. Tourwinst in de verf zet met winst op de Champs.
We weten wat hij wel eens durft in rit 21, ook al was het om te spelen...

Voor morgen is Remco natuurlijk wel torenhoog favoriet. Is dan ook nog eens een parcours op zijn maat.

Des te meer zonde is het van die achterstand die hij opliep in rit 1. Nu begint hij al met een minuut achterstand. Ik sluit niet uit dat hij nog in de buurt van geel komt, maar dat is het dan ook.

Voor hetzelfde geld had hij morgen met een mooie voorsprong kunnen leiden in het klassement.

Voor morgen is Remco natuurlijk wel torenhoog favoriet. Is dan ook nog eens een parcours op zijn maat.

Des te meer zonde is het van die achterstand die hij opliep in rit 1. Nu begint hij al met een minuut achterstand. Ik sluit niet uit dat hij nog in de buurt van geel komt, maar dat is het dan ook.

Voor hetzelfde geld had hij morgen met een mooie voorsprong kunnen leiden in het klassement.
ritwinst kan je bijna zeker Remco opschrijven.
Maar hij zal nog niet in de buurt komen van 50s voorsprong.
Vingegaard en Pogacar zijn ook geen slechte tijdrijders. En het is een vlakke tijdrit van 33km.

ritwinst kan je bijna zeker Remco opschrijven.
Maar hij zal nog niet in de buurt komen van 50s voorsprong.
Vingegaard en Pogacar zijn ook geen slechte tijdrijders. En het is een vlakke tijdrit van 33km.

Remco maakte nog 48 seconden goed op Pogacar in 17km tijd... Ja, Pogacar had niet zijn beste dag daar en ik zeg niet dat het gaat gebeuren (ik denk ook niet dat het lukt), maar "niet in de buurt komen" vind ik toch een straffe uitspraak. 33km is niet kort, het is zeker niet onmogelijk als hij zelf een superdag heeft.

Remco maakte nog 48 seconden goed op Pogacar in 17km tijd... Ja, Pogacar had niet zijn beste dag daar en ik zeg niet dat het gaat gebeuren (ik denk ook niet dat het lukt), maar "niet in de buurt komen" vind ik toch een straffe uitspraak. 33km is niet kort, het is zeker niet onmogelijk als hij zelf een superdag heeft.
Pogacar zijn positie op de fiets trok daar op niets. Benieuwd of ze dat nog hebben kunnen rechttrekkeb

In een Tour waar iedereen op zijn best is en de toppers zich geven denk ik niet dat Remco een minuut gaat pakken op Pogacar of 51 seconden op Vingegaard. Pogacar zal zich ook wel meer geven dan in de Dauphiné, volgens mij reed die daar gewoon niet voluit in die tijdrit.

Als de verhoudingen van de Dauphiné gerespecteerd worden pakt Vingegaard morgen het geel.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar in de eerste ITT in de Tour pakte Remco 'maar' 12 seconden op Pogacar op 25 km.
Morgen is het nog wel vlakker en blijkbaar weinig technisch, dus Remco kan ten volle zijn positie uitspelen. Ook is de ITT een kleine 10km langer. Een minuut goedmaken is dus zeker niet onmogelijk, maar eenvoudig zal het niet worden. Veel meer dan die minuut zal hij ook zeker niet pakken, volgens mij, dus zal hoe dan ook nipt zijn. Voor hetzelfde geld pakt hij maar 30 seconden terug.

Maar de dagoverwinning zou in principe geen probleem mogen zijn.

Zo maniakaal is hij nog wel dat hij effectief gelooft dat hij in staat is om hier een minuut terug te pakken, maar dan is het onder de beste omstandigheden. Ik ga hem wel inbrengen in mijn prono (want daar stond ie nog niet in :oi22: ), want normaal is hij bijna een garantie op winst. Maar geel zou wel een zeer straffe stoot zijn. Ganna kon ook maar een halve minuut pakken op Pogacar vorig jaar tijdens een toch wel vergelijkbare TT in de Giro.

Vandaag gooide hij trouwens afval langs de weg waar dit niet was toegestaan. Opnieuw raar dat ze daar een boete van UCI-punten aan koppelen. Je zou hiervoor louter een financiële boete verwachten...

Vorig jaar in de eerste ITT in de Tour pakte Remco 'maar' 12 seconden op Pogacar op 25 km.
Morgen is het nog wel vlakker en blijkbaar weinig technisch, dus Remco kan ten volle zijn positie uitspelen. Ook is de ITT een kleine 10km langer. Een minuut goedmaken is dus zeker niet onmogelijk, maar eenvoudig zal het niet worden. Veel meer dan die minuut zal hij ook zeker niet pakken, volgens mij, dus zal hoe dan ook nipt zijn. Voor hetzelfde geld pakt hij maar 30 seconden terug.

Maar de dagoverwinning zou in principe geen probleem mogen zijn.
Vorige jaar in de giro verloor hij in de licht aflopende tijdrit 29s op Ganna.
Ik weet niet hoe we technisch beide moeten vergelijken. Maar ik acht de kans zeer klein dat hij veel meer dan dat zal verliezen vandaag.

Zo maniakaal is hij nog wel dat hij effectief gelooft dat hij in staat is om hier een minuut terug te pakken, maar dan is het onder de beste omstandigheden. Ik ga hem wel inbrengen in mijn prono (want daar stond ie nog niet in :oi22: ), want normaal is hij bijna een garantie op winst. Maar geel zou wel een zeer straffe stoot zijn. Ganna kon ook maar een halve minuut pakken op Pogacar vorig jaar tijdens een toch wel vergelijkbare TT in de Giro.

Vandaag gooide hij trouwens afval langs de weg waar dit niet was toegestaan. Opnieuw raar dat ze daar een boete van UCI-punten aan koppelen. Je zou hiervoor louter een financiële boete verwachten...

Remco moet altijd in je prono ploeg zitten. Hij wint (of is top 3) in de 2 tijdritten. Voorts is hij in de bergritten altijd ergens in de top 5-10 te vinden. Als zijn klassement naar de kloten is, wint hij wel een rit. Indien niet, zit hij in top in klassement.

Terug
Bovenaan