Tour de France 2025

De voetballertjes amuseren zich precies met (domme) vragen...

Eens benieuwd waar VDP eindigt nu zich wat meer geconcentreerd heeft op het tijdrijden.

Waar gaat WVA nog winnen ? Op die heuvelritten is hij er altijd redelijk snel af. Hij is best of the rest, maar daar win je niet mee. Misschien nog eens winnen op Mont Ventoux ?
Gisteren al 11de, hij wordt echt wel beter met de rit. Overgangsetappes waar ie mee in de aanval mag?

Gisteren al 11de, hij wordt echt wel beter met de rit. Overgangsetappes waar ie mee in de aanval mag?

WVA uit en Vauqelin in. Vauqelin >> WVA.

Ik denk dat Pogacar en VDP te veel honger hebben (zeker nu philipsen weg is) en ze WVA niet zo maar gaan laten ontsnappen in overgangsritten.

Denk ook dat - hoe jammer het is want ik was fan - WVA kapot gevallen is en voorbij zijn piek is. Hij wint bijna nooit en doet ook bijna nooit meer mee voor de winst. Hoe doet in de massasprints niet meer me, hij zit snel achteraan bij de overgangsritten, hij trekt nooit zelf in de aanval waar hij vroeger 6 cartouchen op een heuvel kon afschieten.

Waar gaat WVA nog winnen ? Op die heuvelritten is hij er altijd redelijk snel af. Hij is best of the rest, maar daar win je niet mee. Misschien nog eens winnen op Mont Ventoux ?
Gisteren was hij 11de en hij en VDP waren de enigste niet klimmers in de top 15 dus qua vorm is het al beter dan de eerste ritten.
Maar met de huidige vorm van VDP is de kans wel klein dat VA de komende dagen wint maar ik zie hem wel nog een top 3 rijden.
In de bergritten zoals die met de Ventoux zal hij waarschijnlijk overschakelen naar knecht voor Vingegaard.
De laatste rit mag je hem wel opschrijven want VA recupereert beter dan de meeste in een GT en de laatste rit is iets voor renners zoals hem.

Ik verwacht toch ook dat Van Aert niet al té veel ruimte mag verwachten in de bergritten. De afgelopen Giro zit daarvoor nog té vers in het geheugen. Uiteindelijk waren het daar toch wel vooral Del Torro & Carapaz die elkaar den duvel aandeden (en Yates met een wonderdag), maar er is nadien wel héél veel (té veel imo) aandacht gegaan naar de prestatie van Van Aert die ene rit. UAE gaat zich niet nog eens aan die steen stoten.

Het gaat allemaal geen echt verschil uitmaken vermoed ik want ik verwacht dat Pogacar uiteindelijk de rest incl. Vingegaard gewoon gaat vermorzelen in de eerste bergrit maar toch...

En tenzij Pogacar & Vingegaar elkaar volledig uitwringen tot op het bot zie ik Pogacar ook gewoon die slotrit nog binken. Pogacar is niet de man om die slotrit te laten schieten gewoon omdat hij al de Tour (en tegen dan misschien 5-6 ritten) heeft. En zelfs dán is er nog altijd van der Poel, in verleden misschien altijd minder naar het einde van zo'n GT maar ik heb het gevoel dat die nog nooit met zoveel goesting aan de start van de Tour heeft gestaan...

Tobias Foss heeft ook in spaarmodus gereden!

Eigenlijk toch maar een zeer matige ploeg dat INEOS hier kan afvaardigen. Alle respect voor Thomas zijn carrière, maar als 39-jarige ga je ook geen potten meer breken. Arensman heeft er al een Giro opzitten en die was teleurstellend. Ganna nu wel ongelukkig uitgevallen.

Dan heb je alleen Rodriguez nog, maar die zijn uitslagen dit jaar doen toch ook niet meteen vermoeden dat de top 5 erin zit.

Wanneer was dat dan?
2019

Alle ja de namen zijn verwarrend. In 2017 reed hij voor Lotto NL (wat later Jumbo Visma werd en nu noemen ze Visma Lease a bike) maar na een mislukte date (big lol) werd hij opzij gezet. Hij is dan gaan rijden voor Lotto Soudal (België). Maar na zijn werelduurrecord moest hij daar plots vertrekken.

En sinds dit jaar rijdt hij dus eigenlijk weer voor de lotto NL ploeg uit 2017. ;)

Eigenlijk toch maar een zeer matige ploeg dat INEOS hier kan afvaardigen. Alle respect voor Thomas zijn carrière, maar als 39-jarige ga je ook geen potten meer breken. Arensman heeft er al een Giro opzitten en die was teleurstellend. Ganna nu wel ongelukkig uitgevallen.

Zowel Thomas als Arensman op 3 minuten gereden door Edo.
Ja jongens beter niet in mijn ploeg gezet…
En dan te weten dat Arensman de Nederlandse hoop op GT’s was.

José die hier begint af te strijden dat Almeida niet vol gaat rijden, zelfs nadat Renaat hem eraan herinnerd dat die vorig jaar wel gewoon 4de was :laugh:

2019

Alle ja de namen zijn verwarrend. In 2017 reed hij voor Lotto NL (wat later Jumbo Visma werd en nu noemen ze Visma Lease a bike) maar na een mislukte date (big lol) werd hij opzij gezet. Hij is dan gaan rijden voor Lotto Soudal (België). Maar na zijn werelduurrecord moest hij daar plots vertrekken.

En sinds dit jaar rijdt hij dus eigenlijk weer voor de lotto NL ploeg uit 2017. ;)

Maar dat was niet per se omdat ze hem niet "goed genoeg" vonden, maar wel omdat zijn prioriteiten vol bij het tijdrijden lagen terwijl de ploeg dat niet verder wilde/kon ondersteunen. De ploeg zag toen al een ander soort renner in hem.

Ik vind hem eigenlijk niet echt onderschat, of ja de laatste jaren toch niet meer. Die wordt door de pers toch vaak bewierookt?
In zijn TT dagen ga ik wel akkoord dat dat toen wat meer positieve reactie verdiende. Toch dikke resultaten neergezet toen.

2019

Ja maar kerel als je lotto zegt dan bedoel je de Belgische ploeg lotto die al sinds mensenheugenis bestaat.
Bedoel je de ploeg van Plugge dan zeg je LottoNL of meer courant voor die tijd jumbo.
Iets anders zeggen is gewoon foutief.

Tobias Foss heeft ook in spaarmodus gereden!

Dan heb je alleen Rodriguez nog, maar die zijn uitslagen dit jaar doen toch ook niet meteen vermoeden dat de top 5 erin zit.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat met deze ploeg zelf blijven voor GC met Rodriguez. Ineos is liever top 10 GC dan dat ze 1 etappe winnen...
(De laatste 2 seizoenen zijn echt huilen met de pet op voor deze ploeg, zeker als je al de ITT nog eens wegfiltert).

Spaar u en ga voor etappes.
Das het enigste potentieel dat er in de ploeg zit en dat wisten ze in feite op voorhand.

Ik hoop met Brailsford terug op zijn plaats en met Thomas G in het management ,dat er achter de schermen toch iets zal veranderen.

José die hier begint af te strijden dat Almeida niet vol gaat rijden, zelfs nadat Renaat hem eraan herinnerd dat die vorig jaar wel gewoon 4de was :laugh:
Heeft hij hem eraan herinnerd? Of op dat moment herinnert hij hem eraan?
Ik herinner mij het niet helemaal. Maar in het verleden herinnerde José zich wel meer zaken heb ik zo de indruk.

Ja maar kerel als je lotto zegt dan bedoel je de Belgische ploeg lotto die al sinds mensenheugenis bestaat.
Bedoel je de ploeg van Plugge dan zeg je LottoNL of meer courant voor die tijd jumbo.
Iets anders zeggen is gewoon foutief.
Ik bedoel toch ook lotto (BE)? Maar omdat Slackmans een vraag stelde wilde ik dat verder verduidelijken.
Volg je onze conversatie wel? Als ik uw post 10x herlees is het antwoord: Neen, je hebt alleen mijn laatste post gelezen en niet mijn voorlaatste post.

In zijn TT dagen ga ik wel akkoord dat dat toen wat meer positieve reactie verdiende. Toch dikke resultaten neergezet toen.
Ja ik doelde eerder op dat laatste. Swoit.

Terug
Bovenaan