UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nederlandse voetbalbond ziet toename agressie na corona: "Nu al meer stadionverboden dan normaal
Ze zijn daar knettergek

UqkXfFT.jpg

epn0aQq.jpg

Hoe triestig moet uw leven trouwens zijn als dat het enige is waarvoor je leeft? Amok maken en onschuldige mensen aanvallen in de naam van uw voetbalploeg.

Hoe triestig moet uw leven trouwens zijn als dat het enige is waarvoor je leeft? Amok maken en onschuldige mensen aanvallen in de naam van uw voetbalploeg.
en daarvoor een voetbalploeg gebruikt als loos excuus voor uw wandaden. Het zou echt elke voetbalploeg kunnen zijn voor sommige van die amokmakers. Als er maar keet geschopt kan worden.

Er zijn nu eenmaal veel shit people , maar wat dat buiten een voetbalveld gebeurt kan de club weinig aandoen . Als Evenepoel-supporters op de vuist gaan met Van Aert-fans kan je ook moeilijk eisen dat Evenepoel nog eens een jaar niet koerst , want het zijn zijn fans.

Oké, ja het is dus niet alleen hier. Mijn post was ook flink overdreven en te absurd, mijn excuses. Ik wou mijn (terechte) kwaadheid even op die manier uiten, al was dat niet de plaats. Ik denk dat je op BG nog de minste kans hebt om hooligans tegen te komen. Maar het ontneemt wel mijn plezier in deze sport.

Het begon eigenlijk al eerder dit jaar, toen er in de NBA weer supporters werden toegelaten. En zelfs daar opeens met bier werd gesmeten. Iets dat daar normaal niet vaak gebeurt.
Volgens mij gewoon frustraties die er uitkomen door Corona er in het algemeen veel meer agressie jammer genoeg.

Ze zijn daar knettergek
Verklaar mij gerust ook knettergek maar ik vind dat er een enorm verschil is tussen dit:
En dit:

Het ene ben ik namelijk wel fan van, het andere uiteraard niet. Deze pyro was voor de match en in een vak waar je volgens mij wel weet dat het gaat gebeuren (en waar je dus niet in moet gaan staan met een nieuwe dure trui en al zeker niet met je zoon van 8 bv)
En sorry maar het zag er geweldig uit. Dat Dortmund hem dan beantwoord door hetzelfde te doen op kleinere schaal vanuit het uitvak maakt het gewoon af.

Er zullen er hier dit ook wel veroordelen maar soit, ik vind het cool :)

Verklaar mij gerust ook knettergek maar ik vind dat er een enorm verschil is tussen dit:

En dit:

Het ene ben ik namelijk wel fan van, het andere uiteraard niet. Deze pyro was voor de match en in een vak waar je volgens mij wel weet dat het gaat gebeuren (en waar je dus niet in moet gaan staan met een nieuwe dure trui en al zeker niet met je zoon van 8 bv)
En sorry maar het zag er geweldig uit. Dat Dortmund hem dan beantwoord door hetzelfde te doen op kleinere schaal vanuit het uitvak maakt het gewoon af.

Er zullen er hier dit ook wel veroordelen maar soit, ik vind het cool :)
Ik vind pyro ook cool om te zien, maar het is heel gevaarlijk. Voor mij moeten ze dat gecontroleerd laten gebeuren vb mensen voor de tribune. Mijn broer heeft ooit eens zo eene afgestoken in mijn tuin om dat eens te tonen en zo een hitte dat da geeft, kan mij voorstellen als mensen dat dan weg gooien en iemand krijgt dat op zijn lichaam....
Btw ik weet veel van die ultra gedoe regeltjes etc mijn broer heeft ook zo een drie tal jaar bij onze ultra's geweest ( is 12 jaar jonger dan mij ),heb hem meermaals gezegd om daar mee te stoppen, uiteindelijk door keer in den bak te vliegen heeft hij het licht gezien.

Pyro's zijn mooi en geven een bepaalde sfeer, maar voor mij is dit onnodig om te gebruiken in een stadion. Veel te gevaarlijk.

Pyro in een stadion is voor mij iets dat NOOIT mag verdwijnen. Niets is sfeervoller dan een stadion met pyro en gezangen. Daar verbleekt echt elke andere sfeer zonder pyro tegen. En het is ook echt absoluut niet gevaarlijk als je gewoon meer dan één hersencel gebruikt. Werk met bengaals vuur en geen vuurpijlen of bommetjes, gooi het niet weg vooraleer het op is en leg het na het einde neer en gooi het niet zomaar voor u op het veld. Simpele regels en dan is het ongevaarlijk.

De UEFA lijkt trouwens open te staan voor een legalisering onder voorwaarden, maar wat die zijn wordt nog over onderhandeld. In Noorwegen werken ze zo overigens met koud Bengaals vuur en wordt dat in samenspraak met de brandweer gedaan door specifiek aangeduide personen.

Waar een wil is, is een weg. Maar pyro voor eeuwig uit het stadion zou toch weer een zoveelste klap zijn binnen hoe mooi voetbal kan zijn en dat dan puur omdat er niet positief gedacht wordt maar men enkel repressie wil.

Pyro in een stadion is voor mij iets dat NOOIT mag verdwijnen. Niets is sfeervoller dan een stadion met pyro en gezangen. Daar verbleekt echt elke andere sfeer zonder pyro tegen. En het is ook echt absoluut niet gevaarlijk als je gewoon meer dan één hersencel gebruikt. Werk met bengaals vuur en geen vuurpijlen of bommetjes, gooi het niet weg vooraleer het op is en leg het na het einde neer en gooi het niet zomaar voor u op het veld. Simpele regels en dan is het ongevaarlijk.

De UEFA lijkt trouwens open te staan voor een legalisering onder voorwaarden, maar wat die zijn wordt nog over onderhandeld. In Noorwegen werken ze zo overigens met koud Bengaals vuur en wordt dat in samenspraak met de brandweer gedaan door specifiek aangeduide personen.

Waar een wil is, is een weg. Maar pyro voor eeuwig uit het stadion zou toch weer een zoveelste klap zijn binnen hoe mooi voetbal kan zijn en dat dan puur omdat er niet positief gedacht wordt maar men enkel repressie wil.
Een wapen is dat ook niet. Het is gewoon een feit dat het niet alleen gebruikt wordt voor de sfeer maar dat het achteraf op het veld beland, of in de nek van iemand voor hun.

Een wapen is dat ook niet. Het is gewoon een feit dat het niet alleen gebruikt wordt voor de sfeer maar dat het achteraf op het veld beland, of in de nek van iemand voor hun.

Dus je kan als maatschappij kiezen: Gaan we zorgen voor een correct gebruik door samenwerking met de brandweer en afspraken tussen club en supporters en zware straffen voor zij die buiten de lijntjes kleuren of gaan we op zn typisch voor de huidige maatschappij dat zelfs niet proberen te doen en gewoon maar voor full repression gaan.

De wereld draait (en niet enkel voor dit) meer en meer op alles te "cancellen" dat idioten kunnen misbruiken ipv die idioten aan te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan