Wisselen van school toen ik 17 was.
Ik kwam uit een lagere school waar pak 18 van de 24 naar hetzelfde middelbaar ging. Dus nooit echt heel mijn groep achter moeten laten.
Deed op dat moment ook geen hobby in clubverband ofzo, dus mijn heel sociaal leven hing af van vrienden op school. Wisselen van school was dus heel moeilijk, want het voelde alsof ik heel mijn leven ging verliezen.
Zat er zwaar onderdoor, wat rare dingen gebeurd op die school met mijn attesten etc. Uiteindelijk op aanraden van CLB naar een andere school een half uur verder gegaan. En dan ook een richting gezakt.
Heb 2 jaar lang intellectueel 0,0 uitdaging gehad, was altijd super snel klaar en had massa's tijd over. Maar wel leuke mensen leren kennen, de kans gehad om mezelf mentaal er terug bovenop te trekken, en uiteindelijk toch gaan verder studeren en dat is allemaal goed gekomen.
Ben in die 2 jaar als persoon veel beter geworden, en heb door veel van die vrije tijd ook de kans gehad om random projectjes voor mezelf te doen. Dingen die nu veel beter op mijn cv staan dan bepaalde opleidingen etc.