Waar ben jij nostalgisch naar?

1942 for life

Clunky maar gvd de eerste genietbare coop shooter met 64 man online :love:
Jawel hoor 1942 was de max. Ik had toen nog zelf geen game pc, maar een klasgenoot van mij wel. We speelden veel samen. Elk een leven... Waar is de tijd. Pas toen bij Battlefield Vietnam had ik een eigen computer én een internetaansluiting. Die game is volgens mij ook uniek en vooral underrated. De sfeer, de setting, de muziek... Heb daar online vrienden leren kennen waar ik nu nog altijd wekelijks mee game!

Maar Battlefield 2 is zoals ik schreef voor mij de top van de serie. De mix in gameplay zit ideaal. Het tempo ligt niet te snel of traag. Het is een game die je de dag van vandaag niet snel meer zal vinden jammer genoeg. BF 3 en 4 ook wel nog met plezier gespeeld, maar zaken die ze in 2 goed hadden waren daar ofwel terug volledig weg of zodanig veranderd dat het niet meer het zelfde was. Je merkte ook dat de focus op sneller gameplay lag. Meer COD achterna.

Ik mis die tijd...
Misschien ook wel omdat ik jonger was, met minder zorgen dan nu.

Laatst bewerkt:
Ik mocht op woensdag altijd naar ‘De Snoopy’ krantenwinkel om een pakje van de Panini stickers. Dat had geen thema, die met vanalles op en dan de speciale ‘blinkende’. Stickers die je ook nooit gebruikte maar in een stapel had die je kon meenemen naar school (in ‘t geheim, vaneigens).
Dagen dat ik er vijf of zo mocht meebrengen, wat een rijke zevenjarige ik mij dan voelde.
En in feite gewoon al dat ik aan mijn 7 jaar te voet tot aan die winkel mocht. Niet dat het mega ver was maar toch van aan de Rijksweg tot bijna de Meensestraat.

Ik mocht ook te voet naar de bakker. 52 fr voor een gesneden brood 😁
Ik krijg plots flasbacks naar hoe mijn ouders mij zakgeld wilden geven om mij een soort van financieel bewustzijn te geven. 50 BEF op zondag, want het was "mijne zondag". Was een beetje halfslachtig aangezien er verder niets veranderde en ik het vaak vergat te vragen en zij het vergaten te geven.

lossy-page1-1024px-Belgian_coin_of_50_francs_Albert_II_in_Dutch_-_reverse.TIF.jpg

Heel het Belgische Frank gegeven maakt me zowat nostalgisch/melancholisch, er groeit nu een hele generatie op die dat nooit hebben gekend, terwijl de generatie voor ons daar nog met hun "convertor" zaten om dat om te zetten (1 EUR = 40.3399 BEF) en soms zelfs nu nog rekenen in BEF.

Onlangs heel toevallig in mijn youtube recommendations een videoke over tollen zien passeren, en dat maakte mij wel nostalgisch naar den tijd da we in de lagere school allemaal onze beyblades meenamen en dan in arena's tegen elkaar speelden :D

Ik betrap me erop dat ik nu opmerkingen durf te maken hoe 500fr vroeger zoveel meer waard was dan 12,5€ nu.
Als het vroeger kermis was kreeg ik 500fr van mijn bomma en 500fr van mijn ouders. Daar kwam ik wel een gans weekend mee toe!

Ik betrap me erop dat ik nu opmerkingen durf te maken hoe 500fr vroeger zoveel meer waard was dan 12,5€ nu.
Als het vroeger kermis was kreeg ik 500fr van mijn bomma en 500fr van mijn ouders. Daar kwam ik wel een gans weekend mee toe!
500?! Ik moest het met 100 fr redden. En ik herinner me nog hoe slecht ik me voelde toen ik die volledig verbrast had in het lunapark bij die schuiverkes en daar níks voor in de plaats had. Bij de botsauto’s speelde toen Helmut Lotti - Vlaamse nachten en nog jaren daarna kwam die herinnering boven telkens ik dat lied hoorde. Ondertussen ben ik het wel te boven.
Denk ik :unsure:

De grootste coupure was denk ik 10 000 BEF:
1920px-10000_Belgisch_frank_voor.JPG

Dat was een mythisch briefje, nooit gezien. Dat is net geen € 250.

Was tijdje terug in knokke, ( neen, we wonen daar niet, we wandelen daar wel eens graag rond), samen met mijn eega, onze zoon en een vriendje. Vrouwtje ging een winkel en stuurde ons naar een terrasje verder op. We bestelllen 3 cola's. Lag geen kaart op tafel dus op goed geluk iets besteld. Gelieve te betalen: 16 euro. Ik dacht dat ik in Keulen hoorde donderen....

Ik stam nog uit de tijd dat je met 500fr een hele nacht kon uitgaan, en zat thuis kon komen.

Terug
Bovenaan