Obi Wan Kenobi
Well-known member
Ik zou er nu ook weer niet té veel van verwachten. Het stuk tussen Cipressa & Poggio blijft lang (een kleine 9km) en zeker in die laatste 4-5km krijg je vanuit het peloton een gigantisch vloedgolf effect omdat iedereen bij het aansnijden van de Poggio in de top 10 wil rijden. Zelfs als er dus niemand echt zin heeft van specifiek áchter iemand te rijden op dat tussenstuk wordt er automatisch toch gereden om kopmannen in stelling te brengen. Daarbij komt nog dat het quasi geen energie kost om in dat peloton te rijden door de brede vrij vlakke baan langs de kust terwijl je zelfs als je Pogacar heet toch al een jasje uit doet op dat tussenstuk als je een opkomend peloton wil afhouden.
De enige manier dat ik een Cipressa putch zie slagen is als ze met een half peloton wegrijden maar dan heeft dat al bij al weinig zin. En een UAE putch zoals Jumbo deed in Parijs-Nice zie ik niet gebeuren.
Vorig jaar is Ineos beginnen door te knallen vanaf de top (dus start van de afdaling).
Na die afdaling schoot er nog 30-40 man over (de rest van het peleton is later teruggekomen).
Met Timo Roossen en sam oomen die de volledige cipressa voor zich neemt.
Het was gewoon een strak tempo, maar niet wow.
Als UAE vanaf de voet begint te knallen dan schieten ze nog met een man of 20 man over.
En dan is het afwachten beneden wie nog wat knechten overheeft om tot de poggio door te knallen.
Dat is toch hoe ik het zou doen als UAE , keyboard manager
.