Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

premium-protection-jumbo-maat-2.jpg

Knappe prestatie van Van Aert. Natuurlijk, na de Paterberg was het al geklonken. Knappe 5e plaats van Girmay ook. Eerste keer dat ik een Eritreër zo goed zie rijden in een Vlaamse koers. Narvaez ook echt een toprenner en één van de mannen van het voorjaar aan het worden.

Toch maar een vreemde sprint van Asgreen, op kop gaan rijden en 10e eindigen. Precies alsof hij zich helemaal uit de schijnwerpers wou rijden met het oog op de RVV.

Knappe prestatie van Van Aert. Natuurlijk, na de Paterberg was het al geklonken. Knappe 5e plaats van Girmay ook. Eerste keer dat ik een Eritreër zo goed zie rijden in een Vlaamse koers. Narvaez ook echt een toprenner en één van de mannen van het voorjaar aan het worden.
Girmay rijdt een beresterke koers en dan durft Karl nog de verrassing van de dag aan Madouas toewijzen. :wtf: Sorry hoor, maar dat slaat gewoon nergens op. Die gast is 21 en hoorde bij de sterkste 3 renners in koers, dat had ik op voorhand toch niet verwacht, terwijl we van Madouas toch al meer van zulke dingen hebben gezien dat hij dit aankan.

Girmay rijdt een beresterke koers en dan durft Karl nog de verrassing van de dag aan Madouas toewijzen. :wtf: Sorry hoor, maar dat slaat gewoon nergens op. Die gast is 21 en hoorde bij de sterkste 3 renners in koers, dat had ik op voorhand toch niet verwacht, terwijl we van Madouas toch al meer van zulke dingen hebben gezien dat hij dit aankan.
Ik heb al van Madouas gehoord, maar van Girmay nog niet, maar blijkbaar was Girmay ook al 12e in Milaan-San Remo en heeft hij al heel puike uitslagen gereden in het voorjaar. Ik verwarde Girmay eerst met Grmay, een andere oudere renner ook uit Afrika uit die contreien.

Nouja, Madouas komt ook niet vanuit het niets. In de Ardennenklassiekers toch ook al goede uitslagen gereden. 13e op het WK vorig jaar. 11e Waalse pijl 2020. Dan ben je geen loser natuurlijk. Misschien wel eerste keer dat in een koers dat op TV wordt uitgezonden eens vooraan in een selecte kopgroep zit in een Vlaamse koers.

Die Tiller ook al 6e in de Omloop eerder dit jaar. Enkel die Hohl die vandaag 14e of 15e eindigt, zie ik niet direct een grootse uitslag die eruit springt. Maar meestal zie je doorheen het voorjaar - zonder pech of ziekte/uitval - toch dat dezelfde namen naar voor komen. Narvaez ook een goed voorjaar aan het rijden. Lossen uit de kopgroep is ook geen drama, er werd hard gereden. De verschillen spreken wel weer boekdelen. Stuyven kon ook niet volgen. Benoot lag er ook bijna af.

Renners als Van Avermaet en Naesen komen niet eens in het stuk voor en worden op minuten gereden ook door de achtervolgers. Campenaerts natuurlijk wel weer lek op een heel slecht moment.

Dit is het toch ook niet, wel al beter dan die wolfpack koersen van vorig jaar. Maar het mag echt wel boeiender.
Hier ben ik wel vrij zeker dat de sterkste man in koers wint, dat was anders niet per sé het geval.

Maar boeiend was dit natuurlijk niet post-Pater. Ze kamen nog effe dicht(ish) op de kwaremont maar onvoldoende. Maar je weet dat niemand in zo´n groep van 10 vol vol rijdt en die 2 vooraan doen dat wel.

Ik vraag mij wel af of Asgreen echt niet beter kon op de Pater of dat hij zich gewoon in slaap laat doen door Girmay die op het einde stevig inzakte (of misschien was het gewoon Van Aert die nog een extra course erop legde).

Zonde dat hij de ronde niet rijdt. Maar met een WK in Rwanda dat eraan komt binnen een paar jaar (en verrassend Vlaams-lijkend parcours lijkt te gaan worden) denk ik dat hij daar zeker top wilt zijn. Dat WK zal VDP en VA trouwens ook moeten liggen. Pogacar en Alaphilippe zullen daar ook wel goed uit de verf komen, maar dat is nog ver natuurlijk.

Hier ben ik wel vrij zeker dat de sterkste man in koers wint, dat was anders niet per sé het geval.

Maar boeiend was dit natuurlijk niet post-Pater. Ze kamen nog effe dicht(ish) op de kwaremont maar onvoldoende. Maar je weet dat niemand in zo´n groep van 10 vol vol rijdt en die 2 vooraan doen dat wel.

Ik vraag mij wel af of Asgreen echt niet beter kon op de Pater of dat hij zich gewoon in slaap laat doen door Girmay die op het einde stevig inzakte (of misschien was het gewoon Van Aert die nog een extra course erop legde).
Achter Girmay was ook een gaatje van 2m boven op de pater. Al wie erachter zat kon gewoon niet sneller.

Teunisse ook nog 13e geworden.
Da zijn 4(!) Vismas in de eerste 13 :crazy:
Ben echt benieuwd hoe ze het gaan aanpakken in de rvv, ze gaan volgens mij toch echt wel de ploegsterkte uitspelen om met vdp en pogi af te rekenen.

Als Benoot er nog dat percentje kan bijdoen zie ik serieuze kansen voor hem…

Teunisse ook nog 13e geworden.
Da zijn 4(!) Vismas in de eerste 13 :crazy:
Ben echt benieuwd hoe ze het gaan aanpakken in de rvv, ze gaan volgens mij toch echt wel de ploegsterkte uitspelen om met vdp en pogi af te rekenen.

Als Benoot er nog dat percentje kan bijdoen zie ik serieuze kansen voor hem…
Hangt van de koers af natuurlijk... als Mathieu en Pogi het in hunne kop krijgen en er aan beginnen vanop 70-80km dan zal het snel man vs man zijn.

Nouja, Madouas komt ook niet vanuit het niets. In de Ardennenklassiekers toch ook al goede uitslagen gereden. 13e op het WK vorig jaar. 11e Waalse pijl 2020. Dan ben je geen loser natuurlijk. Misschien wel eerste keer dat in een koers dat op TV wordt uitgezonden eens vooraan in een selecte kopgroep zit in een Vlaamse koers.
In de RVV van 2020 zat hij in het groepje dat sprintte voor plek 3. Alles achter VDP en VA was niet meer relevant dus logisch dat het niet bijgebleven is :tongue:

Pedersen en Kragh Andersen spoorloos? Niet verwacht.

Straf van Girmay! Niet alleen prijs rijden maar ook enorm sterk onderweg. En dat op zijn leeftijd en zonder veel ervaring op deze wegen. Wordt dit de man van de komende jaren?

Wout en Laporte effe 2 minuten wegrijden van de andere favorieten, hallo. Ik gun het Van Aert om nu ook RVV of PR te winnen, anders zal hij toch weer kritiek krijgen ondanks een berevoorjaar. En als je dit ziet had Laporte toch ook moeten mee zijn na de Poggio om gaten te dichten.. Maar dan had wellicht VDP San Remo gewonnen.

Naesen, Van Avermaet, Sagan, Terpstra,… ze spelen zelfs geen bijrol meer.

Vernon wint zijn eerste koers in Catalonie. Niet slecht meteen een WT rit. Nieuw sprint talentje erbij na Jakobsen en Cav. Val van Van Wilder keek achter zich en reed zo op iemands achter wiel.

de Laki z'n analyses gelijken op Karl z'n verzonnen verhaaltjes tijdens de koers. :unsure:
Zo'n typisch fenomeen. De Vlaamse koersen zijn er en dan duiken er plots weer van die "kenners" op die nog nooit van een talent als Girmay gehoord hebben. Altijd blij als die koersen achter de rug zijn.
Hangt van de koers af natuurlijk... als Mathieu en Pogi het in hunne kop krijgen en er aan beginnen vanop 70-80km dan zal het snel man vs man zijn.
Ik verwacht toch ook een ander scenario met een Matje die de koers ook veel sneller en harder ga willen maken.

Patje zal ook nog wel eens met de vuist op tafel slaan. En ik hoop dat ze bij AG2R ook eens de koppen bij elkaar steken, want op papier hebben die wel een mooie ploeg, maar in de koers 😱

Zo'n typisch fenomeen. De Vlaamse koersen zijn er en dan duiken er plots weer van die "kenners" op die nog nooit van een talent als Girmay gehoord hebben. Altijd blij als die koersen achter de rug zijn.
Dude, neen. Inderdaad, ik volg niet elke koers (meer). Ik kan ook niet alles gaan kijken, en ben ook afhankelijk aan wat ze uitzenden. De 2e plaats op het WK beloften (of junioren) heb ik blijkbaar gemist, en dat was in Leuven dus dat hij goed op Vlaamse wegen overweg kon, oké kon je daar al zien. Dat heb ik inderdaad gemist. Als kind volgde ik koers enorm, meer dan nu zelfs. En speelde ik nog cycling manager waardoor ik door de stats van dat spel ook meer op de hoogte was van wat veel renners konden.

Maar voor de rest denk ik dat er weinigen zouden gezegd hebben, ook jij niet, dat hij vandaag 4e zou worden. Dus vertel aub niet wie er kenner is en wie geen kenner is. Achteraf gaan klagen / stoefen met uw kennis is heel gemakkelijk.

Ik heb nog nooit in een Vlaamse koers kaliber E3, Omloop, G-W, RVV, P-R iemand met een zwarte huidskleur zo prominent in het koersbeeld gezien. En die volg ik sinds 2005 elk jaar al. Als jij andere koersen hebt gezien, let me know.

Dit seizoen Omloop, KBK, Strade Bianchi, 5 of 6 aankomsten van Parijs-Nice gezien, M-SR en nu dus E3 gezien voorlopig. Als er effectief oprecht enkel alwetenden en kenners mogen reageren in deze topic, zal het hier leeg zijn, tenzij iedereen de "pretentie" heeft van een kenner te zijn. Ik kijk koers ter ontspanning en dit is wellicht de sport waar ik het meest van ken, meer dan van voetbal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan