Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Elk jaar diezelfde shitshow van de broertjes Roodhooft en MVDP over blessures en dan out of the blue vervroegd aan de start verschijnen.
Ik kan die pipo's eig echt niet meer hebben eerlijk gezegd.
Ik snap ook echt niet de meerwaarde aan heel die show.

Elk jaar diezelfde shitshow van de broertjes Roodhooft en MVDP over blessures en dan out of the blue vervroegd aan de start verschijnen.
Ik kan die pipo's eig echt niet meer hebben eerlijk gezegd.
De blessure is wel effectief er geweest hoor.
Maar ik denk dat iedereen wel al heeft gezien dat hij terug al even op de fiets zit en zeer mooie trainingen aflegt.
Oké hij komt een week vroeger dan gepland terug, maar die week gaat ook het grote verschil niet meer maken. Dat er beslist wordt om nu te starten is logisch want veel favorieten haken af, waardoor zijn kansen weer gigantisch stijgen. Er is dus geen sprake van een hele show.

Ik bereid me alvast voor op een heel gezever hier omdat hij op het podium staat en hij zich zogezegd weggestopt heeft.

De roofthoofdjes zijn wel belachelijk in hun communicatie he… wedstrijden beginnen hem al officieel aan te kondigen als deelnemer (zie rvv) maar zij blijven zeggen dat het niet zeker is en dat we moeten afwachten hoe het herstel verloopt… iedereen en mijn oma weten gewoon dat dat programma vastligt en dat hij gaat rijden.
Als je een grote ploeg wil zijn moet je je er ook naar gedragen
Matt zelf heeft hier geen schuld in, hij moet zich gewoon focussen op de voorbereiding en hoeft niks te zeggen

Mooi mooi, na de decimering van het deelnemersveld toch één onverwachte topper die wel meedoet :) .

Oké hij komt een week vroeger dan gepland terug, maar die week gaat ook het grote verschil niet meer maken.
Een week vroeger én vijf niveaus hoger vooral. De Coppi e Bartali of hoe die halve kermiskoers ook heet gaan we toch niet gaan vergelijken met La Primavera?

Show is er zeer zeker wel bij de ploeg, ze durven amper bevestigen dat hij gaat starten. Wat is het volgende, een gemaskerde renner zonder rugnummer die iedereen overhoop rijdt om dan op het podium z'n ware gelaat te onthullen met de gevleugelde woorden "It is I, Mathieu" of iets in die aard? :unsure:

Bon, het is hun goed recht en ik ben blij dat hij meedoet, al kan ik mij echt niet voorstellen dat het bij normaal koersverloop voor winst gaat zijn. Top 5 of zo zou mij dan weer niet verbazen.

Een week vroeger én vijf niveaus hoger vooral. De Coppi e Bartali of hoe die halve kermiskoers ook heet gaan we toch niet gaan vergelijken met La Primavera?

Show is er zeer zeker wel bij de ploeg, ze durven amper bevestigen dat hij gaat starten. Wat is het volgende, een gemaskerde renner zonder rugnummer die iedereen overhoop rijdt om dan op het podium z'n ware gelaat te onthullen met de gevleugelde woorden "It is I, Mathieu" of iets in die aard? :unsure:

Bon, het is hun goed recht en ik ben blij dat hij meedoet, al kan ik mij echt niet voorstellen dat het bij normaal koersverloop voor winst gaat zijn. Top 5 of zo zou mij dan weer niet verbazen.
Heeft het ook niet te maken met het feit dat zolang je niet bevestigd je altijd nog terug kan?
Maar het klopt dat je op een bepaalde moment wel gewoon klare wijn moet schenken en zeggen hoe het zit, dat geheim gedoe voor niks daar wint niemand iets mee.

Maar wat mij nog het meeste stoort is dat iedereen precies doet of hij speelt verstoppertje. Dat is niet zo eh, ik zeg het zijn laatste goeie koers zonder problemen was de tour. Daarna enkel maar gesukkeld en pijn gehad. Is ook nog geopereerd aan de knie, dat doe je ook niet zomaar en dat heeft ook een impact natuurlijk.
Hij heeft gewoon het geluk dat hij super getalenteerd is en een een ereplaats kan behalen ook al is hij maar 90%. We hebben het hier over een man die woekert met krachten op bepaalde momenten en dan nog erin slaagt om te winnen of op het podium te staan.

Ik weet niet hoe het zit bij hun maar als er ook veel zieken zijn kan het evengoed dat hij meedoet als training he.

Als het goed weer is dan is de eerste 250km gewoon rustige duurtraining in de buik van het peloton voor die mannen

Ik heb hem eens gebeld, ik ken hem goed, komt veel bij mij langs in Tenerife. Eet dan nu en dag eens een spaghetti mee die mijn vrouw serveert.

Ja mannekes... Die komt niet meedoen om een spaghetti te eten in de via Roma he. Die kan zich niet eens inhouden in een wedstrijd a la Denain of DDV.

Ja Niklaske zegt em, ik voel me goed, en wanneer ik die van Herentals zag knallen... Dan kan ik me ook niet meer inhouden...

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat hij er zelf veel van verwacht. Een goeie training en als hij zich op de Poggio nog oké voelt misschien eens proberen aan te vallen voor de lol. Maar de rest eraf rijden of de sprint winnen, nee, ik geloof er niet in, zelfs niet bij hem.

Dat Pedersen nu pas zijn debuut maakt, in laatste instantie als vervanger van dan nog is wel een totale aanfluiting imo... komaan zeg, is er daar dan niemand bij Trek die jongen eens een paar stampen onder zijn gat geeft? We spreken wel over een monument hé... en dat type van renner dan nog, dan moet je elk jaar starten punt.
Pedersen zei onlangs nog dat bij Trek al lang de afspraak is dat MSR een koers is voor Stuyven. Ik vermoed ooit ergens onderhandeld. Daarnaast lijkt hij ook niet graag in Italië te koersen voor één of andere reden.

Pedersen zei onlangs nog dat bij Trek al lang de afspraak is dat MSR een koers is voor Stuyven. Ik vermoed ooit ergens onderhandeld. Daarnaast lijkt hij ook niet graag in Italië te koersen voor één of andere reden.

Dit snap ik dus niet hé. Iedereen constant bezig over de Wolfpack en wat een luxe het is om meerdere kopmannen te hebben maar als een andere ploeg het dan ook zou kunnen doen ze het niet omdat ze niet in slagen om meerdere kopmannen te doen samenwerken.

GVA was ook zo die kon niet door een deur met Gilbert maar dan wel jaren lopen sakkeren dat zijn ploeg niet tegen QS op kon.

En als er dan keuzes zouden moeten worden gemaakt zoals in de Tour sprints dan beginnen ze met een beurtrol bij Trek. Nu ook Alpecin slaagde er vorig jaar in om de snellere Merlier de sprint te laten aantrekken voor Philipsen.

Als je dat soort fratsen allemaal hoort kan je toch niet anders dan bewondering hebben voor het ploegmanagement bij QS.

Dit snap ik dus niet hé. Iedereen constant bezig over de Wolfpack en wat een luxe het is om meerdere kopmannen te hebben maar als een andere ploeg het dan ook zou kunnen doen ze het niet omdat ze niet in slagen om meerdere kopmannen te doen samenwerken.

GVA was ook zo die kon niet door een deur met Gilbert maar dan wel jaren lopen sakkeren dat zijn ploeg niet tegen QS op kon.

En als er dan keuzes zouden moeten worden gemaakt zoals in de Tour sprints dan beginnen ze met een beurtrol bij Trek. Nu ook Alpecin slaagde er vorig jaar in om de snellere Merlier de sprint te laten aantrekken voor Philipsen.

Als je dat soort fratsen allemaal hoort kan je toch niet anders dan bewondering hebben voor het ploegmanagement bij QS.

Zo zie je maar wat een groepsgeest doet in een, voor velen, individuele sport.

Ik begin diezelfde dynamiek wat terug te vinden bij Jumbo Visma. Het charisma van een WVA straalt over heel die ploeg en trekt de jonkies naar een niveau'tje hoger.

MSR is rustig bollen tot de laatste 50(?) km, zeker met de meewind die nu voorspelt wordt. Hij kon gewoon geen brommer regelen dit weekend dus doet hij maar mee aan de beste duurtraining die er te vinden was ;)

Ik heb Trek nog nooit over The Wolfpack horen sakkeren. In tegendeel. In de Tour 2 jaar terug was er commentaar op Trek omdat ze 3 kopmannen hadden in de vlakke/geaccidenteerde ritten (Stuyven, Pedersen en Theuns). Toen was de algemene teneur: ge kunt beter 1 kopman aanwijzen en daar altijd voor werken, ipv elke dag iemand anders te ondersteunen. Dat was ook geen beurtrol zoals ge laat uitschijnen, maar een afspraak onder de 3 kopmannen wie zich het beste voelde die dag of wie het beste de rit zou aankunnen. Ik denk niet dat ge van Trek kunt zeggen dat hun kopmannen niet voor elkaar door't vuur gaan.
Zo is het ook nooit goed he :sarcastic:

MSR is rustig bollen tot de laatste 50(?) km, zeker met de meewind die nu voorspelt wordt. Hij kon gewoon geen brommer regelen dit weekend dus doet hij maar mee aan de beste duurtraining die er te vinden was ;)
Dat kan je niet meer aanzien als een duurtraining eh. Oké in het peloton doe je een pak minder wattage. Maar je moet wel wakker blijven gedurende de hele aanloop, als ze voor u iets uitsteken moet je kunnen anticiperen of je ligt met uw smoel op de asfalt. Daarbij is het ook zo dat een koers van 7u altijd een aanslag is op lichaam, altijd. Want je zal niet in uw LSD-zone kunnen rijden heel de koers.
Dus als je ambitie hebt om de 290km te volmaken den aanzie je dat niet als training, maar dan aanzie je dat als de wedstrijd die het effectief is.

Zo zie je maar wat een groepsgeest doet in een, voor velen, individuele sport.

Ik begin diezelfde dynamiek wat terug te vinden bij Jumbo Visma. Het charisma van een WVA straalt over heel die ploeg en trekt de jonkies naar een niveau'tje hoger.
Met dat verschil dat Van Aert verdeel en heers hanteert. Kijk naar Parijs-Nice waar hij Laporte een toch wel een heel mooi cadeau geeft.

Dadash sleurt er GvA hier bij maar het probleem was imo nooit Greg maar vooral Gilbert. Het is Gilbert die, op dat punt in zijn carriere, gewoon niet wil/kan delen. ALLES moest voor hem zijn, zelfs de kruimeltjes. Kijk naar dat BK waar Greg voor hem de sprint moest aantrekken terwijl Greg toen met zekerheid sneller was of naar die Tour (2011?) waar Greipel razend was dat Gilbert zijn groene trui krampachtig wou verdedigen in massaspurts.

Ik heb Trek nog nooit over The Wolfpack horen sakkeren. In tegendeel. In de Tour 2 jaar terug was er commentaar op Trek omdat ze 3 kopmannen hadden in de vlakke/geaccidenteerde ritten (Stuyven, Pedersen en Theuns). Toen was de algemene teneur: ge kunt beter 1 kopman aanwijzen en daar altijd voor werken, ipv elke dag iemand anders te ondersteunen. Dat was ook geen beurtrol zoals ge laat uitschijnen, maar een afspraak onder de 3 kopmannen wie zich het beste voelde die dag of wie het beste de rit zou aankunnen. Ik denk niet dat ge van Trek kunt zeggen dat hun kopmannen niet voor elkaar door't vuur gaan.
Zo is het ook nooit goed he :sarcastic:
De vergelijking met die kritiek van Boonen in de Tour gaat niet op imo. Wat Trek daar deed was gewoon fout, net zoals wat Alpecin vorig jaar deed. Het is geen kleuterschool waar iedereen op tour eens iets moet gegund worden... topsport is keihard. Roteren voor een massaspurt is bullshit. Dat is iets heel anders dan met 3-4 kopmannen een klassieker aan te vatten.

Als je zoals Columbia destijds met Cav, Greipel en Goss de 3 beste sprinters ter wereld in u rangen hebt boeit dat niet maar als je niet ´zeker´ bent van de overwinning dan gebruik je de snelste man.

Dadash sleurt er GvA hier bij maar het probleem was imo nooit Greg maar vooral Gilbert. Het is Gilbert die, op dat punt in zijn carriere, gewoon niet wil/kan delen. ALLES moest voor hem zijn, zelfs de kruimeltjes. Kijk naar dat BK waar Greg voor hem de sprint moest aantrekken terwijl Greg toen met zekerheid sneller was of naar die Tour (2011?) waar Greipel razend was dat Gilbert zijn groene trui krampachtig wou verdedigen in massaspurts.

Dit heeft er onder andere toe geleid dat Frison & Sergeant aan de deur zijn gezet bij Lotto.
Het zijn vijgen na pasen, maar ze zal al enkele jaren in een impasse waar ze, vooral in de klassieke koersen, er niet echt meer uit geraakten.
Ze hadden mannetjes in de grotere rondes, maar 1 dagskoersen waren een flop.

De nieuwe wind bij Lotto met Nikolas Maes aan het stuur, doet hen duidelijk goed!
Als je Nokere koers zag waar Campenaerts De Lie meenam & Frison het duwtje gaf...We hebben er nog niet alles van gezien.

Wat is het volgende, een gemaskerde renner zonder rugnummer die iedereen overhoop rijdt om dan op het podium z'n ware gelaat te onthullen met de gevleugelde woorden "It is I, Mathieu" of iets in die aard? :unsure:
Dat is al voorgedaan door "Francesco Del Ponte". Al reed die toen al niet meer iedereen overhoop. :(

Frank Vandenbroucke heeft in Italië ooit onder die naam gekoerst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan