Alle 5 verdachten van de agressie dinsdagavond in Drongen tegen een Ninoofse supporter van Manchester City, hebben de nacht in de cel doorgebracht. Ze komen vandaag voor de onderzoeksrechter. De 63-jarige man ligt in het ziekenhuis nadat hij werd aangevallen op de parking van de E40 in Drongen...
www.vrt.be
Eigennlijk kan dit absoluut niet meer. Ik vind dat niet enkel de mensen verantwoordelijk voor deze daad gestraft moet worden, ik vind dat ELKE voetbalsupporter gestraft moet worden, en de stadions voor bepaalde tijd (een aantal jaar) leeg moeten zijn, alsook dat Belgische voetbalploegen voortaan geweerd moeten worden uit Europese voetbalcompetities voor een periode van minstens 5 jaar (en andere landen moeten zelfde behandeling krijgen, voor mochten whataboutism argumenten komen).
Als deze cultuur niet snel verandert en voetbal geen feest meer kan zijn, zal ons recht voor een bepaalde tijd moeten ontnomen worden, wil je dit stoppen. Al is het maar voor een
heel duidelijk en krachtig statement te maken, dat dit niet kan. Walgelijk, absoluut walgelijk. En ik wijs niet naar één voetbalploeg, het gebeurt bij de meeste grote ploegen wel hier.
Die supporters an sich moeten verder ook aangeklaagd worden voor poging tot doodslag of moord.
Het wordt tijd voor een krachtig optreden tegen hooliganisme en voetbalgeweld.