Wat samenstellen voor starfield?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 2181
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 2181

Guest
Collega vroeg me onlangs, wil build samenstellen voor Starfield...
Budget 1800€...
Na wat verder uitpluizen had ik door dat ook zen huidig scherm ook niet dada was,is.. 😶😐
Wat uiteindelijk zen doel is...spel open trekken voor waaw factor..

Ik stelde hem voor om de komende maanden gewoon bepaalde zaken tweedehands aan te schaffen uit te zien...

Amd ryzen nog steeds way to go?
Gfx?
Wat met geheugen ? 2 kanaals of alle 4 banks benutten?

Thnx

Ik zou voor zulke game voor 1440p gaan, idealiter meer dan 60Hz refreshrate (144 is imo ideaal).

Het lijkt 16GB ram aan te bevelen, een 4 core met hyperthreading en een RTX 2070. Die laatste spec, de GPU, lijkt nogal belangrijk...

We staan voor de launch van zowel nieuwe Ryzen cpu/moederborden, als AMD en Nvidia GPU's op korte termijn. Zowel Zen3 (de huidige 5000 reeks van AMD) als Intel Alder lake (12xxx) zijn goed. Zen 3 is de laatste die de huidige AM4 socket kan gebruiken en heeft enkel DDR4 support. Alder lake krijgt nog 1 refresh op dezelfde socket in de toekomst en kan DDR4 en 5 aan (nog duur).

Met beschikbare componenten vandaag zou ik voor een 3060Ti + Intel 120600k build gaan denk ik, of koop die net als de nieuwe launched voor veel korting of wacht nog even en spring op de nieuwe technologie... Met 16GB DDR4 en enkel SSD voor boot en data disk en rekening houden met een voeding van 850W of zo, op de groei. Ik zou ook een scherm kopen dat goed genoeg is om meerdere upgrades op de pc mee te kunnen... Dus 1440p, IPS met Gsync / Freesync 2.

Terug
Bovenaan