UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
referentie naar de oorlog, vandaar.

UEFA verboodt daarom vandaag de Feyenoord tifo. Zie hier

GYZBBeI.jpg
Amai, sneeuwvlokjes dan hoor.
Dat is toch gewoon een uitspraak die iedereen kent en in dit geval wat sfeer maakt?

Alsof die er al niet zijn. Snap niet wat er zo politiek incorrect is aan die foto trouwens, behalve misschien die ene zijn patch op zijn jas maar dat kan ik niet goed zien. Want gemaskerde supporters zie je in veel stadions...

En er is idd een gigantisch verschil tussen "voetbal is oorlog" en een tifo over WO 2 als je tegen Berlijn speelt... Als je dat niet inziet kan je misschien beter snooker gaan kijken. Daar moet iedereen stil blijven zitten op zijn stoeltje.

Pyro in een stadion is voor mij iets dat NOOIT mag verdwijnen. Niets is sfeervoller dan een stadion met pyro en gezangen. Daar verbleekt echt elke andere sfeer zonder pyro tegen. En het is ook echt absoluut niet gevaarlijk als je gewoon meer dan één hersencel gebruikt. Werk met bengaals vuur en geen vuurpijlen of bommetjes, gooi het niet weg vooraleer het op is en leg het na het einde neer en gooi het niet zomaar voor u op het veld. Simpele regels en dan is het ongevaarlijk.
Dit. 100 keer dit.
no pyro no party!

Sorry maar gemaskerde supporters zouden ze al meteen eruit moeten halen. Als je niks verkeerd gaat doen, moet je geen bivakmuts op hebben.

Gezien je tegenwoordig al boetes en stadionverboden krijgt opgelegd om je middenvinger op te steken of papieren proppen te gooien, kan ik het wel begrijpen. Niet dat ik zeg dat het normaal is om je middenvinger op te steken of met papier te gooien, maar om dit met SV's en 100-en euros aan boetes te bestraffen, vind ik er ook over.

Langs de andere kant, zijn diegene met bivakmutsen wel diegenen die meestal een stapje verder gaan en net enkel die bivakmuts dragen omdat ze weten dat ze zwaar over de schreef zullen gaan.

Anyway, de dader van het agressie-geval in Drongen is gevonden.

Volgens VRT stond het slachtoffer aan de kassa en werd zijn sjaal afgepakt, toen hij dan achter die sjaal kwam vragen, werd hij langs achter neergeklopt. Aldus de getuigenissen.

Volgens de dader zelf, was het eerder een kwestie van een juichende supporter, en dat deed hem over de rooie gaan. Ja jongens... Is dat bedoeld als een soort van excuus ofzo?

De zin "hij heeft enorm veel spijt, hij beseft dat hij veel moet betalen en nooit meer naar het voetbal mag" vind ik ook walgelijk.

En? Ik snap die drang niet om altijd maar terug te kijken naar het verleden om hedendaagse gebeurtenissen te relativeren. Ik denk dat we als maatschappij wel ver genoeg zijn gekomen om naar een voetbalwedstrijd te kunnen gaan zonder marginaal gedrag rondom te moeten meemaken?
Ge ziet mij het toch ni goedkeuren ? En ?

Sorry maar gemaskerde supporters zouden ze al meteen eruit moeten halen. Als je niks verkeerd gaat doen, moet je geen bivakmuts op hebben.
Ik beweer ook niet dat ik dat normaal vind.
Ik zeg gewoon dat ze overal te vinden zijn en dat een bivakmuts an sich nu niet direct politiek incorrect is.

Gezien je tegenwoordig al boetes en stadionverboden krijgt opgelegd om je middenvinger op te steken of papieren proppen te gooien, kan ik het wel begrijpen. Niet dat ik zeg dat het normaal is om je middenvinger op te steken of met papier te gooien, maar om dit met SV's en 100-en euros aan boetes te bestraffen, vind ik er ook over.
Klopt. Maat van is een tijdje terug op het matje geroepen omdat hij zijn bril af deed en weg stak enkele minuten voor een gevecht uitbrak op de tribune... Had er niks mee te maken maar zag de bui al hangen dus wou geen kosten. Jammer genoeg heeft hij zijn achternaam niet mee (zijn neef was gekend bij de voetbalcel) en heeft hij dus enkele maanden SV aan zijn been gehad.
Het is natuurlijk makkelijker om de gemiddelde supporter die eens een middelvinger uitsteekt naar het uitvak een boete te geven dan effectief op zoek te gaan naar de individuen die combi's slopen en met bommen richting een keeper gooien. Ik denk nochtans niet dat er ooit een uitsupporter of scheidsrechter zijn slaap heeft gelaten omdat er iemand een middelvinger uitstak naar hem maar bon, dat is misschien een andere discussie.

Langs de andere kant, zijn diegene met bivakmutsen wel diegenen die meestal een stapje verder gaan en net enkel die bivakmuts dragen omdat ze weten dat ze zwaar over de schreef zullen gaan.
Klopt natuurlijk, al heb je er ook genoeg die gewoon onherkenbaar willen zijn omdat ze pyro bijhebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan