Waar ben jij nostalgisch naar?

Amai. Dat is bij mij al bijna 35 jaar geleden.
we deden op een gegeven moment niks anders op school.
Ik heb er toch wel in de tijd veel afgetroggeld 😋
Haha, ik had zo’n 2 dozen van Ijsboerke-ijs vol. Dat waren 2 liter dozen denk ik.

Toen mijn broer in’t lager zat kwam dat knikkeren terug op, maar hij bakte er niet veel van.
Uiteindelijk hadden we nog 1 doosje van 0,5 liter ijs over, al die speciale/mooie die ik had weg…

Amai. Dat is bij mij al bijna 35 jaar geleden.
we deden op een gegeven moment niks anders op school.
Ik heb er toch wel in de tijd veel afgetroggeld 😋

Haha zo lang is het bij mij niet geleden, eerder een dikke 15 jaar geleden in mijn geval :).

Ik weet nog dat ik een keer mijn pennenzak met knikkers liet vallen op de speelplaats en al mijn knikkers weg waren (allemaal gepakt door andere kinderen natuurlijk) en ik zo verdrietig was en ik toen van iedereen uit mijn klas mooie knikkers kreeg in de plaats :bow:

Vraag me af of er eigenlijk nog geknikkerd wordt tegenwoordig, zal wel niet nu alle kinderen met een smartphone rondzeulen

Haha zo lang is het bij mij niet geleden, eerder een dikke 15 jaar geleden in mijn geval :).

Ik weet nog dat ik een keer mijn pennenzak met knikkers liet vallen op de speelplaats en al mijn knikkers weg waren (allemaal gepakt door andere kinderen natuurlijk) en ik zo verdrietig was en ik toen van iedereen uit mijn klas mooie knikkers kreeg in de plaats :bow:

Vraag me af of er eigenlijk nog geknikkerd wordt tegenwoordig, zal wel niet nu alle kinderen met een smartphone rondzeulen
Het verwonderd mij dat jullie dat nog deden.
misschien nog een idee: een knikkker app.
Die je dan multiplayer kan spelen 😊

Die hadden bij ons ook allemaal een naam: waterspikkels, gewoontjes, piraatjes, tornado's... Vooral die eersten waren veel waard, terwijl iedereen er daar vollenbak van had.

Zo van die 9V batterijen uit uw speelgoed halen en dan met uw tong aan likken. Kreeg je zo'n heerlijk schokje dat juist een sweet spot was. Niet te weinig en niet te veel.

550x778.jpg

Die hadden bij ons ook allemaal een naam: waterspikkels, gewoontjes, piraatjes, tornado's... Vooral die eersten waren veel waard, terwijl iedereen er daar vollenbak van had.
Ik herinner mij iet van "bolo's" en "bolquetten" :unsure:

En dan op de speelplaats waren er tegels dus als ge voor een bolo wou gaan, was het "10 stenen, niet steken" 😂
Als het dan een speciale was, dan moesten ze daar met 3 kinderen zitten om alle knikkers tegen te houden want heel de speelplaats stond daar te mikken

of als er een klein putje was in een tegel, moest ge zorgen dat uw knikker er in lag en dan kreeg ge ook een speciale. Da was zodanig onmogelijk dat die veel knikkers verdienden. Nu ge er bij stilstaat, da waren echt maffiapraktijken 😂

Ik ben hier nu mijne kleine zijn speelgoed uit mekaar aant trekken voor die batterijen om te zien wat ik mis... allemaal AA of AAA godverdomme :angry:

Terug
Bovenaan