UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg zelf soms ook wel eens "wij" :unsure: . Uiteindelijk zijn de supporters ook een deel van de club imo. Wat daarom niet wilt zeggen dat ge elkaar op het gezicht moet gaan slaan. Dat is gewoon marginaal. Maar Ajax kan me echt wel vreugde en verdriet bezorgen om het zo te zeggen. Niet dat ik ga wenen ofzo, maar ik kan wel even slechtgezind ervan worden (zoals die match tegen Spurs in de halve finale bijvoorbeeld), maar dat trekt wel snel bij.
Jaja dat begrijp ik allemaal. Maar ik heb echt vrienden die telkens doen of ze de speler in kwestie zelf hebben verkocht en ze er zelf rijker van worden.

Voetbal leeft hier bij mij ook enorm nu kan ik het altijd wat relativeren. Maar als Club verliest weet mijn vrouw al dat ze niet veel aan mij moet vragen. Maar op iemand slaan nee dat zou niet in me opkomen.
Vroeger in het ottenstadion wel eens op een stoeltje geschopt ( en was gebroken ) was zo danig van mezelf verschoten denk die 6-2 nederlaag op laatste speeldag in 2010.

Voetbal leeft hier bij mij ook enorm nu kan ik het altijd wat relativeren. Maar als Club verliest weet mijn vrouw al dat ze niet veel aan mij moet vragen. Maar op iemand slaan nee dat zou niet in me opkomen.
Vroeger in het ottenstadion wel eens op een stoeltje geschopt ( en was gebroken ) was zo danig van mezelf verschoten denk die 6-2 nederlaag op laatste speeldag in 2010.
Het Ottenstadion.. Heb ik er veel tussen de klapstoelen zien terecht komen toen er een goal viel, mensen recht gingen staan en gewoon weer gingen zitten .Ondertussen die stoel natuurlijk ingeklapt :biglaugh:

Ik zeg ook altijd wel "wij" als ik over Club spreek, toch niet zo raar? Supporters zij net zoals staf en spelers toch deel van de club?

Ik kan ook echt wel zéér slecht gezind zijn als we verliezen tegen Gent of Anderlecht. Tegen andere ploegen kan ik het gemakkelijker plaatsen.
Zoals Starspike eens gaan wandelen heb ik ook wel al gedaan om even de kop leeg te maken. Voor die specifieke matchen loop ik een week zenuwachtig en als het dan op niks trekt of we verliezen, dan kan ik wel kwaad zijn.

Maar iemand slaan? In geen 100 000 jaar.

Ik zeg ook altijd wel "wij" als ik over Club spreek, toch niet zo raar? Supporters zij net zoals staf en spelers toch deel van de club?

Ik kan ook echt wel zéér slecht gezind zijn als we verliezen tegen Gent of Anderlecht. Tegen andere ploegen kan ik het gemakkelijker plaatsen.
Zoals Starspike eens gaan wandelen heb ik ook wel al gedaan om even de kop leeg te maken. Voor die specifieke matchen loop ik een week zenuwachtig en als het dan op niks trekt of we verliezen, dan kan ik wel kwaad zijn.

Maar iemand slaan? In geen 100 000 jaar.
Ik had dat vroeger ook wel maar ik kan mijn slaap er niet meer voor laten als Anderlecht verliest. Een jaar of 6 geleden ben ik dat allemaal anders gaan benaderen. Dus dit was al voor de slechtere resultaten, daar heeft het niets mee te maken. Ik had toen al het gevoel dat er zeer veel geregeld wordt in die wereld. Sinds propere handen bloot gelegd is ( waar ik zeker van ben dat het maar een topje is van de ijsberg) ben ik ook zeker van mijn gelijk dat er veel te veel van te voren al is bedisseld. En door al de fratsen van rare beslissingen de laatste tijd ben ik daar echt van overtuigd.

Voorts gaat het gezinsverband ook meespelen. Sinds men dochtertjes er zijn heb ik andere prioriteiten. Vroeger bleef ik ook thuis als ze speelden om de match al zeker op tv te volgen. Ik blijf er nu zelf niet meer voor thuis.

Er is toch nog een serieus verschil tussen clubliefde/emoties/uw weekend naar de kloten omdat ze weer verloren hebben en de marginaal/crimineel uithangen.

Echt erg hoe sommige individuen hele supporters groepen slecht maken. Maar het respect tussen supporters groepen is toch dikwijls ver te zoeken. Om nu maar iets te zeggen dat me onmiddellijk te binnenschiet: er moet maar een letter in de gazet staan over club Brugge of die van Gent springen erop (of omgekeerd). En elkaar eens jennen is gerust ok, maar de commentaren erbij zijn meestal ver onder de gordel en met het 'grootste' respect voor elkaar. Aleja je supportert voor uw ploeg he, je bent daar om die aan te moedigen. Net zoals de supporters van de tegenpartij daar zijn om hun ploeg te steunen. De ploeg zal met uw steun de tegenstander wel inmaken, gijzelf als supporter moet dat daarom niet doen he. En veel dingen die je op het veld ziet zijn ook gevolg en reactie op het gedrag van de spelers. Als neutraal supporter die gewoon graag het spelletje ziet kon ik veel meer genieten van de wedstrijden tijdens Corona zonder supporters (natuurlijk was er het mankeren van sfeer). De wedstrijden leken mij veel gemoedelijker, spelers leken mij ook zelf minder snel over de schreef te gaan en meer respect voor elkaar te hebben.

Valt me op dat het er de laatste tijd gewoon weer stevig aantoe gaat rond het voetbal. Gisteren ook een Youth League match van ons tegen Keulen, waarbij er een paar tiental Keulen supporters tijdens de rust gewoon het veld op lopen om vechtpartijtjes te starten.
Ken die fans van Keulen niet zo goed maar ik ben ervan verwonderd. Duitsland is ook zo een land waar ze nog iets of wat respect met elkaar hebben. Daar kan je gerust met uw truitje of sjaal van Bayern bij dortmund fans gaan zitten of omgekeerd. Ooit stonden we (ik vrouw en kinderen) op een parking in het Ruhrgebied te picknicken. Daar zijn ploegen genoeg in de buurt om elke week een derby te spelen. Die middag was er een wedstrijd in Münchengladbach en in Düsseldorf. Kwam een bus toe van een ploeg (1 van de tegenstanders, weet niet meer wie), die begonnen daar naar de wc's te gaan. Beetje later nog eentje van Gladbach. Ik zei al tegen mijn vrouw:we maken de kinderen vast en laten hen in de auto eten, als het verkeerd gaat zijn we rap weg. En vervolgens kwam er nog een bus van Düsseldorf en wat later nog eentje van de andere tegenstander toe. 4 verschillende groepen, er werd daar wat naar elkaar geroepen maar ze zijn daar allemaal zonder amok naar het toilet geweest. En het meest ongelofelijke van al: er was daar geen flik te zien. Hier in België staat er minstens één waterkanon en een bende gewapende flikken op elke parking die de bezoekende ploeg passeert.

De avond even samenvatten: Fluiten tijdens knielen, met bier gooien naar de uitspelers en als klap op de vuurpijl een opa half dood slaan op een parking

Beste fans van België, jongens! :unsure:
Is dit nu echt nodig Pegasus? Marginalen en gekken vind je overal, er is een mens half dood geslagen, vind het nu niet echt gepast om dergelijk statement te maken eerlijk gezegd.

Echt erg hoe sommige individuen hele supporters groepen slecht maken. Maar het respect tussen supporters groepen is toch dikwijls ver te zoeken. Om nu maar iets te zeggen dat me onmiddellijk te binnenschiet: er moet maar een letter in de gazet staan over club Brugge of die van Gent springen erop (of omgekeerd). En elkaar eens jennen is gerust ok, maar de commentaren erbij zijn meestal ver onder de gordel en met het 'grootste' respect voor elkaar. Aleja je supportert voor uw ploeg he, je bent daar om die aan te moedigen. Net zoals de supporters van de tegenpartij daar zijn om hun ploeg te steunen.
Tbh, sociale media is echt een vuilbak voor dat soort zaken. Op alle niveau's.
Er moet maar iets over Ronaldo/Messi gepost worden op Twitter en je ziet 100 000 reacties van Penaldo, Pessi, finished, ghosted, etc
Iets over Brugge is meteen Jef, Ronny en Georges van Houten Hans, huhuhu te goed voor België, boeren, bla bla bla.

Dat zo'n belachelijk gedrag dan anderen oppookt hoeft niet zo verwonderlijk te zijn als je het IQ van de gemiddelde voetbalfan ziet.
Kutmaatschappij eigenlijk. Het gaat er ook niet direct op verbeteren denk ik.

Echt erg hoe sommige individuen hele supporters groepen slecht maken. Maar het respect tussen supporters groepen is toch dikwijls ver te zoeken. Om nu maar iets te zeggen dat me onmiddellijk te binnenschiet: er moet maar een letter in de gazet staan over club Brugge of die van Gent springen erop (of omgekeerd). En elkaar eens jennen is gerust ok, maar de commentaren erbij zijn meestal ver onder de gordel en met het 'grootste' respect voor elkaar. Aleja je supportert voor uw ploeg he, je bent daar om die aan te moedigen. Net zoals de supporters van de tegenpartij daar zijn om hun ploeg te steunen. De ploeg zal met uw steun de tegenstander wel inmaken, gijzelf als supporter moet dat daarom niet doen he. En veel dingen die je op het veld ziet zijn ook gevolg en reactie op het gedrag van de spelers. Als neutraal supporter die gewoon graag het spelletje ziet kon ik veel meer genieten van de wedstrijden tijdens Corona zonder supporters (natuurlijk was er het mankeren van sfeer). De wedstrijden leken mij veel gemoedelijker, spelers leken mij ook zelf minder snel over de schreef te gaan en meer respect voor elkaar te hebben.

Ken die fans van Keulen niet zo goed maar ik ben ervan verwonderd. Duitsland is ook zo een land waar ze nog iets of wat respect met elkaar hebben. Daar kan je gerust met uw truitje of sjaal van Bayern bij dortmund fans gaan zitten of omgekeerd. Ooit stonden we (ik vrouw en kinderen) op een parking in het Ruhrgebied te picknicken. Daar zijn ploegen genoeg in de buurt om elke week een derby te spelen. Die middag was er een wedstrijd in Münchengladbach en in Düsseldorf. Kwam een bus toe van een ploeg (1 van de tegenstanders, weet niet meer wie), die begonnen daar naar de wc's te gaan. Beetje later nog eentje van Gladbach. Ik zei al tegen mijn vrouw:we maken de kinderen vast en laten hen in de auto eten, als het verkeerd gaat zijn we rap weg. En vervolgens kwam er nog een bus van Düsseldorf en wat later nog eentje van de andere tegenstander toe. 4 verschillende groepen, er werd daar wat naar elkaar geroepen maar ze zijn daar allemaal zonder amok naar het toilet geweest. En het meest ongelofelijke van al: er was daar geen flik te zien. Hier in België staat er minstens één waterkanon en een bende gewapende flikken op elke parking die de bezoekende ploeg passeert.
Ik ben in 2003 in duitsland geweest in dortmund en ik zat gewoon naast dortmund fans en na de match gewoon van sjaal gewisseld was echt aangenaam.
Op tv zie je dat ook bij matchen dat er veel door elkaar zitten, zowat elke match van bayern zowel uit als thuis zitten ze in de thuis tribune, denk niet dat dit zou werken ik zeg maar iets gent- Club of omgekeerd.
Maar ook daar heb je van die marginale groepen zie antwerp - frankfurt, zal wellicht met de wetgeving te maken hebben hier zijn ze na een beetje brommen s' avonds vrijen zal dat geen invloed hebben op eventuele stadion verboden in hun eigen land.

Ajax :love: . Wat een match. Moest nog veel meer zijn. Dit had ik niet verwacht.
Wat een ploeg ook.
Antony, Tadic, Gravenberch, Timber, Blind, … Heerlijk.

Zelfs Pasveer gewoon heel goed vandaag. Al blijf ik erbij, Haal Onana er gewoon terug bij, en overtuig hem om de Afrika Cup te skippen, en je hebt een perfecte basiself.

Hopelijk blijft iedereen fit na nieuwjaar, en hebben we wat geluk in KO fases. Kan zo misschien weer legendarisch worden.

Topdag gisteren. Eerst mijn Bob Marley shirt dat eindelijk toe is gekomen, en dan die bolwassing tegen Dortmund. :clap:

Wat een ploeg ook.

Zelfs Pasveer gewoon heel goed vandaag. Al blijf ik erbij, Haal Onana er gewoon terug bij, en overtuig hem om de Afrika Cup te skippen, en je hebt een perfecte basiself.

Hopelijk blijft iedereen fit na nieuwjaar, en hebben we wat geluk in KO fases. Kan zo misschien weer legendarisch worden.

Topdag gisteren. Eerst mijn Bob Marley shirt dat eindelijk toe is gekomen, en dan die bolwassing tegen Dortmund. :clap:
Het shirt uit de eerste lading gekregen of van het bijbestellen?

Wat een ploeg ook.

Heb stukjes zitten kijken was vrij indrukwekkend van Ajax, dortmund is wel zo een ploeg alles of niks. Soit tweede ronde is zo goed als binnen thuis zullen jullie toch makkelijk van Sporting kunnen winnen en besiktas is ook niet bepaald in goede vorm.
En wat een sfeer daar ook :love:

Allee clubsupporters komen ook weer eens in het nieuws. Bende debielen.

Voetbal zelf kan ik relatief makkelijk relativeren, ik jaag me meer op en maak me dan ook wel kwaad op andere die iets over "mijn" club zeggen. Mijn kind schoon kind principe, ik mag commentaar geven (en bij uitbreiding andere medesupporters ook) maar tegenstanders moeten hun vorte bek houden :angry::tongue:

Al zou ik wel nooit van mijn leven op iemand beginnen kloppen, zoiets snap ik echt niet.

Triestige evolutie die jammer genoeg bij zowat alle ploegen die hevige 'supporters' hebben aan de gang is. Idioot gedrag onder het mom van supporter te zijn waarbij je uiteindelijk je eigen club in slecht daglicht brengt en waarbij al de goede supporters mee gestraft worden.
Wat is dat trouwens met die verhalen van die 4 zwarten die gisteren in elkaar zijn geslagen? Iemand van de club supporters dat zien gebeuren? Vechten in de tribune is sowieso al triest maar als dat enkel is omdat ze een verkeerde huidskleur hebben dan is dat toch een nieuw dieptepunt in de Belgische stadions.

Tbh, sociale media is echt een vuilbak voor dat soort zaken. Op alle niveau's.
Er moet maar iets over Ronaldo/Messi gepost worden op Twitter en je ziet 100 000 reacties van Penaldo, Pessi, finished, ghosted, etc
Iets over Brugge is meteen Jef, Ronny en Georges van Houten Hans, huhuhu te goed voor België, boeren, bla bla bla.

Dat zo'n belachelijk gedrag dan anderen oppookt hoeft niet zo verwonderlijk te zijn als je het IQ van de gemiddelde voetbalfan ziet.
Kutmaatschappij eigenlijk. Het gaat er ook niet direct op verbeteren denk ik.
Keyboardwarriors :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan