Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg je ergens, maar in mijn ogen heeft Roglic toch een beetje gefaald. (Niet goed genoeg? Maar ook 1x te gretig en het gat NIET laten vallen).
En dus moest VA zelf te veel de gaten dichten .. en had hij de gaten laten vallen had hij ook zowiezo niet gewonnen ..
Roglic kwam tekort maar das een ander verhaal.

Feit is dat Wout veel te vaak rijdt EN, en dat is veel erger, Mathieu weet dit verdomd goed. Hoe vaak ik al koerssituaties gezien heb waar ze met 2 naar elkaar kijken waar Wout op den duur dan toch wel het dicht rijdt is niet meer op een hand te tellen. Omgekeerd zie je volgens mij nooit... je plaatst jezelf op die manier in een slechte situatie want als je concurrent weet dat je bluffs eigenlijk maar dat zijn dan gaan ze evengoed gewoon wachten tot je toch wel gaat rijden.

Wout moet veel meer een koers durven verliezen op zo´n manier. Je moet maar 1 of 2 koersen jezelf (en u concurrent) zo in het verlies rijden op die manier en das direct gedaan. Maar als ze weten dat je finaal toch wel rijdt wordt dat eeuwig tegen u gebruikt.

Roglic kwam tekort maar das een ander verhaal.

Feit is dat Wout veel te vaak rijdt EN, en dat is veel erger, Mathieu weet dit verdomd goed. Hoe vaak ik al koerssituaties gezien heb waar ze met 2 naar elkaar kijken waar Wout op den duur dan toch wel het dicht rijdt is niet meer op een hand te tellen. Omgekeerd zie je volgens mij nooit... je plaatst jezelf op die manier in een slechte situatie want als je concurrent weet dat je bluffs eigenlijk maar dat zijn dan gaan ze evengoed gewoon wachten tot je toch wel gaat rijden.

Wout moet veel meer een koers durven verliezen op zo´n manier. Je moet maar 1 of 2 koersen jezelf (en u concurrent) zo in het verlies rijden op die manier en das direct gedaan. Maar als ze weten dat je finaal toch wel rijdt wordt dat eeuwig tegen u gebruikt.
Ja mee eens, VDP durft al eens meer een gat laten, VA rijdt iets te veel gaten dicht. Hij zou soms iets meer berekender mogen rijden.

Al volg ik Van Aert in zijn uitleg ook wel

Van Aert: Ik ben teleurgesteld. Pogacar viel echt vroeg aan (lees: dat was niet zo slim van hem), maar daardoor verbruikte ik te veel energie (lees: Zowel Van Aert als Pogacar reden zich zo dood en de rest keek ernaar met de glimlach)

Toen Mohoric aanviel wilde ik volgen, maar ik zat net slecht geplaatst. In de achtervolging wilde alleen VDP samenwerken met mij, de rest had zich al neergelegd bij plaats 2.

Pogacar toch niet sterk genoeg. Van Aert en VDP duidelijk de betere. Ben in feite wel content dat hij toch niet echt zo Superman is.
Kan je toch totaal niet zeggen, kan me werkelijk niemand herinneren die ooit 3 keer gegaan is op de Poggio. Snelheid ligt gewoon veel en veel te hoog en parcours is niet selectief genoeg om klassieke renners met inhoud er af te rijden op dit soort heuvels. Op elke ander meer selectief parcours knalt ie er iedereen uit na 3 keer. VA was razend sterk, elke keer gaan weerhalen.

Als Pogi de juiste wegkapitein kan hebben voor 4 april, wat mij betreft nog steeds DE te kloppen man voor RvV,
voor PR gaat er aan Mathieu niks te doen zijn denk ik.

Roglic ook weer niet goed genoeg om beslissend te kunnen zijn voor Wout, ik durf er bijna nen bak op verwedden dat Jonas opnieuw de betere kopman gaat zijn in de Tour.

Laatst bewerkt:
Daar kun je toch geen waarschuwing voor geven. Straks mag je Neymar geen duiker meer noemen. VDP (of zijn ploeg) heeft gewoon dat overdrijven met blessures in zich, het altijd erger doen uitschijnen dan het is om dan op de "verrassing" of zo te spelen. Iets wat hij totaal niet nodig heeft.
Als je niet doorhebt dat er een verschil is tussen zeggen zijn ploeg heeft overdreven met dat we weten niet of hij start etc VS amai de comediant of de clown.

Dan heb je toch wel wat problemen, vrees ik.

Het is nog honderd keer meer van het padje af dan Mohoric in het begin van zijn ontsnapping om nu af te komen met clown of comediant terwijl een normaal begaafde 5 jarige kan begrijpen dat VDP een blessure gehad heeft, en geen kleintje.

Voor de rest, ja toffe finale, zotte afdaling van Mohoric en toch heb ik het gevoel dat er meer in zat voor die achtervolgende groep mits nog betere samenwerking.

Als je niet doorhebt dat er een verschil is tussen zeggen zijn ploeg heeft overdreven met dat we weten niet of hij start etc VS amai de comediant of de clown.

Dan heb je toch wel wat problemen, vrees ik.

Het is nog honderd keer meer van het padje af dan Mohoric in het begin van zijn ontsnapping om nu af te komen met clown of comediant terwijl een normaal begaafde 5 jarige kan begrijpen dat VDP een blessure gehad heeft, en geen kleintje.

Voor de rest, ja toffe finale, zotte afdaling van Mohoric en toch heb ik het gevoel dat er meer in zat voor die achtervolgende groep mits nog betere samenwerking.

Niemand ontkent toch de blessure? Maar ja gelooft toch niet dat ze niet wisten dat VDP er weer aan het doorkomen was. Alles wordt gemeten tegenwoordig maar toch doen ze 2 dagen voor de start alsof ze nu pas weten dat hij gaat meedoen. Dit wisten ze al weken hé. Dan mag je toch wel eens kritiek hebben op al dat aandacht zoekerij. Heeft hij ook totaal niet nodig die is zo goed dat hij ook zonder al dit drama winstkansen heeft.

Daarom ook dat ik de vergelijking met Neymar maakte niemand wordt vaker getackeld dan Neymar maar het feit dat hij telkens een driedubbele salto maakt en telkens moord schreeuwt maakt dat mensen hem vervelend vinden.

Zelfde met VDP de meesten hebben niks tegen hem maar zijn gewoon zijn dramatische stijl van communiceren over blessures beu.

euh sarcasme is moeilijk te lezen dus best /s gebruiken om duidelijk te maken dat het sarcasme is, allé ik hoop toch dat het sarcasme is want dit fake news noemen is echt wel te gek

Hoe is dat anti-supporten? Zijn er dan echt mensen die dit soort spelletjes leuk vinden? Je kan wel fan van VDP zijn maar toch niet van dit gedoe?

Wat we al zagen in PN zagen we nu ook weer zijn sprint is er nog niet. Zag al vlug in dat de rest sneller was en dan maar terug neergezet.

Niemand ontkent toch de blessure? Maar ja gelooft toch niet dat ze niet wisten dat VDP er weer aan het doorkomen was. Alles wordt gemeten tegenwoordig maar toch doen ze 2 dagen voor de start alsof ze nu pas weten dat hij gaat meedoen. Dit wisten ze al weken hé. Dan mag je toch wel eens kritiek hebben op al dat aandacht zoekerij. Heeft hij ook totaal niet nodig die is zo goed dat hij ook zonder al dit drama winstkansen heeft.

Daarom ook dat ik de vergelijking met Neymar maakte niemand wordt vaker getackeld dan Neymar maar het feit dat hij telkens een driedubbele salto maakt en telkens moord schreeuwt maakt dat mensen hem vervelend vinden.

Zelfde met VDP de meesten hebben niks tegen hem maar zijn gewoon zijn dramatische stijl van communiceren over blessures beu.
Nee hij ging normaal zijn rentree pas morgen maken maar door het wegvallen van Vermeersch en het feit dat het op training beter ging dan verwacht is hij gestart.
Heeft zelf ook aangegeven voor de start beter te zijn dan met het WK en PR.

Wat is er nu dramatisch of opgeklopt aan de communicatie bij Alpecin, Mathieu heeft sinds 27 december geen wedstrijd meer gereden, maar trainen is toch nog altijd iets anders dan een wedstrijd rijden lijkt me, onafhankelijk wat er op stava gepost wordt.

Dat er hier nu volk zit te roepen komediant vind ik eigenlijk best lachwekkend en wel om de volgende reden: VDP moet zowat het grootste competitie beest ooit zijn, alsof die met plezier geen koersen rijdt .. volgens mij hebben ze die moeten een maand vastbinden toen die moest rusten :laugh:

Ga hiervoor niet alles herlezen maar wat een koers.
Traditioneel saai tot aan de cripressa.
Top groepje met alle favo’s. Heerlijk om MVP terug vanvoor te zien. WVA ijzersterk en had controle.
De manier waarop mohoric naar voor vlamt net na de prik van pogacar is geluk/toptiming.
Hij heeft geprofiteerd van het gespeculeer bij MVP, WVA, Pogacar, Petersen en Co.

Beetje teleurstellend op Pidcock zo vroeg te zien afhaken.

Al bij al, veel belovend voor de komende weken!

Niemand rijdt in die situatie he, tenzij die gast die vorig jaar lead out deed voor Stuyven dan.
Helaas ja. En dat vind ik juist een triestige instelling.

Ik ben van het principe dat als je niet gaat meerijden in die situatie, dat je al helemaal niet kan winnen. Wout en Van der Poel hebben nog wel wat geprobeerd, maar zo'n Matthews blijft daar gewoon als een ezel zitten om dan voor een dichte ereplaats te sprinten. Tsja, geen wonder dat die vent geen deftige klassieker heeft gewonnen met zijn potentieel.

Ben al jaren fan van Sagan en heb genoeg van zulke situaties gezien. Nu weer hetzelfde met Wout. Iedereen kijkt naar hun, terwijl je uzelf ook gewoon mee in het verlies rijdt. Rijd gewoon mee. Sagan en Van Aert zijn twee types die altijd willen meewerken, maar ze gaan/kunnen het natuurlijk niet allemaal alleen doen.

Helaas ja. En dat vind ik juist een triestige instelling.

Ik ben van het principe dat als je niet gaat meerijden in die situatie, dat je al helemaal niet kan winnen. Wout en Van der Poel hebben nog wel wat geprobeerd, maar zo'n Matthews blijft daar gewoon als een ezel zitten om dan voor een dichte ereplaats te sprinten. Tsja, geen wonder dat die vent geen deftige klassieker heeft gewonnen met zijn potentieel.

Ben al jaren fan van Sagan en heb genoeg van zulke situaties gezien. Nu weer hetzelfde met Wout. Iedereen kijkt naar hun, terwijl je uzelf ook gewoon mee in het verlies rijdt. Rijd gewoon mee. Sagan en Van Aert zijn twee types die altijd willen meewerken, maar ze gaan/kunnen het natuurlijk niet allemaal alleen doen.

Vind dat toch wel wat voorbarig.
Het is Milaan-Sanremo & op dat moment heb je al 200km+

Stuyven won vorig jaar ook op een halve verrassing omdat de rest naar elkaar zat te kijken.
Ik kan me inbeelden als je daar met uw grootste concurrenten samen zit en gigantische goeie benen hebt, da je uw kansen niet gaat verspelen om alles toe te rijden en uw rivalen mee te pakken naar de meet.
Doet Mohoric die zet niet vandaag, hebben we een duel Pogacar, WVA, MVP.
En voor hetzelfde geld haalt Turgis Mohoric nog in als het 1km verder was geweest.
Het is al vaker gebleken dat gokken verliezen is in de koers. Tenzij je fenomenaal goed bent.
En zo verwijs ik naadloos naar Tokio 2020…same story maar een andere koers.

Zou Nick Nuyens ooit De Ronde gewonnen hebben zonder gewoon mee te fietsen?

- 3de snelste beklimming van de cipressa tijdens MSR ooit (9'30)

- gevolgd door een vrij trage pogio UAE had dus toch nog een mcnulty of Almeida beter meegepakt omdat eerst deel tempo te maken en dan pas 1 snedige demarrage te krijgen van pogacar

- Roglic kent zijn rol als knecht niet, mocht daar niet aanvallen, gewoon volgen en beneden proberen toe te rijden. nu valt hij aan , vergallopeerd zich en kan even erna met moeite demare nog volgen.

- alleen maar goed dat mvdp terug is voor de koers.

- die dropperpost zal de UCI wel snel verbieden zeker , hij lag 2-3x bijna op zijn muil :scream:

- Colbrelli ging in een zetel gezeten hebben.(als hij er nog aanhangde)

Wat is er nu dramatisch of opgeklopt aan de communicatie bij Alpecin, Mathieu heeft sinds 27 december geen wedstrijd meer gereden, maar trainen is toch nog altijd iets anders dan een wedstrijd rijden lijkt me, onafhankelijk wat er op stava gepost wordt.

Dat er hier nu volk zit te roepen komediant vind ik eigenlijk best lachwekkend en wel om de volgende reden: VDP moet zowat het grootste competitie beest ooit zijn, alsof die met plezier geen koersen rijdt .. volgens mij hebben ze die moeten een maand vastbinden toen die moest rusten :laugh:

Is het allemaal niet een beetje respectloos naar MVDP zelf? Ze weten toch echt wel al weken dat hij capabel is om een klassement in MSR mee te pikken en dan wordt dat allemaal wat vaag over gedaan.

Je zou luid moeten roepen "Guess who's back bitches". Het gaat tenslotte over één van de beste renners van deze generatie, die moet je echt niet verstoppen die antwoord met z'n fiets.

Ewan had hier ook altijd mee geweest imo.
Sagan had wel écht op de allerkutste moment die kettingproblemen. Anders had ie er volgens mij ook bij geweest.

- 3de snelste beklimming van de cipressa tijdens MSR ooit (9'30)

- gevolgd door een vrij trage pogio UAE had dus toch nog een mcnulty of Almeida beter meegepakt omdat eerst deel tempo te maken en dan pas 1 snedige demarrage te krijgen van pogacar

- Roglic kent zijn rol als knecht niet, mocht daar niet aanvallen, gewoon volgen en beneden proberen toe te rijden. nu valt hij aan , vergallopeerd zich en kan even erna met moeite demare nog volgen.

- alleen maar goed dat mvdp terug is voor de koers.

- die dropperpost zal de UCI wel snel verbieden zeker , hij lag 2-3x bijna op zijn muil :scream:

- Colbrelli ging in een zetel gezeten hebben.(als hij er nog aanhangde)

Op het moment dat ze de poggio opdraaien heeft Formolo net zo’n 10km+ de boel mee op sleeptouw gepakt aan meer dan 50km/h…Op het moment dat Pogacar aangaat hadden ze bij UAE niet meer gehoopt dat WVA nog zo fris ging zitten…vandaar de meerdere prikken me dunkt.

Roglic heeft imo perfect gekoerst en het moment dat hij aangaat, was het uitgelezen moment. Werd trouwens ook al aangehaald tijdens de commentaar Boonen/Wuyts.

MVP is de winnaar & de verliezer van de dag imo.
En meer winnaar dan verliezer.

Is het allemaal niet een beetje respectloos naar MVDP zelf? Ze weten toch echt wel al weken dat hij capabel is om een klassement in MSR mee te pikken en dan wordt dat allemaal wat vaag over gedaan.

Je zou luid moeten roepen "Guess who's back bitches". Het gaat tenslotte over één van de beste renners van deze generatie, die moet je echt niet verstoppen die antwoord met z'n fiets.
Dit dus, mathieu treft hier geen enkele schuld, hij voert die communicatie niet, enige dat hij moet doen is zich voorbereiden zo goed als mogelijk. Ploeg bepaalt waar en wanneer hij aan de start komt. Maar die Roofthooftjes… komaan zeg… Calimeros eersteklas… willen een topploeg uitbouwen maar blijven op dat belachelijke “rond de kerktoren” kermiskoers/cross gedrag plakken. Wees eens een echte Pro ploeg he… dat soort fratsen zverwacht je eerder van Hans Van Casteren of Jurgen Metttepennings. Canyon gaat dat negatieve imago ook niet blijven pikken denk in en zal daar wel eens een deftige manager posteren…

En ik lees net dat interview van Plugge, gelukkig nog iemand die het openlijk durft om kritiek op die 2 te geven! Dat ze nooit hun deel van het werk doen is nu ook al 2 jaar in iedere topkoers een feit.

Laatst bewerkt:
Vind dat toch wel wat voorbarig.
Het is Milaan-Sanremo & op dat moment heb je al 200km+

Stuyven won vorig jaar ook op een halve verrassing omdat de rest naar elkaar zat te kijken.
Ik kan me inbeelden als je daar met uw grootste concurrenten samen zit en gigantische goeie benen hebt, da je uw kansen niet gaat verspelen om alles toe te rijden en uw rivalen mee te pakken naar de meet.
Doet Mohoric die zet niet vandaag, hebben we een duel Pogacar, WVA, MVP.
En voor hetzelfde geld haalt Turgis Mohoric nog in als het 1km verder was geweest.
Het is al vaker gebleken dat gokken verliezen is in de koers. Tenzij je fenomenaal goed bent.
En zo verwijs ik naadloos naar Tokio 2020…same story maar een andere koers.

Zou Nick Nuyens ooit De Ronde gewonnen hebben zonder gewoon mee te fietsen?
Waarom is dat voorbarig? Klopt toch gewoon? In zo'n situatie niet meerijden = gegarandeerd verlies. Daar zijn nu toch echt tientallen voorbeelden over te vinden.

Stuyven is uiteindelijk bijna hetzelfde hè. Profiteert zoals Mohoric van een twijfelmoment en is er vandoor, vervolgens zien ze 'm niet meer terug bij gebrek aan samenwerking. Tokyo idem trouwens, maar dat parcours was ook gewoon rot. Enfin. De top lag toen veel te ver van de meet om zoiets te kunnen controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan