Voet- en fietspad afzetten: welke verkeersborden?

Deckard

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik wou dit eerst in het topic met kleine vraagjes zetten maar ik zie dat die gesloten is.

Men zou hier moeten komen werken uitvoeren waarbij het niet anders kan dan dat het voet- en fietspad zal moeten worden ingenomen voor een stuk. De inname openbaar domein is reeds aangevraagd bij de gemeente. Maar ik weet nu niet goed welke verkeersborden ik moet plaatsen? Aannemer voorziet ze zelf niet. Bij de gemeente kan je ook niks gaan halen of huren. Alles zelf te voorzien dus.

Zelf heb ik nog enkele hekken zoals deze hieronder (wel minder breed). Ik vermoed ook nog van die oranje borden om aan te geven dat fietsers en voetgangers moeten oversteken. Maar ik weet het dus zelf niet goed en vind het ook niet goed terug. Zijn er bepaalde wettelijke voorwaarden aan de borden etc.?

uPi5MXR.jpeg

Heb je bij je aanvraag geen plan van signalisatie moeten voegen? Anders ga je moeten zien wat de lokale voorschriften zijn, moet je een doorgang voorzien van x breedte voor voetgangers en fietsers of is gewoon een bordje oversteken voldoende.

Heb je bij je aanvraag geen plan van signalisatie moeten voegen? Anders ga je moeten zien wat de lokale voorschriften zijn, moet je een doorgang voorzien van x breedte voor voetgangers en fietsers of is gewoon een bordje oversteken voldoende.
Had zelf niets aangeduid bij de aanvraag, enkel de zone die wordt ingenomen. Was maar op het laatste moment gemeld door aannemer(en aanvraag moet 5 werkdagen op voorhand gebeuren). Maar vergunning zit nu juist in de mailbox en ze hebben zelf van de gemeente de signalisatie ingetekend.

Terug
Bovenaan