UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Triestige evolutie die jammer genoeg bij zowat alle ploegen die hevige 'supporters' hebben aan de gang is. Idioot gedrag onder het mom van supporter te zijn waarbij je uiteindelijk je eigen club in slecht daglicht brengt en waarbij al de goede supporters mee gestraft worden.
Wat is dat trouwens met die verhalen van die 4 zwarten die gisteren in elkaar zijn geslagen? Iemand van de club supporters dat zien gebeuren? Vechten in de tribune is sowieso al triest maar als dat enkel is omdat ze een verkeerde huidskleur hebben dan is dat toch een nieuw dieptepunt in de Belgische stadions.
Je moest maar is in de jaren 80 in een stadium zitten , de hoogdagen van hooliganisme , het is nu veeeeel rustiger :)

Je moest maar is in de jaren 80 in een stadium zitten , de hoogdagen van hooliganisme , het is nu veeeeel rustiger :)
En? Ik snap die drang niet om altijd maar terug te kijken naar het verleden om hedendaagse gebeurtenissen te relativeren. Ik denk dat we als maatschappij wel ver genoeg zijn gekomen om naar een voetbalwedstrijd te kunnen gaan zonder marginaal gedrag rondom te moeten meemaken?

De avond even samenvatten: Fluiten tijdens knielen, met bier gooien naar de uitspelers en als klap op de vuurpijl een opa half dood slaan op een parking

Beste fans van België, jongens! :unsure:
nja, je kan moeilijk ALLE Club-fans ermee vergelijken.
Natuurlijk brengen ze hun ploeg in verlegenheid

Zaterdag in Waregem waren er ook Nederlanders tussen die boel kwamen zoeken blijkbaar. Op TV/media gans anders over

Proximus denk ik, en vanavond befica- bayern op vtm2
Hopelijk zijn die rechten daar rap weg bij Proximus. Die sukkels hebben nog steeds geen oplossing gevonden om een matchke testreamen op je chromecast via de TPickx app. Zijn daar dus al een jaar mee bezig om daar een oplossing voor te zoeken. In welk tijdperk leven die?

Jezus City, lang geleden dat we nog zo van de mat gespeeld werden. Zag en voelde je al na 5 min dat we 90 min achter de bal gingen hollen, dat we een goal maken is een half wonder, want eigenlijk zijn we nauwelijks deftig aan de goal geweest.
Nuja, totaal geen schande, onze campagne is sowieso al geslaagd eigenlijk, want de verwachtingen liggen plots ook wel wat hoog, terwijl bij de loting iedereen ons quasi al compleet afschreef en de 0 op 18 zag hangen.

Goeie zaak dat PSG hun werk deed tegen Leipzig, dat zorgt er voor dat we plots nog meer kans hebben om te overwinteren.

Hopelijk zijn die rechten daar rap weg bij Proximus. Die sukkels hebben nog steeds geen oplossing gevonden om een matchke testreamen op je chromecast via de TPickx app. Zijn daar dus al een jaar mee bezig om daar een oplossing voor te zoeken. In welk tijdperk leven die?
Die hebben net de rechten binnen gehaald voor nog eens 3 jaar. Tot 2024

Lukaku net van het veld getrapt na een sterkte actie in de 16 wat resulteerde in een penalty goal. Hopelijk schade aan enkel niet te erg. :frown:

Eigennlijk kan dit absoluut niet meer. Ik vind dat niet enkel de mensen verantwoordelijk voor deze daad gestraft moet worden, ik vind dat ELKE voetbalsupporter gestraft moet worden, en de stadions voor bepaalde tijd (een aantal jaar) leeg moeten zijn, alsook dat Belgische voetbalploegen voortaan geweerd moeten worden uit Europese voetbalcompetities voor een periode van minstens 5 jaar (en andere landen moeten zelfde behandeling krijgen, voor mochten whataboutism argumenten komen).

Als deze cultuur niet snel verandert en voetbal geen feest meer kan zijn, zal ons recht voor een bepaalde tijd moeten ontnomen worden, wil je dit stoppen. Al is het maar voor een heel duidelijk en krachtig statement te maken, dat dit niet kan. Walgelijk, absoluut walgelijk. En ik wijs niet naar één voetbalploeg, het gebeurt bij de meeste grote ploegen wel hier.

Die supporters an sich moeten verder ook aangeklaagd worden voor poging tot doodslag of moord.

Het wordt tijd voor een krachtig optreden tegen hooliganisme en voetbalgeweld.

Eigennlijk kan dit absoluut niet meer. Ik vind dat niet enkel de mensen verantwoordelijk voor deze daad gestraft moet worden, ik vind dat ELKE voetbalsupporter gestraft moet worden, en de stadions voor bepaalde tijd (een aantal jaar) leeg moeten zijn, alsook dat Belgische voetbalploegen voortaan geweerd moeten worden uit Europese voetbalcompetities voor een periode van minstens 5 jaar (en andere landen moeten zelfde behandeling krijgen, voor mochten whataboutism argumenten komen).
:unsure: Zat ofzo?
Zelfs moest uw post steek houden... Dat ik morgen op straat uw oog toe koek omdat ge een paarse sjaal aan hebt kan de club toch geen hol aan doen?

Neen, dit mag niet getolereerd worden, en de incidenten hier zijn bijna niet meer te tellen. In andere landen weet ik dat niet goed, maar zoals ik zeg, dat moet overal gebeuren als er overal problemen zijn. En we zijn collectief verantwoordelijk. Misschien dat clubs beter zullen reageren mochten er weer geen fans meer in de stadions toegelaten worden, en kan nultolerantie weer toegepast worden.

In het verleden is dat ook al gebeurd in Engeland, dacht ik (mijn voorgestelde sanctie).

Als deze cultuur niet snel verandert en voetbal geen feest meer kan zijn, zal ons recht voor een bepaalde tijd moeten ontnomen worden, wil je dit stoppen. Al is het maar voor een heel duidelijk en krachtig statement te maken, dat dit niet kan. Walgelijk, absoluut walgelijk. En ik wijs niet naar één voetbalploeg, het gebeurt bij de meeste grote ploegen wel hier.

Die supporters an sich moeten verder ook aangeklaagd worden voor poging tot doodslag of moord.

Het wordt tijd voor een krachtig optreden tegen hooliganisme en voetbalgeweld.
Doe normaal man :rofl::rofl:

Dus ik zou bv. gestraft moeten worden omdat een of andere idioot met een Club-sjaaltje (ik wil het woord supporter zelfs niet in de mond nemen) beslist om slagen en verwondingen toe te dienen aan een supporter van de tegenstander? Wat een grap. Dit heeft zelfs niets met de club zelf te maken, want het gebeurt op één of andere parking dus BUITEN het stadion.

In dat geval ga ik mij eens amuseren met een Anderlecht-sjaaltje om m'n nek in 't Brusselse. Lekker de aartsrivaal x aantal weken zonder supporters zetten. :unsure:

Doe normaal man :rofl::rofl:

Dus ik zou bv. gestraft moeten worden omdat een of andere idioot met een Club-sjaaltje (ik wil het woord supporter zelfs niet in de mond nemen) beslist om slagen en verwondingen toe te dienen aan een supporter van de tegenstander? Wat een grap. Dit heeft zelfs niets met de club zelf te maken, want het gebeurt op één of andere parking dus BUITEN het stadion.

In dat geval ga ik mij eens amuseren met een Anderlecht-sjaaltje om m'n nek in 't Brusselse. Lekker de aartsrivaal x aantal weken zonder supporters zetten. :unsure:
Als we dat niet doen, dan nemen we dat maar aan als normaal, en wordt hooliganisme getolereerd. Een fan van eender welke club morsdood slaan omdat je je eigen verlies niet kan verteren. Absoluut zielig. En de incidenten stapelen zich op, bij eender welke ploeg. Of het nu Club, Standard, Antwerp is... . Misschien is de strafmaat die ik voorstel hard, maar dat er een zeer sterk signaal moet komen, is meer dan ooit duidelijk. Een supporter v/d tegenstander morsdood slaan of bijna vermoorden is geen clubliefde of loyaliteit tegenover je club. En harde kernen zouden moeten worden gemonitord door de staatsveiligheid.

Als je een kind van 8 jaar hebt, zou je nog met je kind naar een voetbalwedstrijd willen gaan onder deze omstandigheden? Stel u eens die vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan