Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Het Eiland 20 jaar. Zaten goede stukken in, maar het was vooral een script aflezen aan een tafel. Vast wel leuk voor de acteurs, maar echt goede tv levert dat niet op.
Vond dat nog wel leuk gedaan, met zo afwisselend de echte beelden en de table read.
Tof om die bende nog eens samen te zien ook, net als de behind the scenes fragmenten.
Genietbaar mits de juiste verwachtingen.

BDW Politiek beest is officieel een film maar voor VTM een 3-delige reeks. Ik vond het helaas slaapverwekkend, 90% zijn clips die je al had gezien en de stukken van Jambers heeft VTM de voorbije weken al tot in den treure herhaald. Er is ook te veel focus op de laatste twee verkiezingen. Jambers heeft BDW tien jaar gevolgd maar enkel het einde blijft hangen (en dan weet je niet of dat nu de geschiedenis zal in gaan). Als "magnum opus" vind ik het eerder een mager beest.

Vrede op aarde is de jaarlijkse traditie waar ik elk jaar minder lach. Ik had niet verwacht dat ik het gewoon ging afzetten, deze editie zichtbaar geforceerd en grappen die nergens landen (nouja eigenlijk best in de vuilnisbak). Mss hebben er nog meer mensen bij die redactie de benen genomen (of door besparingen moeten nemen), dat zou wat verklaren.

Vrede op aarde is de jaarlijkse traditie waar ik elk jaar minder lach. Ik had niet verwacht dat ik het gewoon ging afzetten, deze editie zichtbaar geforceerd en grappen die nergens landen (nouja eigenlijk best in de vuilnisbak). Mss hebben er nog meer mensen bij die redactie de benen genomen (of door besparingen moeten nemen), dat zou wat verklaren.
Leek mij toch altijd al een zeer bedenkelijke redactie. Heel slechte “grappen” en geestigheden.

Loopt het toevallig niet samen met de komst van Soe Nsuki. Ik heb denk ik nog nooit gelachen met iets van haar 😅

De Rugzak In navolging van Over de oceaan en Expeditie heeft de VRT nu ook een BV-reisprogramma. Van enkele deelnemers hebben we hun verhaal al gezien in Het Huis of andere soortgelijke interviewprogramma's. Gelukkig wordt er hier wat meer gereisd. Echt top kan ik het niet noemen aangezien we ondertussen al tien andere varianten hebben gezien. Expeditie Namibië volgt ook al binnen 2 weken dus gaat een overload zijn.

De Rugzak In navolging van Over de oceaan en Expeditie heeft de VRT nu ook een BV-reisprogramma. Van enkele deelnemers hebben we hun verhaal al gezien in Het Huis of andere soortgelijke interviewprogramma's. Gelukkig wordt er hier wat meer gereisd. Echt top kan ik het niet noemen aangezien we ondertussen al tien andere varianten hebben gezien. Expeditie Namibië volgt ook al binnen 2 weken dus gaat een overload zijn.

Toevallig ook naar dit beginnen kijken, ik vond er niet te veel aan.

Dat concept met die kokers is veel te ver gezocht, dat bewust opzoeken van emoties vanaf de eerste minuut. Mij niet gelaten dat bv’s hun privé bloot gooien maar integreer dat organischer in dat programma ipv op “koker-commando”. Hopelijk gaat het de volgende keer wat meer over de Kilimanjaro en hoe je dat ding opgaat…

Toevallig ook naar dit beginnen kijken, ik vond er niet te veel aan.

Dat concept met die kokers is veel te ver gezocht, dat bewust opzoeken van emoties vanaf de eerste minuut. Mij niet gelaten dat bv’s hun privé bloot gooien maar integreer dat organischer in dat programma ipv op “koker-commando”. Hopelijk gaat het de volgende keer wat meer over de Kilimanjaro en hoe je dat ding opgaat…
Bleittv, op alle niveaus. De Kilimanjaro verdient beter.

De kans is groot dat de uitgezonden klimtocht er wat eenvoudiger uit ziet op het scherm dan in het echt. Er zal daar uit het zicht een hele entourage zijn, zoals bij Expeditie Groenland waar ik met mijn ogen rolde hoe ze overacten dat het weet niet hoe zwaar was. Dat lijkt in tegenspraak met de vorige zin maar het is het onzichtbare logistieke dat het complex maakt. Ze moeten sowieso pauzeren omdat er een camera een shot mist of een van de BV's best nog eens het paadje loopt voor de juiste soundbite.

EDIT: Ik heb de krantensites afgelopen en die zijn de overdaad aan BV bleitprogramma's precies ook beu. Voorlopig is er nog weinig concurrentie op donderdagavond dus de VRT zal blij genoeg zijn.

Laatst bewerkt:
Straks gaat @de Waaslandwolf nog met 10 BV's fietsen in Tadjikistan.
Ik heb het idee nog niet bij de VRT gepitcht want ik fiets deze zomer al met vier Duitsers in die regio. Misschien volgend jaar! :unsure:

Om los daarvan even in te pikken op @ilgonwe : alles is een pak zwaarder als het -20°C is en ge al uw eigen materiaal meezeult. Een van de gidsen van De Expeditie is al sinds jaar en dag een goeie vriend, ik ben met hem al meermaals in dergelijke omstandigheden op trot geweest, en dat kan zelfs voor wie er aan gewend is lelijk tegenvallen... laat staan voor iemand die weinig of geen relevante ervaring heeft. De cameraploeg heeft blijkbaar wel heeft meest afgezien. Slecht weer, drama met een tent en even geen handschoenen aan? Eerst en vooral filmen, handschoenen aantrekken is voor later en meer van dat soort leuks.

Ik ben al de reisprogramma's met de BV's eigenlijk beu. Niet alleen omdat ze vaak ontzettend saai en geforceerd zijn, maar het voelt voor mij wrang aan dat belastingsgeld wordt gespendeerd aan plezierreisjes voor BV's die voor de meesten van de bevolking onbereikbaar zijn. Bij de VTM maakt me dat niet uit; not my money.

Ik ben al de reisprogramma's met de BV's eigenlijk beu. Niet alleen omdat ze vaak ontzettend saai en geforceerd zijn, maar het voelt voor mij wrang aan dat belastingsgeld wordt gespendeerd aan plezierreisjes voor BV's die voor de meesten van de bevolking onbereikbaar zijn. Bij de VTM maakt me dat niet uit; not my money.
Waarom doen ze zo een 'de rugzak' niet met gewone mensen ? Hoeveel BV-reis programmas moeten er zo nog zijn? Ze gaan de oceaan over, de woestijn over, en nu nog eens een berg op ook. Anderen moeten koken op verplaatsing, de Gooris-clan gaat betaald op reis, anderen bezoeken nogmaals hun roots, en ook de Viktor Verhulst heeft binnenkort zijn reisprogramma.

Veronique De Cock, eerst met haar zoon op reis, daarna het vliegtuig en bus op met bestemming x, en nu nog eens de kilimanjaro op. En allemaal betaald.

En Tom Waes reist ook rustig de wereld rond. Moesten het nu nog echte reisprogramma's zijn zoals Vlaanderen Vakantieland vroeger. Ik las vandaag trouwens ergens dat sommige BV's tot € 25.000 krijgen om aan zo een programma mee te doen.

Vroeger had je Peking Express en Expeditie Robinson nog.

Terug
Bovenaan