Waar ben jij nostalgisch naar?

Vroeger kon je in de aldi (denk ik) zo in aluminium voorverpakt twee hamburgers met paprikasaus kopen.
Dat pak kon je dan opwarmen in kokend water, of openen en een pan gebruiken.
Hopoen van gegeten. Maar nergens meer te vinden

misschien nogal wat sentimenteel, maar ik ben vooral nostalgisch naar toen dat mijn ouders nog samen waren en niet uit elkaar...

Deze maand met wat vrienden naar ‘freeplay’ in Lanaken.
15€ inkom en dan alle arcade kasten, pinball, …. gratis te gebruiken.
Aaaaah de nostalgie van een lunapark

Net aan het denken; verjaardagsfeestjes in de Quick of Mc Donalds.

Heel de middag spelen in die naar zweetsokken ruikende speelruimte en een ballenbad waar net nog een kleuter in zijn broek heeft gedaan, maar je kreeg wel een rondleiding in de keuken en je moch je eigen hamburger maken, dus wauw :woohoo::woohoo:

De tijd dat je in de winkel nog een uitgebreide keuze had in grote kartonnen dozen en je soms op goed geluk een spel moest kiezen, niet wetende of het goed was of niet. En dan de hele rit naar huis de handleiding lezen en vol spanning afwachten of het ging werken.
Nu koop je een spel met een klik of drie. Het is toch niet helemaal hetzelfde.

Ik mis de lan-parties van vroeger. Karretjes trekken met bakken bier en een lelijke lompe desktop. Genomineerd zijn in de worst-case compo.
Eerste edities zelfs nog een crt scherm meegesleurd.

Ik mis de geur van pizza's en hopen computers in een veel te warme ruimte. De opbouw naar zo'n weekend toe was ook legendarisch. De hele vrijdag zat je al op school op je stoel te schuifelen omdat je wist dat het een zalig weekend ging worden. En dat werd het , keer op keer.
Mijn cs1.6 skills stonden toen op redelijk hoog niveau. Ondertussen schiet daar niets meer van over.

Zelfs mijn vriendin, die totaal geen affiniteit met games heeft, vond dat een enorm leuke sfeer.
Onze clan was daar wel meer om te zwijnen dan wat anders maar ik heb toch veel leuke prijzen meegenomen.

Ik mis de lan-parties van vroeger.
Als ik zie hoe men vroeger LAN-competities organiseerde voor CS, hoe groezelig die sfeer soms was op de grootste evenementen en ik vergelijk dat met die ESL massa-events met gevulde sportpaleizen bv voor csgo. Ongezien welke evolutie dat heeft doorgemaakt.

Ik denk nog vaak terug aan A2 Racer (game-gerelateerd). Had zelf nog een computer, dus woensdagnamiddag altijd bij ne kameraad dit gaan spelen. Hoe "zot" leken de graphics toen :)!

Over eten en drinken heb ik nog vage herinneringen aan een drankje dat wij na de voetbal altijd kregen (jaar of 8 gok ik, dus 25j geleden). Was in een glazen flesje dat de vorm van een granaat had, waarmee we dan nadien elkaar bekogelden. Als dat vandaag zou zijn, ge zou het rap in de krant lezen :).

Ik denk nog vaak terug aan A2 Racer (game-gerelateerd). Had zelf nog een computer, dus woensdagnamiddag altijd bij ne kameraad dit gaan spelen. Hoe "zot" leken de graphics toen :)!

Over eten en drinken heb ik nog vage herinneringen aan een drankje dat wij na de voetbal altijd kregen (jaar of 8 gok ik, dus 25j geleden). Was in een glazen flesje dat de vorm van een granaat had, waarmee we dan nadien elkaar bekogelden. Als dat vandaag zou zijn, ge zou het rap in de krant lezen :).
Was dat drankje niet Bomba?
Als je er daar 5 van dronk zat je toch vlug op de pot meen ik me te herinneren :crazy:

Was dat drankje niet Bomba?
Als je er daar 5 van dronk zat je toch vlug op de pot meen ik me te herinneren :crazy:
Yes!!

Wij wille bomba energy drank terug in belgie --> er bestaat blijkbaar zelfs een Facebook-groep die de nostalgie deelt haha.

Edit:

18156433_695937643922435_5028256968820114786_o.jpg

Terug
Bovenaan