Welke 'wielrenner' durft met vertrouwen naar de meet gaan?
FTFY
Er is de laatste jaren echt een tendens dat gewoon niemand nog zeker is aan de meet, behoudens een absolute topsprinter in ideale omstandigheden tegen een niet-topsprinter
Spontaan denk ik aan:
Kwiatkowski vs Sagan en Alaphilippe in MSR
Alaphilippe vs Naesen en co in MSR
WVA vs Alaphilippe in MSR
Asgreen vs Vanderpoel in RVV
Vanderpoel vs WVA in RVV
WVA vs Pidcock in de AGR én de Brabantse Pijl
Alaphilippe vs Vanderpoel in de Brabantse Pijl
Dat waren echt stuk voor stuk zotte sprints waar de uitkomst niet op voorhand voorspeld kon worden*. Alles hangt af van de wedstrijdsituatie, parcours, vorm van het moment enal dat weet ik wel. En dat is tegelijk het mooie aan koers en vooral San Remo. Zo een gekke koers waar gewoon iedereen kan winnen. Een huizenhoog cliché, maar het is gewoon zo.
In een zotte wereld waar Ewan en Pogacar alleen weg rijden van de rest, zoals in de editie waar Van Aert won. Waar Ewan noch Pogacar tijd krijgt om te ademen richting de meet. Waar Ewan het moet regelen van de kop af. Zou die zeker zijn? Ik denk het niet. Zou Pogacar zeker zijn? Ik denk het niet. Zou ik zeker zijn met 3K op Ewan? Ik denk het niet.
*Voor sommigen van mijn voorbeelden kon je de winnaar wel voorspellen, maar het zéér beperkte verschil zou niemand verwacht hebben in dat concretre geval, je snapt mijn punt wel denk ik.