Warns & bans

Status
Niet open voor verdere reacties.

ViperHD

Well-known member
Ik vraag me af of ik de enige ben die verschiet van de snelheid waarmee hier warns en bans uitgedeeld worden ?!

In een emotioneel gevoelig topic als nu met Trump zal ik wel niet de enige zijn die prijs heeft. Maar om nu omwille van '*ranje* cl*wn' en een Unsure emote (omdat ik toch mijn bedenkingen had bij wat gezegd heb) direct 2 warns te hebben en blijkbaar nog een derde uitstaande (wat ik me niet herinner) en daardoor al een week ban aan mijn been te hebben, vind ik toch wel nogal streng :). Ik zit al 20+ jaar op allerhande forums en zoiets nog nooit meegemaakt (en ik ben eerlijk gezegd allesbehalve de kwaadste - zelfs al zeg ik het zelf).

Maar anyway, behalve de ban (die me op zich niet zoveel doet, behalve het gekrenkte ego :) ) : is er überhaupt een manier om te zien welke warns je al hebt ? Want ik viel wat uit de lucht dat dit al mijn derde zou geweest zijn :).

Ik vraag me af of ik de enige ben die verschiet van de snelheid waarmee hier warns en bans uitgedeeld worden ?!

In een emotioneel gevoelig topic als nu met Trump zal ik wel niet de enige zijn die prijs heeft.
(nochtans krijgen we nog dikwijls de feedback dat we nog te laks zijn :unsure: )

Het P&A forum is extra streng, op vraag van de users zelf, omdat het anders te snel uitmondt in moddervechten.
Er zijn drie opties die we kunnen nemen: alles toelaten (om dan te eindigen met 8 man die 24/7 elkaar zit uit te kafferen); wat we nu doen; of de boel sluiten en alle discussies over politiek en actualiteit tout court verbieden (... wat ik op meerdere communities meer en meer zie omdat zij zo zot niet meer willen zijn om zoveel tijd en moeite te steken in dat nest te modereren).

is er überhaupt een manier om te zien welke warns je al hebt ? Want ik viel wat uit de lucht dat dit al mijn derde zou geweest zijn :).
Neen, en dat is by design van de makers van de software (zie ook in de faq).

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een ban verkregen en ik durf toch ook af en toe mijne mond eens open te trekken.
Strafpunten heb ik al wel eens verkregen (maar wie nog niet?)

Ik ben het op al die jaren nog maar 1 keer echt 200% oneens geweest met strafpunten. Ik ben ondertussen de reden al lang vergeten maar ik begreep de reden niet eens (zelfs niet na meermaals de voorwaarden waar naar verwezen werd te lezen). Maar goed dat kan gebeuren zeker?

Toen ik de mod erover aansprak (ik ben de naam al lang kwijt) toen reageerde hij ook niet. Dat laatste ergert mij wel want hoe kan je u corrigeren als je de reden / argumenten achter uw strafpunten niet begrijpt ??? :tongue: Is er iemand van de admins of mods die ik kan aanspreken indien dit in de toekomst nogmaals gebeurt? Want nu heb ik dit zo gelaten en gezegd: ach ja.

Maar anyway, behalve de ban (die me op zich niet zoveel doet, behalve het gekrenkte ego :) ) : is er überhaupt een manier om te zien welke warns je al hebt ? Want ik viel wat uit de lucht dat dit al mijn derde zou geweest zijn :).
Dan had je echt brute pech want zo snel zit je normaal niet aan een ban. De lotto gewonnen betreffende ne 'ban'? :confused:
Gelukkig is een ban hier meestal niet (of nooit?) permanent.

Laatst bewerkt:
De eerste keer reageren, of dagenlang blijven volhouden tot de mod in kwestie het zo beu geworden is? :unsure: (geen idee in uw geval :D )

Is er iemand van de admins of mods die ik kan aanspreken indien dit in de toekomst nogmaals gebeurt?
Als de mods van het forum waar de warn gebeurd is (de link naar de post staat normaalgezien altijd in de warn PM) niet reageren, kan je altijd terecht bij een van de drie supermods.
Als die niet reageren, dan is er waarschijnlijk een of andere grote ramp gebeurd op het niveau dat het forum wel het laatste van je zorgen zou mogen zijn.
Indien dat toch het geval zou zijn, kan je steeds terecht bij een van de twee andere collega supermods, of in het uiterste geval bij de ombudsdienst.

Maar vergeet niet, de ganse crew zijn ook maar (de beste) vrijwilligers (van de hele wereld) die af en toe ook es op verlof mogen gaan of het druk hebben op hun IRL werk of ziek kunnen zijn... We werken hier niet met reactiesnelheid KPI's :D

Laatst bewerkt:
Maar vergeet niet, de ganse crew zijn ook maar (de beste) vrijwilligers (van de hele wereld) die af en toe ook es op verlof mogen gaan of het druk hebben op hun IRL werk of ziek kunnen zijn... We werken hier niet met reactiesnelheid KPI's :D
Ja ik weet het. Hier ben ik NIET neutraal genoeg om die taak op mij te (mogen) nemen (ik bekijk dit forum te veel als een uitlaatklep) maar ik ben zelf ook al jaren een (100% neutrale) moderator op een ander (soort) forum.

Die taak is niet altijd even gemakkelijk (en niet voor iedereen gegeven om uit te voeren). En dit is inderdaad ook 'maar' in de vrije tijd hé :)

Aangezien de originele vraag beantwoord is, ga ik deze topic afsluiten zodat dit geen bait wordt om warns publiek te gaan bespreken (is immers niet toegelaten).

Heb mijn vorige post ook geupdate met de rest van de "chain of command".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan