Waar zitten jullie om maaltijden te eten?

Waar zit je het vaakst om te eten?

• Totaal aantal stemmers
    154

Biljart

Well-known member
Zijn er nog veel mensen die aan een gewone keukentafel ontbijten of zelfs eten?

Lijkt wel alsof bijna iedereen aan het eiland eet, op hoge krukken al dan niet op 50 cm afstand van de afwasbak die in het eiland verwerkt zit? Soms zelfs s avonds?

Ben echt benieuwd welke maaltijd waar wordt genuttigd?

Voor de kinderen, zo goed als elke maaltijd aan het keukeneiland.
Sinds de kinderen aan de tafel.
Ik gok, vanaf de kinderen wat ouder zijn, dat het ontbijt terug aan het eiland zal plaatsvinden.

Lijkt wel alsof bijna iedereen aan het eiland eet, op hoge krukken al dan niet op 50 cm afstand van de afwasbak die in het eiland verwerkt zit? Soms zelfs s avonds?

Wij ontbijten/lunchen en dineren aan het keukeneiland in ons verkocht huis :p. Mijn vriend haat dat, in het begin verhuisde hij elke maaltijd alles naar de eetkamer. Als we bezoek hebben eten we altijd in de eetkamer.
In ons nieuw huis hebben we het keukeneiland volledig opgevuld met kasten, geen ruimte meer voor barkrukken.

Zo’n keukeneiland vind ik echt niet comfortabel zitten. Smorgens een snel ontbijtje lukt nog wel maar om op zo’n barkruk met bolle rug een deftige maaltijd te eten zal bij ons toch nooit de voorkeur krijgen.

Toen ik klein was, altijd aan het keukeneiland. De "eettafel" stond dan ook aan de andere kant van het huis, lekker handig! 🤣 Werd enkel gebruikt voor het kerstdiner.

Toen we wat ouder werden werd de speelhoek in de keuken weggehaald en kwam daar nog een eettafel te staan. Daar aten we altijd de warme maaltijd. Voordeel is dat je niet naast elkaar zit, maar je iedereen kan zien. Zorgt voor een veel vlottere communicatie en dus meer sfeer.
Ben je alleen: maakt geen hol uit!
Ben je met meer: eettafel for the win puur omwillle van de gezelligheid/beter contact met tafelgenoten.

Altijd aan een gewone keukentafel. Wel een hoger model gekocht met hoge stoelen - met comfortabele leuning, dus geen krukken. Dat vonden we het beste van 2 werelden.

Zo vlak aan de wasbak eten zou niet mijn ding zijn. Krukken evenmin.

Wij altijd.
Eiland is wel met kookplaat, afwas is tegen de muur

Wij hebben een aparte keuken, waar elke maaltijd aan de keukentafel wordt genuttigd. Frietjes eten we in de zetel :cool:

Ik heb geen livingtafel (in se wel de ruimte voor). Initieel omdat ik nog niet was toegekomen aan een eetplaats te bestellen, maar door er dan in te leven bleek het een heerlijke plek voor zoonlief om te spelen en heb ik er een giga boekenkast, comfy relax + poef gezet waar ik al es een boek in lees. Als er al eens een etentje gegeven werd, zat iedereen gewoon in de keuken, alwaar tot 8 mensen comfortabel kunnen zitten. Ik moet geen formele eetplaats meer hebben.

Wij eten altijd aan het keukeneiland, wel deftige hoge stoelen met rugleuning. Eettafel wordt enkel gebruikt voor bordspellen te spelen of als er bezoek is.

Nu hebben we een kleine aparte keuken en daar zitten we nooit. We verhuizen altijd naar de eettafel in de woonkamer. Soms durven we ook wel eens in de zetel te eten als het eens afhaal pita of pasta is.

In ons nieuwe huis hebben we niet meer voor een keukentafel gekozen. Gewoon een eiland waar we aan kunnen zitten voor een snelle hap en een grote eettafel in de living waar we 80% van de tijd gaan zitten.

Met ons gezin eten wij altijd in de keuken (tafel waar 6 stoelen aan kunnen en kan uitgetrokken worden).
Als er volk is normaal in de living aan de eettafel.

Af en toe eens frietjes aan de salontafel!

Met de keuze-opties erbij efkes verduidelijken: ik eet 80% van mijn maaltijden in de zetel als ik alleen thuis ben, met de dochter wel altijd aan de grote eettafel voor een volwaardige maaltijd. 😬

Meest van de tijd aan de grote eettafel (kleine heb ik niet, geen plek voor hier) en heel soms eens in de zetel :p

Grote eettafel meestal. Zelden aan het keukeneiland, daar zitten meestal onze gasten als we met het eten bezig zijn. In de zetel eten we heel zelden en al zeker niet als onze dochter bij ons is. Bureau enkel als het héél druk is tijdens het telewerken.

Meest van de tijd aan de grote eettafel (kleine heb ik niet, geen plek voor hier)
14608107_1180665285312703_1558693314_n.jpg

Keukentafel, met 4.

Soms eettafel in de living als we bijvoorbeeld Chinees eten maar in van zodra temperatuur het toelaat op ons (overdekt) terras buiten

Terug
Bovenaan