Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Op Sporza staat nu trouwens een klein interview met Lampaert. Het bleek toch een bewuste strategie te zijn om te wachten op de sprint :tongue:
Hij hoopte dat Philipsen en Kooij al teveel krachten hadden verspild...
Tja, uiteindelijk is het niet dat Philipsen & Kooij erover vliegen. Denk dat Lampaert uiteindelijk op 1 volle lengte van Philipsen en een halve van Kooij finished.
Aan de andere kant, misschien moet je dan misschien niet zelf vanaf 250m de leadout gaan doen zonder aanloop. Als je ze kan verrassen en een lengte of 2 kan nemen bij de aanzet kan het misschien maar sowieso was er aan Philipsen weinig te doen denk ik. Ook Kooij toch wel dikke koers gereden, als je ziet hoe Démare en Groenewegen daar gewoon los uit de wielen gereden worden en dan kilometers lang op 20-30m hangen van een groepje waar eigenlijk ook alleen Ballerini nog rijdt op een bepaald moment... zware koers.

Ben nu al aan het :drool: over dat weerbericht voor morgen... 4-5 beaufort. Dat zou wel eens een epische editie kunnen worden.
Het weer voor zondag is precies ook aan het keren. Gisteren zag ik nog 1-2bft, momenteel geven ze in de namiddag regen, gevoelstemperatuur 3-4°C en 4bft N-NO wind wat idé-aal is voor waaiers in de moeren. Als dat zo blijft gaat het een editie worden voor sterke beren. Hopelijk zijn ze er eindelijk eens op tijd bij met live uitzending.

Laatst bewerkt:
Ben nu al aan het :drool: over dat weerbericht voor morgen... 4-5 beaufort. Dat zou wel eens een epische editie kunnen worden.
Het weer voor zondag is precies ook aan het keren. Gisteren zag ik nog 1-2bft, momenteel geven ze in de namiddag regen, gevoelstemperatuur 3-4°C en 4bft N-NO wind wat idé-aal is voor waaiers in de moeren. Als dat zo blijft gaat het een editie worden voor sterke beren. Hopelijk zijn ze er eindelijk eens op tijd bij met live uitzending.

hehe zalt gaan ja er zijn hier ook nog mensen die buiten moeten werken hé :p

De moeren vallen toch te vroeg om in de live te krijgen? Is een koers van 250km terwijl de moeren toch in de eerste helft liggen?

hehe zalt gaan ja er zijn hier ook nog mensen die buiten moeten werken hé :p

De moeren vallen toch te vroeg om in de live te krijgen? Is een koers van 250km terwijl de moeren toch in de eerste helft liggen?
Met 4-5bft hoop ik dat ge geen mastenwerker zijt :unsure:

Moeren liggen na een dikke 100km denk ik, dus inderdaad een beetje voor halfweg. Zal inderdaad net te vroeg zijn voor de live uitzending. Aankomst wordt verwacht rond 16:48 volgens de officële website... dus Moeren zal rond 13:00 zijn. Ik zie op GCN+ de uitzending van 13:00 tot 17:40 staan maar ik vermoed dat ze ook daar, net als bij Sporza, eerst nog wat voorbespreking doen. Je zou na AL die jaren denken dat ze verstand hebben gekregen en eindelijk eens op tijd beginnen uitzenden en niet nadat de volledige koers al op zen kop staat maar ik vrees er voor. Live beelden vóór 14:00 zal wel wishful thinking zijn, we zullen met een beetje chance een paar shots krijgen van Bertje op de moto terwijl Maarten ondertussen krampachtig probeert de tijd te vullen met Marijn & Jan met weer dezelfde vragen die ze dit voorjaar al 4 keer gesteld hebben.

Astana mannekes, Cavendish - 16!!! jaar na eerst en enige deelname - , Bol en Martenelli aan de start van de E3. Dat is toch gewoon WT onwaardig zo een smalle kern.

Maar ze gaan dan wel weer het eerste wedstrijduur uitzenden...

@Niklas: inderdaad triestige selectie en zoals ieder jaar zie je op startlijsten Lutsenko staan en dan op de officiële startlijst is ie dan weer verdwenen 😅

Dat is toch gewoon WT onwaardig zo een smalle kern.
Als je wat gaat zoeken wat die mannen hebben gedaan in de kasseikoersen, zie je veelal DNF staan, de laatste jaren.
Astana stond zelden garant voor de kasseikoersen bij ons.
Het is inderdaad zielig. Misschien zouden ze bij de UCI voor zo'n ploegen, hun plek moeten weggeven aan een andere en desnoods een boete geven, als Astana zelf wil dat ze deze koersen niet willen rijden.

Als je wat gaat zoeken wat die mannen hebben gedaan in de kasseikoersen, zie je veelal DNF staan, de laatste jaren.
Astana stond zelden garant voor de kasseikoersen bij ons.

Er is nog wel een verschil tussen effectief verwachten dat ze meedoen voor de knikkers, en gewoon met een sprinttrein afkomen hé. En dan nog...
In het nog vrij recente verleden stond Loetsenko op het podium van DDV, reed Moscon ineens podium PR, en reed Boom top vijf in zowel RVV en PR, won Valgren Andersen OHN... Allemaal in een Astana shirt.

Ze zijn ook veruit het slechtste WT-team.
Er doen ook veel continentale ploegen beter.

Maar ze hebben gewoon startplicht in de WT-wedstrijden. Dat is het nadeel van WT te zijn.
Ze focussen zich op klimkoersen en etappekoersen natuurlijk. Wat geen schande is maar inderdaad dan kan je beter CT worden, maar de kans is dan groot dat ze ook hun sponsoring gaan verliezen.

Er is nog wel een verschil tussen effectief verwachten dat ze meedoen voor de knikkers, en gewoon met een sprinttrein afkomen hé. En dan nog...
In het nog vrij recente verleden stond Loetsenko op het podium van DDV, reed Moscon ineens podium PR, en reed Boom top vijf in zowel RVV en PR, won Valgren Andersen OHN... Allemaal in een Astana shirt.
Moscon reed toen nog voor Ineos en dat was niet echt een verrassing. Die vent was een weergaloos talent maar heeft het allemaal wat weggegooid. Die moddereditie was een laatste opflakkering want hij was daar volgens mij de sterkste man in koers maar sindsdien is het wel noppes.

Heel erg benieuwd naar morgen! Voor mij begint het echt dan.
Absoluut. De E3 is vaak ook een mooiere koers als RVV. Door de kortere afstand en het trapje lager als RVV wordt er toch wat vrijer gekoerst.
E3, GW, RVV en PR. Dat zijn toch wel de koersen waar het omdraait.

Yup, Flanders classic heeft de kalender omgevormd, hadden/hebben zowat alle koersen hier in vlaanderen in handen. Hebben toen ook de Ronde helemaal veranderd qua parcours. Ja in onze tijd zag het wielrennen er helemaal anders uit :p
Toen de Brabantse Pijl nog in Alsemberg toekwam.

Wat me toch ook weer doet beseffen hoe "kort" VA en VDP nog maar echt op de weg rijden, het is pas de tweede keer dat VDP start in de E3... .

Ik hoop dat het weer toch ook niet té slecht wordt. Zou ook zonde zijn, moesten er daardoor nog favorieten voor de RVV tegen de vlakte gaan.

En we willen ook nog wel echte koers tussen de groten zien.

Wat me toch ook weer doet beseffen hoe "kort" VA en VDP nog maar echt op de weg rijden, het is pas de tweede keer dat VDP start in de E3... .
In 2020 was er natuurlijk ook wel geen editie. En vorig jaar sukkelde hij nog met zijn rug waardoor hij enkel maar ddv reed voor de ronde.

Kort? Van Aert doet al zes seizoenen mee aan de Ronde + de twee kortere wegseizoenen van daarvoor. Voor MVDP zijn het er 5+2.

Terug
Bovenaan