Benieuwd welke taken jullie doen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah ben je uit de kast gekomen?Was: paar keer per week is dat wel nodig ja. Die van mij plooit em soms ook wel eens op en legt dan weg
Ja, maar jij hebt geen vent waar je achter moet lopen om alles te herdoen.Ah ben je uit de kast gekomen?
Ontopic: doordat ik nog de helft van de tijd alleen woon doe ik mijn eigen was, koken ook een paar keer per week, kuisen.
Ik heb vooral geleerd in die tijd dat mijn ex het goed kon afgeven alsof ze maar hele dagen dat moest doen en geen tijd had voor iets anders. Als ik zie hoeveel tijd ik daar “maar” voor nodig heb.
Idem hier.Ik heb vooral geleerd in die tijd dat mijn ex het goed kon afgeven alsof ze maar hele dagen dat moest doen en geen tijd had voor iets anders. Als ik zie hoeveel tijd ik daar “maar” voor nodig heb.
Exact mijn mening.De keuken is mijn domein: ik kook dagelijks, zet de tafel en was af. Doe ik ook met (veel) plezier. Koken is een daad van liefde.
Ontopic: doordat ik nog de helft van de tijd alleen woon doe ik mijn eigen was, koken ook een paar keer per week, kuisen.
Ik heb vooral geleerd in die tijd dat mijn ex het goed kon afgeven alsof ze maar hele dagen dat moest doen en geen tijd had voor iets anders. Als ik zie hoeveel tijd ik daar “maar” voor nodig heb.
Idem hier.
...wanneer het nodig is en ik daar tijd en goesting voor heb. Het moet echt niet spic & span zijn.
Het is nu wel een beetje off-topic, maar het grote verschil zit hem erin dat het bij mij er niet als een toonzaal moet uitzien en dat ik wat taken verdeel onder de kinderen + niet achter hun gat loop. Als ze iets laten slingeren is het direct terugkomen en weggooien of aan de kant doen. En zo leren ze het ook gewoon uit zichzelf doen wat ook positief is naar later toe als ze zelf een huishouden hebben.Ik wil hier toch wel enkele denkfouten rechtzetten…
“Die liep altijd te mekkeren dat het zoveel werk was, het is easypeasy!”
- Je bent naar de helft van de gezinsgrootte gegaan. Van 2 volwassenen en 2 voltijdse kinderen naar deeltijdse kinderen en slechts 1 volwassene. Dus de werklast is niet hetzelfde.
- Van “altijd rekening moeten houden met ieders schema om daarrond te werken” naar “ik doe het gros in de kindvrije week wanneer ik minder vermoeid ben en ik meer vrije tijd heb” is totaal anders. De dochter is nu bij haar papa, dus om 8u ’s morgens is het volledige huis hier gepoetst op zaterdag omdat ik het makkelijker vind, ik meer energie heb en er letterlijk niemand in mijne weg loopt. Wanneer ik rekening moet houden met wanneer de dochter opstaat, de ex opstaat, geen lawaai maken of “in het zicht rondlopen” op dit moment want dan stoor ik de ex, niets van klusjes starten dan want dan moet ik rekening houden met agenda X, Y en Z,… -> de mentale load voor identiek hetzelfde type klusjes is VEEL groter in een compleet gezin vind ik.
- Je eigen rommel opkuisen wanneer je dat nodig vindt is veel minder belastend dan de rommel van een ander opkuisen. Vooral als je het al minimaal 3x heb gevraagd dat de persoon verantwoordelijk voor die rommel, die ook zelf zou willen opruimen. De “ergernissenfactor” is VEEL lager wanneer het je eigen spullen zijn, op je eigen tempo, op het moment dat je zelf kiest.