Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
2024 | 34:21 | PogacarZijn er al klimtijden bekend, hoeveel tientallen minuten zijn er vandaag gesneuveld door de betere frames en kersensap..
www.cyclingnews.com

Is er dan geen menselijke limiet voor die W/kg te bepalen?Nu aan de hand van hun W/kg of hun tijd op een berg gaan aantonen dat Pogacar, Vingegaard of Evenepoel niet zuiver zouden rijden vind ik ook kort door de bocht. Is daar wel bewijs voor?
Nuja moest Pogacar volgend jaar 8W/kg trappen dan zou ik het wel verdacht vinden. Dan zou het verschil zo groot zijn met de rest dat het niet meer geloofwaardig is.
De vraag is vooral, zijn de excessen er nog?De vraag is, waarom zou het nu anders zijn dan vroeger? Is het niet van alle tijden dat men in elke vorm van competitie alles doet om een voordeel te behalen?
Als er morgen een renner opstaat die clean 8W/kg trapt, terwijl niemand boven de 7W/kg zit dan moet daar toch een reden voor zijn, misschien één of andere mutatie?Is er dan geen menselijke limiet voor die W/kg te bepalen?
Bv: een 8W/kg zoals je aangeeft. Dat dit bewijs kan zijn, dat er iets niet klopt?
Je hebt zo een ultraloper (Dean Karnazes) en die kerel bouwt geen melkzuur op, kan gewoon dagen aan een stuk blijven lopen. Gelukkig voor de tegenstand heeft hij pas vrij laat in zijn leven ontdekt dat hij over die magische gave beschikteAls er morgen een renner opstaat die clean 8W/kg trapt, terwijl niemand boven de 7W/kg zit dan moet daar toch een reden voor zijn, misschien één of andere mutatie?
Of misschien een genetisch gemanipuleerde superrenner, maar dat zou ook niet echt clean meer zijn.

“I was sent to a testing center in Colorado,” he recalls. “First, they performed an aerobic capacity test in which they found my results consistent with those of other highly trained athletes, but nothing extraordinary. Next, they performed a lactate threshold test. They said the test would take 15 minutes, tops. Finally, after an hour, they stopped the test. They said they’d never seen anything like this before.”
Als er zo'n freak bestaat in het wielrennen zoals hierboven, dan vraag ik mezelf af of ze zo iemand zouden weren.Als er morgen een renner opstaat die clean 8W/kg trapt, terwijl niemand boven de 7W/kg zit dan moet daar toch een reden voor zijn, misschien één of andere mutatie?
Je hebt lopen en lopen natuurlijkJe hebt zo een ultraloper (Dean Karnazes) en die kerel bouwt geen melkzuur op, kan gewoon dagen aan een stuk blijven lopen. Gelukkig voor de tegenstand heeft hij pas vrij laat in zijn leven ontdekt dat hij over die magische gave beschikte
![]()
Dean Karnazes: the man who can run for ever
Most runners have to stop when they reach their lactate threshold, but Dean Karnazes' muscles never tire: he can run for three days and nights without stopping. What's his secret?www.theguardian.com
Er was zo ook eens een renner die van nature een hematocriet had van boven de 50. En voor ze epo konden opsporen werd je geschorst voor twee weken als je boven de 50 had.
Ik vind het nogal makkelijk om het af te schuiven dat ze rijden op snellere fietsen en betere technologische begeleiding hebben. Dat is zeker waar en niet te onderschatten maar ze verpulveren dit jaar klimtijden met minuten tegenover mannen uit een ultra gedopeerd tijdperk. Ik weet niet wat ik er van moet denken, de wielerwereld heeft een heel slechte reputatie op dat gebied en is altijd in doping trouble geweest. History repeats itself en van die dingen. Er worden toch nog elk jaar renners geschorst wegens verboden middelen, dus je kan moeilijk zeggen dat het niet meer in het peloton zit. Doping is een ruim begrip en ik vermoed dat de technologie hier ook niet stilgestaan heeft.
Maar soit, best niet te veel bij nadenken en gewoon genieten van de koers.
en niet aan mijn talenten.
. Nu met Remco en pogi die een GC wonnen op hun 22ste lijkt het de normaalste zaak van de wereld.Giro - Tour pakken met nog eens 12 ritzeges erbovenop. Ik weet niet of iemand hem dit al voorgedaan heeft. Merckx had er eens 11, dus betwijfel het. Waanzinnig gewoon. Dit is toch de meest indrukwekkend prestatie die ik al gezien heb van een renner sinds ik koers volg. Wellicht zelfs voor iedereen op dit forum.