ultrawide office monitor

Om eerlijk te zijn heb ik hier een 49" samsung staan, zo'n 32:9 ding en da's mij toch wat té breed. Een tweetal jaar terug had ik ook een 21:9 en da's echt precies de sweetspot. Ik zou wel een 34" nemen. Die zijn ook niet meer zo duur.

Ter info: het is de LG 29WP60G-B geworden.

Geen euro voor moeten dokken, so...

free.jpg

Moet je dan speciale software installeren om de vensters mooi naast elkaar te zetten? Windows 11 heeft dit ingebouwd zeker?

Moet je dan speciale software installeren om de vensters mooi naast elkaar te zetten? Windows 11 heeft dit ingebouwd zeker?

W11 heeft het ingebouwd. Indien je W10 draait, of de ingebouwde layouts van W11 zijn niet voldoende, kan je Powertoys installeren en daarin zit Fancyzones waarin je nog veel meer mogelijkheden hebt.

windows 10 ondersteunt dit al vrij goed.

ofwel drag 1 window naar de buitenkant, en dan stelt ie voor dat je kiest welke 2de venster de andere helft opvult. Zo werk ik meestal.
ofwel windowkey + left shift + pijlke links of rechts

LG software kan je wel meer mee spelen. 3 naast mekaar bv, maar dan wordt het wel smal op een 29"

Ik zoek me eigenlijk ook zo'n ultrawide aan te schaffen, 34" dan wel.
Is zo'n curved screen een groot voordeel?

Ik zoek me eigenlijk ook zo'n ultrawide aan te schaffen, 34" dan wel.
Is zo'n curved screen een groot voordeel?
"Een beetje"? :)
Ik heb een BenQ met een middelmatige kromming (denk 1800R) en ik heb wel het idee dat ik dit zou verkiezen ten opzichte van een volledig vlak, omdat het toch een vrij breed oppervlak is en de lichte kromming toch merkbaar lijkt te helpen om de hoeken wat dichterbij te brengen.

Ik zou het voor alle duidelijkheid niet gebruiken voor applicaties die zo'n breedte vereisen. Ik heb nu 2 X 27 inch en heb op elk scherm dan telkens gewoon een andere applicatie open staan, qua werking heb ik er er dus geen nood aan dat ze echt een "geheel" vormen.

Eén curved/widescreen monitor lijkt me gewoon mooier te staan op m'n desk, en wellicht ook iets voordeliger dan twee aparte schermen, alleen vraag ik me dus af of dat in mijn geval even handig gaat werken om verschillende applicaties tegelijk te gebruiken.

Ikzelf heb een 49" widescreen 1440p, in combinatie met microsoft powertoys(tool in de store)
ik heb mijn scherm zo opgedeeld in 3 gelijke delen, waardoor vensters automatisch maximaliseren in die delen.
Ook leuk is dat je op zo een scherm 2 imputs naast elkaar kan plaatsen(borderless)

Terug
Bovenaan