aXl_
Well-known member
maar het wordt wel een gans ander verhaal eens die persoon benoemd geraakt.Klopt ook niet echt. Hier is de pedagogisch directeur na 2 maand gewoon terug ontslagen hoor.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar het wordt wel een gans ander verhaal eens die persoon benoemd geraakt.Klopt ook niet echt. Hier is de pedagogisch directeur na 2 maand gewoon terug ontslagen hoor.
Da's een beetje als zeggen dat als we maar abstractie maken van het feit dat een probleem moeilijk is, het makkelijk op te lossen valt.Dan moet IMHO management maar deftige performance metrics bedenken die zo'n zaken erin betrekken.
Lonen en uw hele belastingsaangifte is al jaar en dag publiek hier in noorwegen. De (lokale) kranten publiceren ook altijd de top 100 inkomens van de gemeente enzo. Is allemaal niet echt een probleem dus doe maar.

Ik was vorig jaar #23 van de gemeente, ze mogen komen kijken hier is niet echt iets te vindenEn dan ook met het adres erbij? Kwestie van het de inbrekers makkelijk te maken.
Zou ik hier in België toch niet meteen doen.![]()

Ja wel..frappant dat zij 20 jaar ouder is en maar 300€ bruto meer verdient.Vanaf 2026 zullen lonen echt transparant zijn. Je gaat kunnen zien wie wat verdient met een bepaalde anciënniteit etc.
Het zou niet meer mogen dat iemand die dezelfde functie doet, frappant meer verdient dan iemand anders.
Maar ik denk dat @JPV hier wel alles over weet.
Gij zit dan ook op BG.Ik was vorig jaar #23 van de gemeente, ze mogen komen kijken hier is niet echt iets te vinden![]()
Goh, maar dat is altijd hé. Die andere persoon heeft "meer ervaring".Ja wel..frappant dat zij 20 jaar ouder is en maar 300€ bruto meer verdient.
Hier en daar een extra nettovergoeding extra, maar niets spectaculair.
We hebben niet dezelfde functietitel, maar in sé doen wij exact dezelfde job.
Hier in België zou je allemaal mensen zien die 1600 netto/maand hebben en dat terwijl ze met een Taycan rond knallenLonen en uw hele belastingsaangifte is al jaar en dag publiek hier in noorwegen. De (lokale) kranten publiceren ook altijd de top 100 inkomens van de gemeente enzo. Is allemaal niet echt een probleem dus doe maar.

Maar die andere persoon heeft ook gewoon meer ervaring, toch? En dat is toch iets waard ook. Ik ben nu waardevoller voor mijn bedrijf dan iemand die ze nieuw moeten aannemen.Goh, maar dat is altijd hé. Die andere persoon heeft "meer ervaring".
Ik ben zelf ook geen fan van het idee, maar zo werkt het helaas.
Ik begrijp je punt, maar daar zit dan weer het ego-ding. Mensen die een taak langer doen, gaan automatisch denken dat ze meer verdienen, ookal doen ze die taak zelfs met de extra ervaring niet perse beter.Maar die andere persoon heeft ook gewoon meer ervaring, toch? En dat is toch iets waard ook. Ik ben nu waardevoller voor mijn bedrijf dan iemand die ze nieuw moeten aannemen.
Ik vind het niet verkeerd dat zoiets open en bloot staat. Ja, het kan voor jaloezie en frustratie zorgen, maar dat is vooral als de verschillen er om onduidelijke redenen of op ondoorzichtige manieren zijn gekomen, toch. Als alles vrij inkijkbaar is, en ik zie dat iemand van wie ik weet dat hij minder doet en er nieuwer is, wel meer verdient, kan ik makkelijker naar HR en de baas gaan om te zeggen dat het maar logisch is dat er bij mij ietsjes bij komt.
Om maar een voorbeeld te geven: Niet elk bedrijf biedt even spontaan alle extra's aan iedereen aan. Soms krijgt een gedeelte wel maaltijdcheques en een deel niet. Of krijgen sommige mensen een bonus omdat ze tijdelijk het werk van een zieke collega erbij nemen, maar andere niet omdat die daar niet hebben achter gevraagd. Dat wordt toch een beetje voorkomen op die manier.
Nee, ik woon in 1 van de armere gemeentes in de buurt van OsloGij zit dan ook op BG.

Mja als twee mensen exact dezelfde job doen waarom zou de ene dan significant meer moeten verdienen dan de andere? Ok er is een ervaringselement, maar na een jaar of 2 is dat ook wel grotendeels gelijk getrokkenJa wel..frappant dat zij 20 jaar ouder is en maar 300€ bruto meer verdient.
Hier en daar een extra nettovergoeding extra, maar niets spectaculair.
We hebben niet dezelfde functietitel, maar in sé doen wij exact dezelfde job.
Ja weet niet. In mijn hoofd verdient persoon A met 20jr meer ervaring substantieel meer dan een nieuwe werknemer.Mja als twee mensen exact dezelfde job doen waarom zou de ene dan significant meer moeten verdienen dan de andere? Ok er is een ervaringselement, maar na een jaar of 2 is dat ook wel grotendeels gelijk getrokken
Maar waarom, als je hetzelfde doet breng je het bedrijf dan meer op? Waarschijnlijk niet en indien wel dan is dat verschil marginaal.Ja weet niet. In mijn hoofd verdient persoon A met 20jr meer ervaring substantieel meer dan een nieuwe werknemer.
Ik dacht oprecht dat die collega +-1000-1500€ bruto meer kreeg.
Dat hangt volledig van de sector en van de job af. En vooral ook van perspectief, denk ik.Mja als twee mensen exact dezelfde job doen waarom zou de ene dan significant meer moeten verdienen dan de andere? Ok er is een ervaringselement, maar na een jaar of 2 is dat ook wel grotendeels gelijk getrokken

Mogelijks, er zijn waarschijnlijk jobs die hetzelfde blijven maar gecompliceerd genoeg zijn dat je constant kan verbeteren.Dat hangt volledig van de sector en van de job af. En vooral ook van perspectief, denk ik.
Ik ben het er in ieder geval mee eens dat sommige mensen die ergens 5 jaar werken, denken dat het ervaringsverschil op 2j gelijk getrokken is![]()
Elke mening is per definitie subjectief. BV. De kwaliteit van iemands werk is minder goed (dan moet je dat staven met objectieve criteria, zoals bv aantal klachten) maar dat blijkt ondergemiddeld ondanks dat de ernst van de klachten bijvoorbeeld groter is. Je kan argumenteren dat je ook dat in een metric kan zetten enzo kan je blijven doorgaan…Als benoemen waar het op staat neerkomt op een subjectieve mening lijkt me dat niet de juiste basis om verloning op te staven?
…om te komen tot een alleswetend management dat alles perfect kan rationaliseren om zo te komen tot een perfect eerlijke verloning die abstractie maakt van alle events uit het verleden waarbij de enige tool ter beschikking van dit management individuele loonsverhogingen bovenop collectieve.Dan moet IMHO management maar deftige performance metrics bedenken die zo'n zaken erin betrekken.
Correct, grote bedrijven werken ook met barema’s voor bv. arbeiders. Waar dit typisch onderaan een ladder is en er een mogelijkheid is bij goede prestaties om op te klimmen. Lijkt mij zeer weinig het geval voor complexere functies.De overheid is niet de enige werkplek waar barema's gehandhaafd worden.
En geen automatische loonindexering. Met 0% increase ga je technisch minder verdienen, dus een tool om verschillen weg te werken zonder de totale loonmassa boven de index te laten stijgen.Lonen en uw hele belastingsaangifte is al jaar en dag publiek hier in noorwegen. De (lokale) kranten publiceren ook altijd de top 100 inkomens van de gemeente enzo. Is allemaal niet echt een probleem dus doe maar.