Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Enquêtebureau op VRT 1.

Ik had misschien iets meer verwacht van Steven Van Herreweghe. Het is op zich wel entertainend maar wel héél licht verteerbaar. Die lachband mogen ze wel meteen afschaffen en het einde was heel abrupt.
Een paar keer gelachen, maar ik had er precies meer van verwacht.
En ja, dat plotse einde was wel bizar.

VRT heeft Jan Leyers nog eens op pad gestuurd, ditmaal naar Duitsland om te meten hoe zij hun stagnerende economie en status ervaren. Boeiende gesprekken. Alles staat al op VRT Max.

Enquêtebureau op VRT 1.

Ik had misschien iets meer verwacht van Steven Van Herreweghe. Het is op zich wel entertainend maar wel héél licht verteerbaar. Die lachband mogen ze wel meteen afschaffen en het einde was heel abrupt.
Dat was echt super flauw. Typische goedkope BV panelshow met net die BVs die je eigenlijk al teveel gezien hebt.

VRT heeft Jan Leyers nog eens op pad gestuurd, ditmaal naar Duitsland om te meten hoe zij hun stagnerende economie en status ervaren. Boeiende gesprekken. Alles staat al op VRT Max.
Ik heb nu drie afleveringen gezien, idd niet slecht, maar toch ook weer niet zo boeiend en redelijk oppervlakkig
Je begint met een wat donkere hypothose per aflevering, en je laat dan wat willekeurige mensen aan het word om dan te eindigen met een positieve boodschap.

Heb net de tweede aflevering gezien. Je mag dag daar dan al zoveel over gelezen hebben enz. maar ik werd er toch erg stil van.

Eerste aflevering van Willy's boot gezien.

Ik erger mij dood aan Joris Hessels, maar hij maakt toch wel leuke programma's.
Weer een paar prachtige figuren die hij leert kennen, net zoals in "Gentbrugge". Die oud dokter ook gewoon hilarisch figuur.
Is ook gewoon Gentbrugge, maar deze keer in de Muide.

Het Ruhrgebied deed mij in de laatste aflevering eerder denken aan de Borinage, Charleroi en het Luikse bekken. Het is duidelijk dat de Europese economie volledig uitgehold wordt, kan dat tij nog gekeerd worden?

Kamp Jeroom op play4.

Eigenlijk een eenvoudige spelletjes show. Maar door de geweldige casting van hosts/kandidaten en de wat absurde spelletjes heb ik liters tranenvocht verloren van het lachen.

Heerlijk ontspannend en net lang/kort genoeg!

The floor,

Het quizgedeelte zelf is leuk simpel en eenvoudig
Maar voor de rest zit de quiz heel slecht in elkaar.

• Het effectieve quizgedeelte duurt maximaal 16.5 minuten (dus eigenlijk maar 15 minuten ofzo)
  • het gehele programma duurt 65 minuten zonder reclame
  • De beste tactiek voor de hoofdprijs is zo lang mogelijk niet moeten quizen en je veld zo lang mogelijk zo klein mogelijk te houden.
    Dus als je wordt opgeroepen om naar voor te gaan en je wint; stop je beter met spelen.
    De dagelijkse hoofdprijs is te laag om veel verder te spelen. (mogelijkheid tot 1000 euro of de hoofdprijs 40 000 euro)
  • Doordat het altijd iemand anders is die daardoor vanvoor staat bouw je als kijker ook geen band op zoals bvb. de spelers van 1 jaar gratis.
    (Dat zal wel verbeteren naar de laatste afleveringen toe).
Dus het is een ideaal programma terwijl je bezig bent met het huishouden ^^

Tsunami: de getuigenissen zijn boeiend en vertellen ook echt wel iets over hoe het er bij zo een ramp aan toegaat, maar de voice overs en Jan Verheyen in een hawaii hemd zijn er mij wat teveel aan. Precies de VTM-isering van canvas (#DankURicus :unsure: )

Tsunami: de getuigenissen zijn boeiend en vertellen ook echt wel iets over hoe het er bij zo een ramp aan toegaat, maar de voice overs en Jan Verheyen in een hawaii hemd zijn er mij wat teveel aan. Precies de VTM-isering van canvas (#DankURicus :unsure: )
Was op één hè. ;)

Vond persoonlijk die shots met de hele interview setup achter de schermen toch vooral een slordige beeldvorming.

Vandaag even het Parket terugbekeken aflevering 7.
Die inleiding van die feiten van verkrachting. Het meisje gaat vrijwillig mee, ze weet dat de kerel heeft gezegd dat hij naar het kot kwam voor plezier en eigenlijk ook eenmalig. Het meisje stemt mee in en stuurt nog een afscheidsberichtje met - toffe avond gehad, bedankt-. Uit de verklaring blijkt dan van die vriendinnen dat het meisje hen ook had verteld dat het een goede date was. Achteraf zou de verklaring dan zijn ja ik wist niet wat hij bedoelde met plezier hebben? Plots nadat ze beseft dat het effectief eenmalig is, duidelijk niet naar haar zin, zou ze dan gewoon gaan zeggen ahja maar ik ben verkracht. :sarcastic:

Nu tot daar nog aan toe, maar mijn haren kwamen toch echt recht bij die van slachtofferonthaal die eigenlijk zonder enige vermoeden van onschuld daar verklaringen doet dat die man schuldig is, terwijl het dossier geseponeerd is. Ik vind dat echt stuitend. Alles proberen te draaien en keren om het dan toch maar zo te stellen dat het om een verkrachting zou gaan. Ja, ze staat de slachtoffers bij maar zij moet daar geen oordeel vellen dat is aan de rechter.

Het Eiland 20 jaar. Zaten goede stukken in, maar het was vooral een script aflezen aan een tafel. Vast wel leuk voor de acteurs, maar echt goede tv levert dat niet op.

Terug
Bovenaan