Transplantaties

Gesprek met mijn vrouw in dit artikel.
Misschien nog eens extra vermelden dat je je simpelweg bewust kan registreren als orgaandonor mensen... Just do it. 😉

333721520_877281806662729_9223146869226341066_n.jpg

Informatieve vraag: is thuisdialyse (in de nacht) geen optie?

Heel veel succes, hopelijk is ze snel aan de beurt ...

mijn vader (65) is in coma geraakt 2 jaar geleden door de 'hamburger' ziekte.
Heeft na 46 dagen terug het licht gezien, maar sindsdien zijn de nieren kapot.
Hangt om de 3 dagen aan dialyse, en is ook wachtende op een transplantatie.
Kan idd lang duren vermoed ik, maar ook ik besef dat 'jongeren' hierop voorang moeten krijgen.
Mijn vader was juist op pensioen, dus die heeft 'tijd' om dat allemaal te doen, iemand die werkt/druk gezin heeft een pak minder.

Hopelijk komt er snel iets voor je vrouw uit de bus <3

Ja dat kan, wel uw volledig stroomnetwerk moet aangepast worden thuis.
Toch niet zo eenvoudig dus, want lijkt me levenskwaliteit wel erg te bevorderen.
Hopelijk is ze snel aan de beurt, al 5 jaar op lijst en gemiddeld duurt het 3 jaar... Dan zou het toch eens mogen he

Dit jaar zal het 4 jaar zijn covid heeft er ook geen goed aangedaan, ik moet zelf ook een operatie ondergaan ik probeer het uit te stellen tot na haar transplantatie.
Neem nu dat ze haar oproepen wat altijd kan, en ik ben juist geopereerd zitten we dik in de misserie. Ik neem wel een groot risico op blijvende gezichtsschade.
Tis niet slim ik weet het :unsure:

Ja dat kan, wel uw volledig stroomnetwerk moet aangepast worden thuis.
Kan je daarvoor geen financiële ondersteuning krijgen van een instantie als het VAPH?
Sta je in contact met een maatschappelijk werker/werkster? Zij hebben normaliter klare kijk op alle tegemoetkomingen en eventuele ondersteuningen.

Kan je daarvoor geen financiële ondersteuning krijgen van een instantie als het VAPH?
Sta je in contact met een maatschappelijk werker/werkster? Zij hebben normaliter klare kijk op alle tegemoetkomingen en eventuele ondersteuningen.
Ik sta in contact met maatschappelijk werkster ( voor mijn zoon bijzonder onderwijs b stroom ) is ook VAPH dacht ik. Echt concreet hebben we daar nooit naar gekeken.
Ook waternetwerk moet aangepast worden.

Aan prikken kan ze niet zelf doen wat je wel kan leren, we hebben er nooit concreet naar gekeken en gaan het nu zo laten ze ligt nu toch al bijna 4 jaar aan om nu die omzwaai te doen.
En ikzelf ben ook geruster dat dit in het UZ is er zijn altijd dokters aanwezig, er zijn soms na bloedingen etc als mijn kinderen dat allemaal moeten zien.

Deze nacht uit ons bed gebeld, er is een donor nier, deze nacht allemaal testen gedaan en als alles goed is deze avond de operatie.
Ik ben blij en enorm bang tegelijker tijd, er is altijd kans dat ze er niet door komt of ze de nier afstoot.

Het huishouden zal drie maand voor mij zijn💪
Wassen, eten maken kinderen na school doen, boodschappen, kuisen, papierwerk. Gelukkig ben ik nog niet geopereerd aan mijn oog of we zaten verder van huis mag dan ook maand niks heffen, en in begin geen auto rijden.

Het huishouden zal drie maand voor mij zijn💪
Wassen, eten maken kinderen na school doen, boodschappen, kuisen, papierwerk. Gelukkig ben ik nog niet geopereerd aan mijn oog of we zaten verder van huis mag dan ook maand niks heffen, en in begin geen auto rijden.
kan je geen hulp in het huishouden krijgen?

Terug
Bovenaan