ultrawide office monitor

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
't is voor te werken, niet voor te gamen

any good?

Ik heb momenteel een 27" 4K monitor (maar mijn madam heeft die aangeslagen :lol: Haar Dell XPS kan er beter mee overweg) maar was er met huidige office hardware (elitebook 840 G5) niet zo tevreden van, denk dat de hoge resolutie die laptop geen deugd doet, ik moest die downscalen naar full hd om wat werkbaar te blijven en dan met de zoom te gaan spelen.

Denk dat een native op 1080 idealer gaat zijn voor werkomgeving. Wat zou dit zijn, anderhalve keer 24" monitor setup zonder die bezels?

Ik heb op aanraden van mijn docent een Samsung SJ55W monitor gekocht voor CAD-werk en rendering, met Windows 11 kun je dan native dat gaan gebruiken als 2 aparte monitors. Ik vrees dat jouw formaat een beetje noch vlees, noch vis is.

Over wat voor werk gaat het overigens?

Ik heb op aanraden van mijn docent een Samsung SJ55W monitor gekocht voor CAD-werk en rendering, met Windows 11 kun je dan native dat gaan gebruiken als 2 aparte monitors. Ik vrees dat jouw formaat een beetje noch vlees, noch vis is.

Over wat voor werk gaat het overigens?

Gewoon wat office spul hoor. Niks speciaals.

maar zit hier nu op een 24" en het scherm van de laptop zelf te werken en zou precies alles op 1 monitor willen.

Veel tabbladen in chrome en edge, wat word en excel, wat explorer windows die openstaan.

Had die Samsung SJ55W ook bekeken, maar had wel graag een ultrawide gehad, ik heb hier al een 27" staan en die is niet geschikt.

Ga er effe een kleine kanttekening bijmaken zonder in detail te treden..

ik krijg 'm cadeau, budget is max 250 euro btw in.
Ik kan niet kiezen om die 250 euro zelf te verhogen en bij te storten voor een duurder model.

250 euro te besteden aan computergerelateerd materiaal , op bol.com of coolblue.be

gegeven paard en iets met in de bek schijten.

Het enige in die categorie dat met nu zou kunnen boeien is een iets grotere monitor voor homework. En dan lijkt die LG me wel wat.

Die samsung in 34 is te duur, er was een andere van samsung waar ik mee verwarde, die was 219 euro

@eniac 1080 is perfect voor me, ik werk nu zowel op de 24" als op het laptopscherm met 1920x1080, geen nood aan 1440p of zo.

Voor 250 euro gaat ge niet echt iets degelijks vinden vrees ik.

I know, maar het is dat of wat?

om 250 euro hdmi kabels?

Had ik vrije keuze gehad dan zat ik nu met de neus in het keukenmateriaal maar het moet helaas IT gerelateerd zijn.

Geen nood aan extra opslag of zo, en keyboards en muizen genoeg hier.

I know, maar het is dat of wat?

om 250 euro hdmi kabels?

Had ik vrije keuze gehad dan zat ik nu met de neus in het keukenmateriaal maar het moet helaas IT gerelateerd zijn.

Geen nood aan extra opslag of zo, en keyboards en muizen genoeg hier.

In de rand van deze vraag: biedt een (curved) ultrawide monitor eigenlijk veel voordelen tov twee aparte schermen of zijt ge eigenlijk even goed af als ge al twee ruimte aparte schermen hebt staan?

In de rand van deze vraag: biedt een (curved) ultrawide monitor eigenlijk veel voordelen tov twee aparte schermen of zijt ge eigenlijk even goed af als ge al twee ruimte aparte schermen hebt staan?

ik denk dat het ontbreken van die bezels in het midden wel aangenamer werkt

ik denk dat het ontbreken van die bezels in het midden wel aangenamer werkt
Ik zou het voor alle duidelijkheid niet gebruiken voor applicaties die zo'n breedte vereisen. Ik heb nu 2 X 27 inch en heb op elk scherm dan telkens gewoon een andere applicatie open staan, qua werking heb ik er er dus geen nood aan dat ze echt een "geheel" vormen.

Eén curved/widescreen monitor lijkt me gewoon mooier te staan op m'n desk, en wellicht ook iets voordeliger dan twee aparte schermen, alleen vraag ik me dus af of dat in mijn geval even handig gaat werken om verschillende applicaties tegelijk te gebruiken.

Ik zou het voor alle duidelijkheid niet gebruiken voor applicaties die zo'n breedte vereisen. Ik heb nu 2 X 27 inch en heb op elk scherm dan telkens gewoon een andere applicatie open staan, qua werking heb ik er er dus geen nood aan dat ze echt een "geheel" vormen.

Eén curved/widescreen monitor lijkt me gewoon mooier te staan op m'n desk, en wellicht ook iets voordeliger dan twee aparte schermen, alleen vraag ik me dus af of dat in mijn geval even handig gaat werken om verschillende applicaties tegelijk te gebruiken.

Ik vind die drag in Windows 10 wel handig om de 2 apps op 1 monitor te verdelen.

Voor mij zijn de belangrijkste voordelen:
1) flexibiliteit: je hebt veel screen real estate en je gooit je schermen waar je wil. Ik merk dat ik heel vaak niet meer maximaliseer of zelfs rigide opsplits links/rechts maar dat ik mijn werkschermen er hier en daar opflikker zodat ik ook achterliggende schermen nog zie liggen en heel snel kan switchen. Maar daarnaast zijn de snap layouts ook handig (zeker icm Powertoys Fancyzones of met de nieuwe snap layouts in Windows 11) als je echt wil concentreren op 2/3/4 vensters. Met 2 schermen had ik toch vaker 2 vensters gemaximaliseerd en dat was zo'n beetje de standaard multitasking
2) gaming op een ultrawide is zalig
3) het staat een pak cleaner

YMMV natuurlijk. Er zijn er ook die zweren bij dedicated schermen voor bepaalde data of programma's en van daaruit gewoon 3/4/5 monitors staan hebben. En zelf zie ik ook de appeal om bvb. mijn communicatiekanalen op een dedicated scherm te hebben staan terwijl ik op m'n UW dan m'n werkvensters heb.

Net vandaag de deze geïnstalleerd als home office PC (32inch, curved). So far, so good.

MSI Optix MAG321CURV - 4K Curved USB-C Gaming Monitor - 32 inch​

hoe werkt zo een ultra wide wanneer je er 2 computers op wil laten displayen(nooit tegelijk)?
Snap ook niet echt het 1080p, 1440p, 4k gebeuren voor ultra wides, schalen die in de breedte gelijk andere schermen? (dus 1080 heeft 1920 pixels in de breedte voor elke 1080 pixels in de hoogte, maar een ultra wide spreid die pixels dan en zorgt voor een lagere ppi?)
ziet er wel cool uit.

andere mogelijheden zijn schermhouders die je aan je bureau vastmaakt en je schermen vrij door kan laten bewegen. dus dichter, verder, ddaaien etc. gelijk:

Deal of the day: BONTEC Monitor Bracket 2 Monitors for 13-27 Inch Flat & Curved Screen, Monitor Table Mount, Height Adjustable, Tilt, Swivel, Rotation, 10 kg per Arm, VESA 75 x 75 / 100 x 100, Black https://www.amazon.de/dp/B01MR397OH/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_dl_WYW9PQ184331D123RC0A

hoe werkt zo een ultra wide wanneer je er 2 computers op wil laten displayen(nooit tegelijk)?

Je switcht gewoon van input dan, zoals met elke andere monitor?

Snap ook niet echt het 1080p, 1440p, 4k gebeuren voor ultra wides, schalen die in de breedte gelijk andere schermen? (dus 1080 heeft 1920 pixels in de breedte voor elke 1080 pixels in de hoogte, maar een ultra wide spreid die pixels dan en zorgt voor een lagere ppi?)

Nee, je krijgt meer pixels in de breedte. Een gewone 1440p monitor is 2560x1440, een UW is dan 3440x1440.

ziet er wel cool uit.

andere mogelijheden zijn schermhouders die je aan je bureau vastmaakt en je schermen vrij door kan laten bewegen. dus dichter, verder, ddaaien etc. gelijk:

Deal of the day: BONTEC Monitor Bracket 2 Monitors for 13-27 Inch Flat & Curved Screen, Monitor Table Mount, Height Adjustable, Tilt, Swivel, Rotation, 10 kg per Arm, VESA 75 x 75 / 100 x 100, Black https://www.amazon.de/dp/B01MR397OH/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_dl_WYW9PQ184331D123RC0A
Gewoon zoals andere monitors :) Bij mij steekt men werklaptop op HDMI 1 & oude desktop op HDMI 2.
Resolutie is 2560x1080 op een 1080p ultrawide.

@Tomski
Ik werk op een gelijkaardig monitor en game er ook casual op (29 inch, 1080p & 75Hz). Ben er eigenlijk heel content van. Zeker voor multitasken (R, Python, Excel, Office, naast de laptop een handige tool om met veel vensters overzichtelijk te werken).
Sure dat duurdere, grotere, hogere res, hogere refresh rate beter is, maar om te zeggen dat je voor €250 "niks deftig vindt" is echt van de pot gerukt :wtf:
Ik denk dat je als je van een 24inch gewoon scherm komt wreed content gaat zijn van een 29inch ultrawide.
Desnoods moet je maar in een winkel ergens een showroom model zoeken als je zeker wilt zijn.

Terug
Bovenaan