Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik kwam er zonet achter dat het vandaag al weer tién jaar geleden is dat de Illusion in Lier haar deuren sloot.
Behalve die sluiting op zich, was dat ook tevens zowat de afsluiting van mijn "uitgaans-carrière". Nadien hier en daar nog wel eens sporadisch een feestje meegemaakt, maar het echte zware uitgaan tot in de hele vroege uurtjes is er daarna nooit meer geweest, en clubs heb ik sowieso niet meer langs de binnenkant gezien (het is nu ook niet dat er nog veel clubs overschieten in België).

Nuja, dat laatste feestje in Illusion alleen al is pure nostalgie en toch wel een van de zwaarste/langste feestjes die ik heb meegemaakt (en ook wellicht zal meegemaakt hebben). Die oudejaarsavond bij kameraad doorgebracht met wat gourmet en de nodige drank, en dan op nieuwjaarsdag 's ochtends vroeg de eerste trein richting Lier gepakt met de bedoeling nog enkele uurtjes te feesten en de allerlaatste sluiting van Illusion mee te maken. We gingen er vanuit dat dat wel ergens rond het middaguur zou zijn, uiteindelijk was het rond 17u in de namiddag toen de allerlaatste plaat werd opgelegd. Voelde destijds wel surrealistisch aan om zulke taferelen mee te maken op klaarlichte dag:

Tien jaar later zijn het toch ietwat andere taferelen, en vier ik nieuwjaardag door met mijn zoontje van vier Lego te zitten bouwen terwijl Vuurwerk van Camille vanop tv doorheen de woonkamer weerklinkt.

Ik kwam er zonet achter dat het vandaag al weer tién jaar geleden is dat de Illusion in Lier haar deuren sloot.
Behalve die sluiting op zich, was dat ook tevens zowat de afsluiting van mijn "uitgaans-carrière". Nadien hier en daar nog wel eens sporadisch een feestje meegemaakt, maar het echte zware uitgaan tot in de hele vroege uurtjes is er daarna nooit meer geweest, en clubs heb ik sowieso niet meer langs de binnenkant gezien (het is nu ook niet dat er nog veel clubs overschieten in België).

Nuja, dat laatste feestje in Illusion alleen al is pure nostalgie en toch wel een van de zwaarste/langste feestjes die ik heb meegemaakt (en ook wellicht zal meegemaakt hebben). Die oudejaarsavond bij kameraad doorgebracht met wat gourmet en de nodige drank, en dan op nieuwjaarsdag 's ochtends vroeg de eerste trein richting Lier gepakt met de bedoeling nog enkele uurtjes te feesten en de allerlaatste sluiting van Illusion mee te maken. We gingen er vanuit dat dat wel ergens rond het middaguur zou zijn, uiteindelijk was het rond 17u in de namiddag toen de allerlaatste plaat werd opgelegd. Voelde destijds wel surrealistisch aan om zulke taferelen mee te maken op klaarlichte dag:

Tien jaar later zijn het toch ietwat andere taferelen, en vier ik nieuwjaardag door met mijn zoontje van vier Lego te zitten bouwen terwijl Vuurwerk van Camille vanop tv doorheen de woonkamer weerklinkt.
Zwijgt man. Ik krijg al een krop in de keel door naar universal nation te luisteren.
Illusion nooit geweest. Wat ver voor ons.
Montini was ons stamcafé 😀
Met the bountyhunter, Franky Jones …

En ondanks dat men die mensen toen “zwaar” vond, waren dat gewoon koorknaapjes tov wat er nu rondloopt.
Op bijna iedere fuif (regio boerengat) werd er bij ons vroeger gevochten.
Ook een keer iemand met een mes zien beginnen steken.
Na school waren vechtpartijen dagelijkse kost. Klasgenoten gehad die met een kilo weed rondliepen. Aan cocaine, boksbeugels, matrakken etc. kon ik zo geraken.
En ik was dan nog een braaf manneke op een redelijke school.

Aaaah. Dan ben ik u mss nog ooit tegengekomen 🤣
De shaft in Lommel wel laar twee keer geweest.
Daar werd ge al high vd lucht door dat lage plafond 🤣
Hangt er vanaf welk jaartal jij daar rond hing 😁 ( voor mij al zo een twintig jaar geleden ondertussen 😖🧑‍🦳)
Ik ging ook niet wekelijks, was niet mijn favo plek. Ik was wel toevallig daar toen er een grote drugscontrole was. Opeens door de luidsprekers ' Dit is de politie. Wij houden een razzia'. Nog nooit zo snel zoveel zakjes op de grond zien vallen 🤭

Vandaag op zolder wat zitten rommelen en spullen uit mijn lagere schooltijd, vroegere tienerjaren tegen gekomen.
Veel echte brieven van mijn vriendinnen. Ik had altijd briefpapier en kleurige pennen en tijdens de schoolvakanties schreven we dan echte brieven vol onbenulligheden. Maar zo leuk.
Ik moest ook terugdenken aan hoe ik mijn vakanties vulde. Ik ging dan bij een vriendinnetje spelen, met de fiets weg en 'voor den donker thuis he'. Soms gingen we dan naar een pleintje waar een telefooncel stond en dan gingen we mensen opbellen en foppen met zeer flauwe grappen... Bijvoorbeeld naar een slagerij ' heeft u varkenspootjes? ' ja? Loopt dat niet moeilijk?' 😁🙈

Somehow bekend als de meest "wholesome comedian", maar eigenlijk in reality de meest vuile, sterke prestatie :rofl:.

Zo jong nog :headshake:

Een racespel op de PlayStation waarbij je de tegenstanders kan aanvallen op een Mariokartachtige manier. Alleen dan iets realistischer en gewelddadiger.

Ik herinner mij een mobilhome met bijenkorf?

Edit: Vigilante 8 is het blijkbaar
:love:

Net voor het eerst in jaren nog eens een tafelbiertje gedronken bij het eten.
Trok op niks wegens te zoet maar maakt mij nostalgisch naar vroeger.

Ik en mijn neef kregen als klein jong bij mij grootouders dan een klein glaasje bij het warm eten :love:

Terug
Bovenaan