UEFA Champions League 2025-2026

Ah oei, excuses. Ik zie het nu. Zat te veel in mijn hoofd met de duik van Pasalic vandaar dat ik het eerst zo interpreteerde.

Voor mij is het gewoon zoals ik al zei een duidelijke schwalbe, dus wat dat betreft is het in mijn ogen weldegelijk gewoon een clear error. Wanneer Jackers 'm raakt, zal het zal zijn als de schwalbe al werd ingezet door Pasalic. En van een dergelijk contact ga je dus echt niet zo vallen. Ik snap zelfs niet waarom de scheids hier zelfs intrapt. Zo getelefoneerd deze actie.

Ik kan jullie argumenten trouwens makkelijk omdraaien hè: Het is inderdaad zeer moeilijk te zien of Jackers 'm al dan niet tegoei raakt, maar het is wel héél duidelijk te zien dat Pasalic bewust duikt. Wat mij betreft hoor je gewoon tussen te komen als VAR in deze.
dit zijn voor mij klassiek zo van die fases die je mee of tegen kan krijgen, hangt echt fel af van scheids en VAR -> zoals commentator live al zei: Die van Nilsson vorig jaar tegen Atalanta was ook zeer licht...

In wat voor simulatie leven we eigenlijk als dat penalty is.
Dom van Jackers om die tweede save ook nog te proberen doen, maar ik zou me toch ook echt ferm genaaid voelen.
Kairat krijgt voor een zwaarder contact ook geen penalty tegen Real. Niet elk contact is daarom ook een fout.

Ben akkoord wel dat VAR inderdaad niet moet tussenkomen. Geen clear error van de ref.

Dat beeld is echt geen uitsluitsel. En uiteraard gaat hij overdreven vallen, dat weet je gewoon. Dat maakt het nog altijd geen schwalbe.

Dat heeft natuurlijk geen invloed op de regels wat wij vinden. Dat is niet relevant of de regels al dan niet juist zijn toegepast.
Als jij dit geen schwalbe vindt, prima. Het is van te voren nochtans al duidelijk genoeg wat Pasalic wenst te gaan doen in die situatie. Als jij dit enkel overdreven vallen noemt en geen duidelijk schwalbe, dan zijn we uitgepraat.

Mijn standpunt is ondertussen duidelijk genoeg lijkt me en ik ga daar in dit geval ook niet van afwijken, wat ik in sommige gevallen wel nog doe in discussies.

Als jij dit geen schwalbe vindt, prima. Het is van te voren nochtans al duidelijk genoeg wat Pasalic wenst te gaan doen in die situatie. Als jij dit enkel overdreven vallen noemt en geen duidelijk schwalbe, dan zijn we uitgepraat.

Mijn standpunt is ondertussen duidelijk genoeg lijkt me en ik ga daar in dit geval ook niet van afwijken, wat ik in sommige gevallen wel nog doe in discussies.
Ik wil je ook niet overtuigen. Ik ben gewoon verbaasd dat jij denkt dat een beeld van 20-30-50m duidelijkheid moet scheppen. Hoe vaak zijn er niet situaties waarbij iedereen denkt dat ze het goed zien, totdat er een ander beeld getoond wordt?

Ik zeg trouwens nergens of het wel of niet een schwalbe is. Ik zeg alleen dat een overdreven val niet per definitie een schwalbe hoeft te zijn. Net zoals "je weet wat hij gaat doen" dat ook niet is. Ik begrijp gewoon dat de VAR niet tussen kan komen, ook al is die penalty heel licht. Net zoals ik had begrepen dat de VAR niet tussen zou kunnen komen wanneer de scheidsrechter niet fluit. Hoe je het draait of keert, Jackers had daar weg moeten blijven. Totaal onnodig om daar die bal nog te willen gaan halen.

Wel sneu hoor.

Zoveelste fout van Jackers op een paar weken nu. Wordt wel problematisch zo. Pass van Sandra was natuurlijk ook dramatisch. Uiteraard was dit eerder niet dan wel penalty. 1-1 was wel billijk geweest maar helaas viel de bal nog 1x goed voor Atalanta.

Ga er maar aanstaan nu tegen Bayern, Barca en Arsenal. In principe is de kans redelijk groot dat dit 0/9 is. Hopen dat we niet een puntje tekort komen aan het einde. Zou zomaar kunnen zoals vorig jaar bleek.

Wel sneu hoor.

Zoveelste fout van Jackers op een paar weken nu. Wordt wel problematisch zo. Pass van Sandra was natuurlijk ook dramatisch. Uiteraard was dit eerder niet dan wel penalty. 1-1 was wel billijk geweest maar helaas viel de bal nog 1x goed voor Atalanta.

Ga er maar aanstaan nu tegen Bayern, Barca en Arsenal. In principe is de kans redelijk groot dat dit 0/9 is. Hopen dat we niet een puntje tekort komen aan het einde. Zou zomaar kunnen zoals vorig jaar bleek.
Inderdaad, maar na het mislopen van de titel de voorbije jaren zou ik toch liever hebben dat ze dit jaar ne keer echt vol voor die titel gaan: in dat opzicht is niet kwalificatie geen ramp en is het goed dat ze nu leergeld betalen en zijn hopelijk de nieuwe namen op hun top tegen de PO's.

Niet elk contact is daarom ook een fout.
Dit. 100x dit. Iedereen lijkt dat altijd maar te vergeten als het om strapschopfases gaat. Elkaar aanraken is niet verboden hé in voetbal. Dit is dan ook nooit een penalty voor mij, wel 100% schwalbe. Dat Jackers tijdens de duik van Pasalic zijn enkel streelt is gewoon irrelevant. Maar het voetbal is al een tijdje in dit bedje ziek. Zal best wel zijn dat de VAR niet mag tussenkomen volgens het protocol, elke voetballiefhebber vind dit bullshit.

Laatst bewerkt:
Dit. 100x dit. Iedereen lijkt dat altijd maar te vergeten als het om strapschopfases gaat. Elkaar aanraken is niet verboden hé in voetbal. Dit is dan ook nooit een penalty voor mij, wel 100% schwalbe. Dat Jackers tijdens de duik van Pasalic zijn enkel streelt is gewoon irrelevant. Maar het voetbal is al een tijdje in dit bedje ziek. Zal best wel zijn dat de VAR niet mag tussenkomen volgens het protocol, elke voetballiefhebber vind dit bullshit.
Dit dus voetbal is een contact sport ik krijg het ervan in de 16 van ja hij raakt hem wel.... ja en het gaat of het een fout is of niet.

Gelukkig worden de anderlecht fans hier niet van waarschijnlijk. Maar voor 250k eur per match moogt ge al eens een tapijtje leggen

Bijlagen

• IMG-20251001-WA0016.jpg
    IMG-20251001-WA0016.jpg
    469,7 KB · Weergaven: 15
Gelukkig worden de anderlecht fans hier niet van waarschijnlijk. Maar voor 250k eur per match moogt ge al eens een tapijtje leggen
Dat is verplicht opgelegd door de UEFA. Dat hoort bij de merch van CL. Ik heb daar allemaal geen problemen mee. Het is maar een gebouw hè.

En euh no offence, maar we kunnen nu ook laten zien dat er ook iets mooiere stadions in België zijn dan de bouwval uit Brugge. Das ook het enige waarin we (voorlopig) nog beter zijn dan Club 🤣

Zeker mee eens, maar dat is een andere discussie.

dit zijn voor mij klassiek zo van die fases die je mee of tegen kan krijgen, hangt echt fel af van scheids en VAR -> zoals commentator live al zei: Die van Nilsson vorig jaar tegen Atalanta was ook zeer licht...

Grappige/frustrerende van Aster is dat hij totaal niet consequent is

In de 1e helft doet Tzolis (of Tresoldi) er ook sprong/duik bovenop nadat die niet/zeeer miniem geraakt is aan de zijlijn

Aster: "hij doet er wat bij maar ja er is wel een miniem contact dus terechte overtreding"

2e helft: "Nee, nee voor zo'n licht contact moet je niet fluiten"

Union wil perse CL spelen in Anderlecht. Bij thuismatchen van Anderlecht in de CL werd er ook altijd veel gescoord, vooral aan de andere kant. Dat zet zich meteen door 😅

Terug
Bovenaan