Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dikke, dikke koers van Mohoric!! Echt genieten vanaf dat die Poggio begint :love2:

Supercontent dat aanvallend koersen beloond wordt. Als het niet Pogacar was dan verdiende Mohoric het zeker ook wel!
INEOS is precies echt troep. Opmerkelijk hoe klein die groep was na de Cipressa.
De groep was idd erg klein na de Cipressa en vooral: UAE legde er daar beneden de pees op waardoor er niemand nog terug kwam. Ik kan mij niet herinneren dat ze de laatste jaren ooit met zo weinig de Poggio aangesneden hebben. Voor Mathieu alvast een gigantisch voordeel. Als je kijkt waar die vorig jaar maar zat bij het opdraaien, beetje zoals Roglic dit jaar... véél te ver. Cartouche al verschieten om bij de eerste 5 te geraken.
Formolo zijn mimiek op de Cipressa overigens, precies een begenadigde sologitarist ;D.
Formolo is echt de Italiaanse Voeckler. Die ziet er altijd uit alsof hij zijn laatste 5 trappen aan het doen is.

De groep was idd erg klein na de Cipressa en vooral: UAE legde er daar beneden de pees op waardoor er niemand nog terug kwam. Ik kan mij niet herinneren dat ze de laatste jaren ooit met zo weinig de Poggio aangesneden hebben. Voor Mathieu alvast een gigantisch voordeel. Als je kijkt waar die vorig jaar maar zat bij het opdraaien, beetje zoals Roglic dit jaar... véél te ver. Cartouche al verschieten om bij de eerste 5 te geraken.
Nu we dit hebben gezien, vraag ik mezelf af of er in de komende tien jaar nog een rassprinter M-S zal winnen.
Demare kon net niet volgen; Girmay heeft me enorm verbaasd door er nog bij te zijn op het einde van de Poggio; Nizzolo ook net niet goed genoeg.
Volgend jaar komt UAE terug met sterkere mannen om nog meer gas te geven vanaf de Cipressa en dan betwijfel ik dat de topsprinters meekunnen tot over de top of kunnen winnen tegen een Pedersen / Van Aert op het einde.

Nizzolo was goed mee in de groep, maar gevallen in de afdaling en dan had je nog enkel goed klimmende afwezigen.

De sprinters die bij geen berg over kunnen gaan er de komende jaren niet meer geraken maar dat is al de afgelopen jaren ook al zo.

De schifting op de Cipressa had meer te maken met plaatsing dan met sterkte hoor. Daarom ook dat er echt nog wel vrij veel sprinters dat overleefden en andere klimtypes niet. Het peloton brak gewoon op een bepaald moment rond positie 25 a 30 en UAE bleef maar doorvlammen, ook in de afdaling en op het vlakke stuk naar de Poggio. Dan ben je gewoon geklopt als je niet bij de eerste 40 de Cipressa opdraait, en makkelijk is dat niet. Er zijn er een paar die goed geplaatst zaten en er echt doorheen zakten (bijvoorbeeld Philipsen), maar de meesten die goed geplaatst zaten, overleefden gewoon.

Sprinters kunnen dat in de toekomst dus echt nog wel winnen denk ik. Het is nu zo dat het nooit stilgevallen is, niet na de Cipressa, niet na de Poggio (want Mohoric was meteen al weg), dat gaat niet elk jaar zo zijn. Natuurlijk gaat een type Groenewegen dat hier nooit winnen, maar dat is al langer zo en de meeste sprinters kunnen ondertussen wel een beetje bergop.

Het is nu zo dat het nooit stilgevallen is, niet na de Cipressa, niet na de Poggio (want Mohoric was meteen al weg), dat gaat niet elk jaar zo zijn.
Als Pogacar elk jaar meedoet, zal het niet snel stilvallen, vrees ik voor gans de hoop.
Hopelijk gaat het niet elk jaar zo zijn. Stel je voor dat sommigen hun kat sturen, omdat ze de voorgaande jaren telkens slecht gepositioneerd zaten en moesten afhaken halverwege de Poggio :(.
Eenmaal ze toch bij de eerste tien zitten, heb je nog af te rekenen met figuren als Bonifazio en Mohoric en zoals ze zeiden gisteren, je moet nog knechten hebben, want een sprinter gaat niet gauw de kastanjes uit het vuur halen. Die volgen de krachtpatsers.

Nu al benieuwd naar volgend jaar :love:.

Het volgt mekaar toch weer bijzonder snel op, leuk zo!
Ik schrok een beetje toen ik zag dat het deze vrijdag al tijd is voor de E3prijs Harelbeke. Voor de zekerheid mijn agenda al volgezet met "busy" voor die middag om te kunnen kijken. Voor dit jaar durf ik met relatieve zekerheid te vermoeden dat de winnaar van E3 ook de winnaar van de RVV zal zijn. Enorm benieuwd hoe MVDP voor de dag zal komen en nog méér benieuwd naar wat WVA daar tegenover zal kunnen zetten. Met andere renners houd ik in alle eerlijkheid vrij weinig rekening.

Ik schrok een beetje toen ik zag dat het deze vrijdag al tijd is voor de E3prijs Harelbeke. Voor de zekerheid mijn agenda al volgezet met "busy" voor die middag om te kunnen kijken. Voor dit jaar durf ik met relatieve zekerheid te vermoeden dat de winnaar van E3 ook de winnaar van de RVV zal zijn. Enorm benieuwd hoe MVDP voor de dag zal komen en nog méér benieuwd naar wat WVA daar tegenover zal kunnen zetten. Met andere renners houd ik in alle eerlijkheid vrij weinig rekening.
A is dat vrijdag al, dagje verlof net gepland dus komt goed uit :D

Als Pogacar elk jaar meedoet, zal het niet snel stilvallen, vrees ik voor gans de hoop.
Hopelijk gaat het niet elk jaar zo zijn. Stel je voor dat sommigen hun kat sturen, omdat ze de voorgaande jaren telkens slecht gepositioneerd zaten en moesten afhaken halverwege de Poggio :(.
Eenmaal ze toch bij de eerste tien zitten, heb je nog af te rekenen met figuren als Bonifazio en Mohoric en zoals ze zeiden gisteren, je moet nog knechten hebben, want een sprinter gaat niet gauw de kastanjes uit het vuur halen. Die volgen de krachtpatsers.

Nu al benieuwd naar volgend jaar :love:.

Is al jaren dat het nu zo verloopt hé. Ook zonder Pogacar was dit de voorbije jaren het wedstrijd verloop.

Ik denk eigenlijk dat UAE een fout heeft gemaakt door te vroeg te fors te openen. Quickstep heeft met Alaphilippe gewonnen door een volle trein op de poggio in te zetten en dan op het laatste steile stukje Alaphilippe te laten aanvallen. Ik vraag me af of het niet beter zou geweest zijn voor Pogacar om het ook zo te doen. Want door zo vroeg te beginnen zat hij aan de voet van de Poggio alleen waardoor hij zelf moest beginnen aanvallen. Als hij die eerste 3 aanvallen niet moet doen omdat daar Formolo en Ulissi een moordend tempo kunnen opleggen dan wil ik het wel nog eens zien. Als je ziet wat Andersen op het einde daar nog doet. Als Pogacar zijn krachten tot dan had kunnen sparen.

Mathieu zit dan nog in Italië. Buiten Mathieu en Pogi ontbreekt er volgens mij niemand van de grote toppers voor de E3.

Edit: Bettiol ook nog die in Italië zit.

Mooi slot met een mooie winnaar :) Al zie ik dat ooit toch ook eens vies mislopen voor Matej... Super zotte correctie wel net voor die betonblokken, straf!

Ik kom 0.5M te kort om Mathieu te halen in mijne sporza wielermanager en ik ga mij dat 100% zeker nog beklagen. Wat was die al goed!

Enorm benieuwd hoe MVDP voor de dag zal komen en nog méér benieuwd naar wat WVA daar tegenover zal kunnen zetten. Met andere renners houd ik in alle eerlijkheid vrij weinig rekening.

Ik denk dat Asgreen in staat is zijn kunstje van vorig jaar nog eens over te doen. Het zal hoe dan ook een andere koers zijn mét Pogacar. Kijk er alvast naar uit.

Mathieu zit dan nog in Italië. Buiten Mathieu en Pogi ontbreekt er volgens mij niemand van de grote toppers voor de E3.

Edit: Bettiol ook nog die in Italië zit.

Met Bettiol houd ik sowieso geen rekening. Schrok wel echt over je reactie op MVDP, ik kon het haast niet geloven, maar het is echt. Stel dat ze hem echt hebben moeten overtuigen om deel te nemen aan MSR, dan zou je bijna durven vermoeden dat hij zich wilde verstoppen om dan in de RVV uit te pakken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan